مسابقات حرفه ای خودروهای بدون سرنشین

پایان ناخوشایند اولین مسابقات حرفه ای خودروهای بدون سرنشین !

هوادارانی که به مسابقات فرمول ای ePrix در بوینس آیرس رفته بودند، سورپرایز جالبی را مشاهده کردند؛ اولین مسابقه‌ی جهان بین اتومبیل‌های خودران و بدون سرنشین در جاده‌های حرفه‌ای. این مسابقه به نوعی یک آزمایش از سوی کمپانی Roborace بود که در پی برگزاری مسابقات حرفه ای خودروهای بدون سرنشین در آینده است.

البته این مسابقه آنطور که باید به خوبی پیش نرفت. دو اتومبیل آزمایشی Roborace که DevBot نامیده می‌شوند، در جاده‌ی فورمولا ای (Formula E) با سرعت بالای 185 کیلومتر در ساعت، در حال رقابت بودند که یکی از آن‌ها بر سر یک پیچ، با سرعت زیادی پیچید و واژگون شد. تیم برگزاری مسابقات به سرعت به هواداران یادآوری کردند که در این حادثه “هیچ راننده‌ای آسیب ندید” که البته یکی از مزایای مسابقات خودروهای بدون سرنشین است. البته این تصادف نشان می‌دهد که تکنولوژی اتومبیل‌های خودران همچنان نیازمند تحقیقات و آزمایشات بیشتری است تا بتواند همچون یک راننده‌ی حرفه‌ای (یا حتی روزی بهتر از او) در این مسابقات شرکت کند.

زمان زیادی تا تحقق رویای مسابقات حرفه ای خودروهای بدون سرنشین باقی نمانده است

کمپانی Roborace نیز این موضوع را به خوبی می‌داند و همانطور که گفته شد، این مسابقه نیز نوعی آزمایش برای ارزیابی توانایی‌های این خودروهای بدون سرنشین بود. تا زمانی که مهندسان و طراحان Roborace مطمئن نشوند که خودروهای آن‌ها می‌توانند بدون اشتباه عمدی، مسیر جاده را طی کنند، نمی‌توان رویای مسابقات حرفه ای خودروهای بدون سرنشین به طور گسترده را در سر پروراند. از همین رو، آن‌ها می‌بایست DevBotهای خود را در شرایط مسابقات حقیقی آزمایش کنند.

با آنکه نمی‌توان به طور کامل از تصادفات و اشتباهات جلوگیری کرد، اما نتایج ایده‌آل چنان خواهد بود که اکثر خودروهایی که بر روی خط شروع قرار می‌گیرند، در نهایت از خط پایان نیز عبور کنند. هر چه این تعداد بیشتر باشد، موفقیت این پروژه نیز بیشتر خواهد بود و شاید روزی، مسابقات حرفه ای خودروهای بدون سرنشین نیز بتواند به اندازه‌ی مسابقات فورمولا وان و فورمولا ای شهرت پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*