ماموریت سفر به مریخ اسپیس ایکس تاخیر خورده است

ماموریت سفر به مریخ اسپیس ایکس تاخیر خورده است

کمپانی اسپیس ایکس (SpaceX) درست مانند مالک آن، ایلان ماسک، اهداف جاه‌طلبانه‌ای دارد و بعد از پیشرفت نجومی خود طی چند ماه گذشته، حالا همه می‌دانیم که سفر به مریخ و فرود آوردن یک سفینه بر روی سطح این سیاره، بزرگترین هدف آنها محسوب می‌شود. حتی پیش از این گفته می‌شد که فضاپیماهای اسپیس ایکس موفق خواهند شد در سال ۲۰۱۸، اولین سفر بدون سرنشین خود را به مریخ با موفقیت به انجام برسانند؛ هدفی که کمی دور از انتظار به نظر می‌رسد و حالا در گزارشی جدید، همین موضوع تایید شده است.

انجام این پروژه تا سال آینده، کمی غیر واقعی به نظر می‌رسید و حالا گوئین شاتول (Gwynne Shotwell)، رئیس اسپیس ایکس، نیز در سخنان جدید خود تایید کرده است که این تاریخ کمی جاه‌طلبانه بوده و آنها به زمان بیشتری نیاز خواهند داشت. سفینه‌ای که برای فرود بر روی سطح مریخ در حال توسعه و ساخت است، توسط مسئولان اسپیس ایکس به نام Red Dragon شناخته میشود و احتمالا تا سال آینده آماده نخواهد شد.

طی یک کنفرانس خبری که در آن اعلام شد اسپیس ایکس قرار است برای اولین بار در تاریخ خود، از سکوی پرتاب مشهور 39A در مرکز فضایی کندی ناسا برای پرتاب موشک‌های فضایی خود استفاده کند، خانم شاتول به برنامه‌ی زمان‌بندی پروژه‌ی سفر به مریخ نیز اشاره کرد و سال آینده را یک زمان‌بندی غیر قابل دسترس برای عملی کردن این پروژه دانست.

ماموریت سفر به مریخ اسپیس ایکس تاخیر خورده است

ابتدا اعلام شده بود که اسپیس ایکس سفینه‌ی رد دراگون که قرار است بر روی سطح مریخ فرود بیاید را تا سال ۲۰۲۲ آماده‌ی پرواز خواهد. این زمان‌بندی سپس به سال ۲۰۱۸ تغییر پیدا کرد و در حالی که همه چیز به خوبی پیش می‌رفت و تیم سازنده نیز امیدوار به عملی کردن آن در زمان مقرر بودند، اما حالا مقامات رسمی کمپانی اعلام کرده‌اند که آنها نیاز به تامین منابع بیشتری برای عملیاتی کردن این پروژه دارند و لازم است که تمرکز بیشتری بر روی پروژه‌ی تامین نیرو و البته برنامه‌ی پرتاب موشک‌های فالکون قرار دهند.

بنابراین ماموریت سفر به مریخ اسپیس ایکس چه زمانی انجام خواهد شد؟

در حال حاضر و برای دومین بار، تاریخ عملیاتی شدن این پروژه‌ی بزرگ و مهم تغییر کرده است و زمان اجرای آن برای ال ۲۰۲۰ میلادی زمان‌بندی شده است. این پروژه از آن جهت اهمیت دارد که برای اجرای آن نیاز به آزمایش‌های حساس و دقیقی بوده و در نهایت نیز قرار است از نتایج به دست آمده در جریان آن، برای ارسال و فرود آوردن انسان‌ها بر روی سطح سیاره‌ی سرخ برای اولین بار در تاریخ استفاده شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*