نمایشگرهای واقعیت مجازی

تولید نمایشگرهای واقعیت مجازی قابل تنظیم برای دید چشم هر انسان

یکی از دلایلی که بازی ها و تجربیات واقعیت مجازی باعث سردرد و حالت تهوع می‌شوند، عدم بهینه‌سازی تصاویر نمایشگرهای واقعیت مجازی برای چشمان شما است. یک تیم از محققان استنفورد، با توسعه نسل جدیدی از این دسته نمایشگرها موفق شده‌اند این مشکل را از پیش رو برداشته و بهینه‌سازی نمایش تصاویر مبتنی بر سن و هر شرایط موجود دیگر را همراه آن‌ها به ارمغان بیاورند.

به عنوان مثال، بسیاری از افراد مسن نسبت به افراد جوان‌تر سخت‌تر می‌توانند بر روی اشیای نزدیک تمرکز کنند. «گوردون وتزاستین» محقق ارشد این پروژه عنوان می‌کند که هر فرد نیازمند یک حالت مختلف نوری است تا بتواند بهترین تجربه واقعیت مجازی را به دست آورد. محققان در حال حاضر آزمایش‌های نرم افزاری و دو نوع از گزینه‌های سخت افزاری را آغاز کرده‌اند. از آنجایی که مشکل اصلی با نمایشگرهای واقعیت مجازی فعلی این است که آن‌ها خیلی سخت می‌گذارند شما بر روی یک نقطه تمرکز کنید، نمونه‌های اولیه صفحه نمایش توسعه یافته توسط این تیم راه حل قطعی این مسئله هستند. یکی از آن‌ها از لنزهای مایع استفاده می‌کند که می‌توانید با استفاده از یک کلید چرخان آن را تنظیم کنید، در حالی که دیگری نظیر یک لنز دو چشمی کار می‌کند و می‌تواند به جلو و عقب حرکت کند. هر دو آن‌ها با فناوری ردیاب چشم ترکیب شده‌اند تا بتوانید آسوده‌تر آن چیزی را که باید، ببینید.

تولید نمایشگرهای واقعیت مجازی جدید برای حل مشکل نزدیک‌بینی، دوربینی و پیرچشمی

در حال حاضر، نمونه‌های اولیه توسعه یافته تنها می‌توانند به کمک افرادی بیایند که از مشکل نزدیک‌بینی، دوربینی و یا پیرچشمی برخوردارند؛ بنابراین اگر شما با مشکلی همانند آستیگماتیسم دست و پنجه نرم می‌کنید، این نمایشگرهای واقعیت مجازی نمی‌توانند کمکی به شما کنند. به گفته محققان، این پروژه مراحل اولیه خودش را آغاز کرده است و آن‌ها امیدوارند به زودی پژوهش‌های خود را با هدف تحول در صنعت، به سمت تجاری‌سازی هدایت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*