اتومبیل هاچ بک دی اس 3

اتومبیل هاچ بک دی اس 3 (DS3) در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد

چند روز پیش بود که تصاویری از خودرو سیتروئن دی اس 3 (DS3) در گمرک تهران دیده شد و به نظر می‌رسید مراحل ترخیص خود را طی می‌کرد. همان زمان بود که ما خبر دادیم این اتومبیل خود را برای حضور در نمایشگاه خودرو تهران آماده می‌کند. حالا شرکت آرین موتور تابان به عنوان نماینده شرکت فرانسوی دی اس اتومبیل در ایران، رسما از این خودرو رونمایی کرد.

دی اس 3 یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین هاچ بک های فرانسوی در این کشور و چندی دیگر از کشورهای اروپایی است و حالا در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور آن در خیابان‌های تهران خواهیم بود. این خودرو با پیشینه‌ای بسیار عالی پا به نمایشگاه خودرو تهران گذاشته است. به طور مثال این خودرو در سال 2013 سهم 40 درصدی را در فروش خودروهای لوکس هاچ بک بازار اروپا به دست آورد و همچنین ارائه کننده بیشترین حجم صندوق در بین اتومبیل های هاچ بک است که می‌تواند نکاتی جذاب در مورد هاچ بک زیبای شرکت دی اس باشد.

مدل پایه خودرو دی اس 3 از یک موتور 1.2 لیتری استفاده خواهد کرد. علاوه بر این باید به گیربکس 6 سرعته دستی (تزریق سوخت مستقیم) و سیستم توبو شارژ اشاره کرد. موتور 1.2 لیتری این هاچ بک زیبای فرانسوی قادر است توانی برابر با 161 اسب خار در 6000 دور، گشتاور 240 نیوتون در 1750 دور و حداکثر سرعتی برابر با 217 کیلومتر بر ساعت را تولید کند. مدل 2015 / 2017 این خودرو می‌تواند شتاب 0 تا 100 کیلومتری را در حدود 7.5 ثانیه طی کرده و میزان مصرف سوخت آن نیز در هر 100 کیلومتر 5.5 لیتر است. باک این خودرو 50 لیتر ظرفیت دارد.

قیمت دی اس 3 در ایران

به گفته‌ی مدیران شرکت دی اس اتومبیل، قرار است این خودرو با امکان سفارش گذاری و با موعد تحویل 90 روزه در آینده‌ای نزدیک به فروش برسد. هرچند این تنها فعالیت شرکت دی اس در ایران نخواهد بود و خودروهای دیگر این شرکت نیز به زودی به فروش خواهند رسید. با توجه به طراحی جوان پسند و ظاهر لاکچری دی اس 3 ، می‌توانیم انتظار استقبال خوبی از آن را در بازار خودرو ایران داشته باشیم. گفتنیست که قیمت این خودرو در بازه 110 الی 120 میلیون تومانی خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*