قرارداد تسلا و امارات

دبی 200 اتومبیل را از تسلا برای پروژه تاکسی‌های خودران خریداری می‌کند

دبی تصمیم دارد تا 200 اتومبیل را از شرکت تسلا (Tesla) خریداری کرده و به این وسیله خود را به سردمدار دنیای اتومبیل‌های خودران تبدیل کند. بر اساس گفته‌های روزنامه انگلیسی زبان The National که به خود کشور امارات تعلق دارد، کمپانی تسلا 200 اتومبیل مدل اس (Model S) و مدل ایکس (Model X) را برای ناوگان تاکسیرانی دبی تامین می‌کند. با عقد قرارداد تسلا و امارات، بخش عظیمی از پروژه جاه‌طلبانه امارات تا سال 2030 برآورده خواهد شد.

ایلان ماسک، مدیر عامل کمپانی تسلا، در روز دوشنبه قراردادی را با سازمان حمل و نقل مستقل امارات در محل اجلاس جهانی دولت در شهر دبی امضا کرد. این قرارداد تسلا و امارات را باید بخشی از پروژه بزرگ و جاه‌طلبانه شهر دبی برای آینده دانست که تصمیم دارد تا رسیدن به سال 2030، حدود 25 درصد از سفرها و جابه‌جایی‌های ماشینی خود را کاملا خودکار کند. گفتنی است این قرارداد درست در روزی عقد شد که تسلا فروش اتومبیل‌های الکتریکی خود را در شهر دبی آغاز کرد تا به این وسیله اولین ورودش را به بازار خاورمیانه تجربه کند. اتومبیل‌های تحویل‌شده به ناوگان تاکسیرانی شهر دبی به دومین نسل مجموعه سخت افزاری کمپانی تسلا مجهز خواهند شد، مجموعه‌ای که قابلیت‌های رانندگی خودکار را به میزان قابل توجهی در اتومبیل‌ها افزایش داده است.

در قرارداد تسلا و امارات تجهیز اتومبیل‌ها به آخرین ویژگی‌ها ذکر شده است

تسلا در این باره گفته مجموعه سخت افزاری جدید، به اتومبیل‌ها اجازه خواهد داد تا به طور کامل مستقل شده و کاملا خودران شوند؛ هر چند هنوز آزمایش‌های نرم افزاری بیشتری برای اطمینان از آن‌ها لازم است. گفتنی است کمپانی تسلا هنوز در پاسخ به سوال زمان تحویل اتومبیل‌ها و نهایی شدن قرارداد تسلا و امارات اظهار نظری نکرده است. دبی در ماه آوریل سال گذشته میلادی چشم‌انداز خود برای آینده اتومبیل‌های خودران را با انتشار یک ویدیو از فردی که یک تاکسی خودران را صدا می‌زند، به نمایش گذاشت. نکته جالب در این قرارداد اینجاست که تاکسی‌های خودران تسلا به نقشه‌های واقعیت افزوده مجهز خواهند شد تا به این وسیله به کاربران اجازه دهند تا مقصد مورد نظر خود را انتخاب کنند.


پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*