تراشه های پاینکان شیائومی

اطلاعات جدیدی از تراشه های پاینکان شیائومی منتشر شد

بنابر اطلاعات رسمی، هفته آینده و در تاریخ 28 فوریه (10 اسفند)، کمپانی شیائومی رسما از تراشه های اختصاصی خود با نام پاینکان (Xiaomi Pinecone) رونمایی خواهد کرد. اگرچه پیش از این هم شایعاتی مبنی بر کنار گذاشتن مدیاتک و کوالکام توسط این شرکت چینی به گوش می‌خورد، اما به لطف اطلاعات اخیر، حالا می‌توان تا حدودی با دو مدل از تراشه های پاینکان شیائومی نیز آشنا شد.

بنابر اطلاعات منتشرشده، پاینکان وی 970 (Pinecone V970) به عنوان تراشه قدرتمندتر شیائومی توسط سامسونگ و با فناوری ساخت 10 نانومتری تولید می‌شود. در ساختار پردازنده هشت هسته‌ای این تراشه همانند بسیاری از محصولات شرکت‌های کوالکام و مدیاتک، از ترکیب چهار هسته پردازشگر Cortex-A73 و چهار هسته پردازشگر Cortex-A53 همراه با پردازشگر گرافیکی Mali-G71 MP12 استفاده شده است.

در مقایسه، پاینکان وی 670 ساختار بسیار ساده‌تری داشته و از هشت هسته پردازشگر Cortex-A53 در دسته‌های مختلف و با فرکانس‌های متفاوت استفاده خواهد شد. Mali-T860 MP2 نیز به عنوان پردازشگر گرافیکی، مسئول مدیریت اطلاعات مربوطه خواهد بود. به‌علاوه این تراشه با فناوری ساخت قدیمی 28 نانومتری تولید می‌شود که نباید از آن انتظار چندانی داشته باشید. لازم به ذکر است که عبارت “MP” و اعداد انتهای آن، تعداد هسته‌های پردازشگر گرافیکی را نشان می‌دهند.

مقایسه تراشه های پاینکان شیائومی با محصولات شرکت‌های دیگر

تراشه های پاینکان شیائومی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*