آیفون 8 از دوربین سلفی سه بعدی با قابلیت‌های انقلابی برخوردار خواهد بود

آیفون 8 از دوربین سلفی سه بعدی با قابلیت‌های انقلابی برخوردار خواهد بود

آیفون 8 اپل (iPhone 8) که قرار است از ویژگی‌های جذابی نظیر نمایشگر لبه تا لبه‌ی خمیده با یک طراحی کاملا متفاوت نسبت به نسل‌های قبل برخوردار باشد، از قرار معلوم یک دوربین سلفی جدید نیز خواهد داشت که این دوربین با تجهیز به امکاناتی جدید، میتواند در نوع خود، یک قابلیت انقلابی محسوب شود.

گویا دوربین سلفی آیفون 8 قرار است از سه ماژول متفاوت تشکیل شده باشد که به این دوربین قابلیت ثبت تصاویر سه بعدی به طور کامل را می‌دهند. مینگ چی کو، تحلیل‌گر KGI Securities، به تازگی گزارش جدیدی را از دوربین این دیوایس منتشر کرده و معتقد است که اپل از الگوریتم‌های توسعه یافته توسط PrimeSense که آن را در سال ۲۰۱۳ خریداری کرده بود، در تولید دوربین سلفی گوشی جدید خود بهره ببرد.

سه ماژول دوربین سلفی آیفون 8 از یک ماژول معمولی شامل لنز و تشکیلات دوربین، یک ماژول فرستنده‌ی نور مادون قرمز و یک ماژول دریافت‌کننده‌ی این نور تشکیل خواهد شد. به کمک این قطعات، دوربین نسل بعدی پرچمداران اپل قادر خواهد بود که مکان دقیق و عمق اشیایی که در محیط مقابل آن قرار می‌گیرند را به طور کامل تشخیص دهد و ممکن است که قابلیت‌هایی نظیر اسکنر چهره و اسکنر عنبیه‌ی چشم نیز به طور ترکیبی با آن کار کنند.

در واقع دوربین معمولی ابتدا تصاویر اشیا را به طور دو بعدی ثبت می‌کند و سپس با استفاده از این سنسورهای دریافت‌کننده و ارسال‌کننده‌ی نور اینفرارد، اطلاعات مربوط به عمق اشیا را نیز با آنها ترکیب خواهد کرد. آقای چی کو معتقد است که از این اطلاعات و قابلیت‌های دوربین می‌توان در چندین بخش مختلف آیفون 8 نظیر اسکنر عنبیه‌ی چشم، اپلیکیشن‌ها و بازی‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، ساخت کاراکتر سه بعدی از چهره‌ی کاربر و استفاده از آن در بازی‌های موبایل و چندین محل دیگر بهره برد.

حضور یک اسکنر بیوزیستی جدید در آیفون 8 قطعی است

آیفون 8 از دوربین سلفی سه بعدی با قابلیت‌های انقلابی برخوردار خواهد بود

گفتنی است که راد هال (Rod Hall)، از محققان موسسه‌ی JPMorgan، نیز به تازگی تحلیل جدیدی منتشر کرده بود و در آن، مدعی شده است که اپل به جای سنسور تاچ آیدی در آیفون‌های بعدی خود، از قابلیت اسکنر تشخیص چهره برای تایید هویت بهره خواهد برد. این فناوری جدید می‌تواند امنیت کلی حریم خصوصی کاربر و نفوذ به گوشی او را بالا ببرد و علاوه بر این، باعث افزایش کارایی و سطح ایمنی سیستم‌های پرداخت موبایلی نظیر اپل پی نیز خواهد شد.

بنابراین می‌توانیم وجود سنسورهای بیوزیستی جدید در آیفون 8 اپل را از همین حالا به عنوان یکی از ویژگی‌های قطعی به کار رفته در این اسمارت فون جذاب یادداشت کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه