واقعیت افزوده در آیفون 8

واقعیت افزوده در آیفون 8 چندین سال از زمان خود جلوتر خواهد بود

اکنون چند ماهی از عرضه آیفون 7 و 7 پلاس به بازار می‌گذرد و کم کم بازار شایعات درباره آیفون بعدی اپل درحال داغ شدن است. طبق گفته‌های سیمونا جانکوسکی (Simona Jankowski)، آنالیزور شرکت گلدمن سچز (Goldman Sachs) قابلیت واقعیت افزوده در آیفون 8 نقطه عطف جدیدی در صنعت تلفن‌های هوشمند ایجاد خواهد کرد.

به نظر می‌رسد اپل برای بزرگداشت دهمین سال تولید تلفن‌های هوشمندش موسوم به آیفون درحال تدارک دیدن سورپرایز بزرگی است که در لباس واقعیت افزوده در آیفون 8 و نسخه بزرگترش به نمایش در خواهد آمد.

واقعیت افزوده در آیفون 8

واقعیت افزوده در آیفون 8 از گوشی‌های هم رده‌اش چندین گام جلوتر است

اگر در جریان اخبار مربوط به واقعیت افزوده در آیفون 8 نیستید، باید بگوییم هفته گذشته گزارشی منتشر شد که خبر از همکاری اپل با کمپانی لومنتوم (Lumentun) می‌داد. لومنتوم یک شرکت مبتنی بر تکنولوژی بوده که در زمینه تولید و توسعه سنسورهای درک فضای سه بعدی محیط فعالیت می‌کند. جالب است بدانید در آخرین کنفرانس مطبوعاتی این شرکت صحبت از برنامه بزرگ و انقلابی برای گوشی‌های موبایل شد که احتمالا چندان بی ربط به آیفون بعدی اپل نخواهد بود.

براساس تحلیل‌های مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، یکی از معروف‌ترین مفسرها و آنالیزورهای کمپانی کوپرتینویی، تکنولوژی واقعیت افزوده به کار رفته در آیفون 8 بین سه تا پنج سال از تکنولوژی روز خود جلوتر خواهد بود و اپل پیشگام این صنعت در عرصه تلفن‌های هوشمند به شمار خواهد رفت. تا به حال نیز واقعیت افزوده پیشرفت چندانی به خود ندیده است و جای خالی یک انقلاب بزرگ در آن به خوبی احساس می‌شود.

آخرین دلیلی که بر شایعه وجود قابلیت واقعیت افزوده در آیفون 8 و 8 پلاس قوت می‌بخشد گفته‌هایی از مدیرعامل اپل، تیم کوک است که در آن واقعیت مجازی را عاملی برای بسته شدن دنیای واقعی بر انسان می‌دانست اما به واقعیت افزوده به چشم ارتقا و تثبیتی برای دنیای واقعی می‌نگریست.

هنوز هیچ اطلاعی درباره خط مشی اپل در زمینه واقعیت افزوده وجود ندارد و هنوز نمی‌دانیم در آیفون سال 2018 باید منتظر چه چیزی باشیم. شما چه می‌اندیشید؟ آیا باید در انتظار یک سنسور که در ارتباط با دوربین اصلی به تشخیص اشیای موجود در تصویر می‌پردازد باشیم، یا سنسوری که در ارتباط با حسگر تشخیص عنبیه چشم یا تشخیص چهره واقعیت افزوده را پیاده می‌کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*