مودم اسنپدراگون ایکس 20

دومین مودم کوالکام با پشتیبانی از LTE Gigabit معرفی شد

همان‌طور که در مطلب بررسی تحقیقات زد تی ای در تکنولوژی 5G به آن اشاره کردیم، هنوز تا تبدیل‌ شدن این نسل از شبکه موبایل به یک استاندارد رسمی، زمان زیادی باقی مانده است. از آنجایی که سرعت کنونی شبکه 4G جوابگوی نیاز کاربران نیست، برخی شرکت‌ها همچون کوالکام، نت گیر (Netgear) و اریکسون دست به دست هم دادند تا نسل جدی از این شبکه را با نام LTE Gigabit عرضه کنند. اگرچه کوالکام هنوز نخستین مودم LTE Gigabit را برای استفاده در گوشی های هوشمند عرضه نکرده است، اما شاهد معرفی مودم اسنپدراگون ایکس 20 (Snapdragon X20) به عنوان دومین مودم کاربردی برای این شبکه موبایل هستیم.

با معرفی مودم اسنپدراگون ایکس 20 شانس قرارگیری این تکنولوژی در گوشی‌های هوشمند بیشتر می‌شود، علاوه بر اینکه در مقایسه با نخستین مودم LTE Gigabit شاهد بهبود قابل توجه عملکرد نیز هستیم. اسنپدراگون ایکس 20 سرعت دانلود نظری را تا 1.2 گیگابایت افزایش داده است، در حالی که این سقف در نخستین مودم یعنی اسنپدراگون ایکس 16، تنها 1 گیگابایت بود.

معرفی مودم اسنپدراگون ایکس 20نکته مهم اینجاست که در ادامه معرفی مودم اسنپدراگون ایکس 20 عجله‌ای برای استفاده از آن در گوشی‌های هوشمند وجود ندارد، چرا که حتی در صورت تجهیز آن‌ها به مودم‌های LTE Gigabit، برای دسترسی به سرعت‌های گیگابایتی می‌بایست بستر تکنولوژی جدید شبکه LTE در شهرها و کشورهای جهان فراهم شود. در اصل اپراتورها باید عجله بیشتری برای به‌روزرسانی آنتن‌های مخابراتی خود نشان دهند. سال گذشته کوالکام اعلام کرد که در شبیه‌سازی‌های انجام شده با استفاده از مودم اسنپدراگون ایکس 16 برای تست سرعت “عملی” شبکه LTE Gigabit، سرعت متوسط دانلود بین 112 تا 307 مگابایت بر ثانیه متغیر بود و در بهترین حالت به 533 مگابایت بر ثانیه رسید!

معرفی مودم اسنپدراگون ایکس 20

معرفی مودم اسنپدراگون ایکس 20 به معنی حضور آن در گوشی های هوشمند سال 2017 نیست

مطمئنا با توجه به افزایش سرعت نظری مودم اسنپدراگون ایکس 20، شاهد افزایش سرعت عملی آن در مقایسه با اعداد بالا خواهیم بود. گفتنی است سرعت نظری، عملکرد در ایده‌آل‌ترین شرایط را نشان می‌دهد، در حالی که در دنیای واقعی شرایط هیچوقت به این نحو نیست. اگر انتظار دارید تا به سرعت بعد از معرفی مودم اسنپدراگون ایکس 20 آن را در آیفون و یا گوشی پرچمدار گلکسی سامسونگ در سال 2017 بببینید، سخت در اشتباهید، چرا که چیپست دارای این مودم بر اساس گفته‌های وب‌سایت Ars Technica تا اوایل سال 2018 عرضه نخواهد شد. خبر خوشحال‌کننده اینجاست که در اوایل سال جاری کوالکام اعلام کرد که مودم‌ ایکس 16 در مورد انتظارترین چیپست موبایل امسال یعن اسنپدراگون 835 گنجانده خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*