تحلیل‌گر JPMorgan: تا قبل از ۲۰۱۸ منتظر عرضه‌ی شارژ وایرلس برای آیفون نباشید

تحلیل‌گر JPMorgan: تا قبل از ۲۰۱۸ منتظر عرضه‌ی شارژ وایرلس برای آیفون نباشید

پیش از این گفته می‌شد که تمام مدل های آیفون های ۲۰۱۷ اپل قرار است از فناوری شارژ وایرلس برخوردار شوند تا کاربران این دیوایس نیز مشابه اکثر رقبای قدرتمند اندرویدی، بتوانند از امکان شارژ کردن دیوایس بدون نیاز به اتصال سیم به آن بهره ببرند. حالا طبق گزارشی که دقایقی پیش به دستمان رسیده است، این فرضیه باطل شده و گویا اپل تصمیم دیگری برای عرضه‌ی این قابلیت به همراه پرچمداران سری آیفون خود خواهد داشت.

طبق گزارش جدیدی که از سوی هارلن سور (Harlan Sur)، تحلیل‌گر موسسه‌ی JPMorgan، منتشر شده است، احتمالا عرضه‌ی شارژ وایرلس در آیفون‌های سال ۲۰۱۷ عملی نخواهد شد. اپل به تازگی به کنسرسیوم وایرلس پاور که مسئولیت توسعه و ارتقای سطح استانداردهای به کار رفته در سیستم‌های شارژ وایرلس را بر عهده دارد، پیوسته است و این موضوع باعث شده بود که تصور کنیم ارائه‌ی فناوری شارژ بدون سیم در نسل بعدی آیفون‌های این کمپانی و احتمالا آیفون ۸، محتمل است. اما حالا به گزارش CNBC و به نقل از هارلن سور، گویا این اتفاق به تاخیر خواهد افتاد.

اپل و کوالکام چند سالی است که با همکاری یکدیگر در حال توسعه و تولید سیستم شارژ وایرلس برای آیفون های اهالی کوپرتینو هستند. گویا این که اپل قرار است در آیفون‌های بعدی خود به سراغ استفاده از شیشه در تولید پنل پشتی برود نیز به همین دلیل است؛ زیرا شیشه نسبت به پنل فلزی، دخالت کمتری در القای شارژ و اتصال شارژر به بدنه‌ی دیوایس خواهد داشت و این کار را برای تعبیه‌ی این فناوری در نسل بعدی گوشی‌های اپل آسان‌تر خواهد کرد.

عرضه‌ی شارژ وایرلس برای آیفون به سبب مسائل ایمنی به تاخیر افتاده است

تحلیل‌گر JPMorgan: تا قبل از ۲۰۱۸ منتظر عرضه‌ی شارژ وایرلس برای آیفون نباشید

ما باور داریم که پوشش شیشه‌ای در پشت [آیفون‌های بعدی اپل] شرایط مناسب‌تری را برای شارژ وایرلس فراهم می‌کند، زیرا نسبت به پنل فلزی، تاثیر کمتری در بحث تداخل سیگنال به وجود می‌آورد. احتمال این وجود دارد که اپل قابلیت‌هایی ویژه و اختصاصی نظیر شارژ سریع و یا افزایش طول عمر شارژ باتری را ارائه دهد تا [در آیفون‌های جدید] نسبت به نسل‌های قبلی، تفاوتی ایجاد کند و ارزش کلی اکوسیستم محصولات سخت افزاری خود را بالاتر ببرد.

اینها نتایجی هستند که سور در بررسی‌های خود به آنها دست یافته است. او احتمال داده است که فناوری شارژ وایرلس احتمالا مدل امسال آیفون را رد خواهد کرد و این قابلیت احتمالا در آیفون‌های بعدی که در سال ۲۰۱۸ روانه‌ی بازار می‌شوند، در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. جالب است بدانید که یکی از دلایلی که در تاریخ احتمالی عرضه‌ی این قابلیت تاخیر به وجود آورده است، اتفاقاتی بوده که برای گلکسی نوت ۷ رخ داده است. گویا چشم اپل از آن اتفاقات ترسیده و به همین دلیل قصد دارد که قبل از تعبیه‌ی این فناوری جدید در باتری دیوایس‌های آینده‌ی خود، به طور کامل از ایمنی و مسائل مراقبتی آن اطمینان حاصل کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*