ورایزن قیمت پیشنهادی خود برای خرید یاهو را ۲۵۰ میلیون دلار کاهش داد

ورایزن قیمت پیشنهادی خود برای خرید یاهو را ۲۵۰ میلیون دلار کاهش داد

اپراتور مخابراتی بین‌المللی ورایزن (Verizon) که قصد دارد یاهو را به طور کامل خریداری کند، به تازگی قیمت پیشنهادی خود را به میزان ۲۵۰ میلیون دلار نسبت به قیمت اولیه کاهش داده است. این کاهش قیمت در ادامه‌ی فاش شدن اطلاعات راجع به دو نفوذ امنیتی به بانک اطلاعاتی یاهو طی سال‌های اخیر صورت گرفته است.

خبرگزاری اقتصادی بلومبرگ با بیان این که هر دو کمپانی پس از انجام معاملات قرار است در مسائل حقوقی و پاسخ‌گویی قانونی نسبت به نفوذهای اخیر به طور مشترکی مسئولیت بپذیرند، اعلام کرد که این کاهش در قیمت پیشنهادی ورایزن صبح امروز صورت گرفته است. البته گویا این تنها شروع ماجراست و خبرگزاری رویترز گزارش داده است که کاهش قیمت نهایی که مد نظر ورایزن است و در آینده‌ای نزدیک عملی خواهد شد، قیمت پیشنهادی را به میزان ۳۵۰ میلیون دلار کاهش خواهد داد.

مدیران این اپراتور مخابراتی در ماه جولای سال گذشته به طور رسمی از برنامه‌ی خود برای خرید یاهو با قیمت ۴ میلیارد و ۸۳۰ میلیون دلار پرده برداشتند. در آن زمان اعلام شد که سرویس‌های یاهو قرار است با خدمات سرویس AOL که آن هم در ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ به قیمت ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار توسط ورایزن خریداری شده بود، تلفیق شود. اما تنها چند ماه پس از آغاز مذاکرات و در حالی که دو طرف به توافق نهایی نزدیک می‌شدند، روند مذاکرات به دلیل افشای اطلاعات جدیدی درباره‌ی دو نفوذ امنیتی که باعث افشای اطلاعات شخصی و رمزهای عبور میلیون‌ها نفر از کاربران این سرویس ایمیلی محبوب شده بود، به مانع برخورد کرد.

افشای هک دوم، دلیل اصلی کاهش قیمت خرید یاهو

ورایزن قیمت پیشنهادی خود برای خرید یاهو را ۲۵۰ میلیون دلار کاهش داد

در ماه سپتامبر سال میلادی گذشته بود که یاهو اطلاعاتی درباره‌ی یک هک عظیم که باعث نشت اطلاعات بیش از پانصد میلیون نفر از کاربران این سایت شده بود را منتشر کرد. یک بار دیگر و این بار در ماه دسامبر، گزارش مشابهی منتشر شد مبنی بر این که طی یک هک گسترده در ماه آگوست سال ۲۰۱۳، نام‌ها، آدرس‌‌های ایمیل و رمزهای عبور رمزگذاری شده‌ی (بر مبنای متد هش) بیش از یک میلیارد کاربر این سرویس لو رفته و در اختیار هکرها قرار گرفته است؛ این هک به قدری سر و صدای بزرگی در دنیای اینترنت ایجاد کرد که حتی عده‌ای لقب بزرگترین هک تاریخ را به آن دادند!

این گزارش دوم بود که صبر مدیران ورایزن را لبریز کرد و آنها به طور رسمی اعلام کردند که به دنبال بررسی شرایط هستند تا مبلغ پیشنهادی اولیه‌ی خود را کاهش دهند و یا به طور کامل از انجام این معامله و خرید یاهو منصرف شوند. به هر ترتیب در حال حاضر به نظر می‌رسد که گزینه‌ی اول در دستور کار آنها قرار گرفته است و مدیران این اپراتور میخواهند با کاهش قیمت (به ازای شریک شدن در مشکلات حقوقی این دو نفوذ گسترده) کمپانی یاهو و سرویس‌های آنلاین آن را به طور کامل خریداری نمایند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*