تبلت بلک بری

تی سی ال با تبلت بلک بری در راه نمایشگاه MWC 2017

بلک بری پلی بوک (BlackBerry PlayBook) اولین و تنها تبلتی بود که کمپانی کانادایی بلک بری آن را روانه بازار کرد. این تبلت، مجهز به سیستم عامل اختصاصی تبلت های بلک بری به نام QNX بود که از مزایایی نظیر قابلیت مالتی تسکینگ برخوردار بود. هرچند متاسفانه در آن زمان بلک بری تحت شعاع رونمایی از محصول بسیار بدی به نام BlackBerry Storm 9530 قرار داشت و حتی با گذشت 30 ماه پس از عرضه این محصول نیز، تبلت بلک بری پلی بوک نتوانست نزد مخاطبان محبوب شود.

زمانی که بلک بری تبلت خود را بدون یک اپلیکیشن تقویم و کلاینت ایمیل (که کمپانی بلک بری را با این اپلیکیشن درخشان می‌شناختند) روانه بازار کرد، عملا مشتریان از آن روی برگرداندند. این تبلت چیزی نبدو که شما برای خرید آن به فروشگاه‌های بزرگ بروید. تا سال 2013، حدود دو سال پس از عرضه پلی بوک، تورستن هنیز مدیرعامل بلک بری اعلام کرد که آن‌ها هیچ برنامه‌ای برای تولید یک تبلت جدیدتر نخواهند داشت و از همان زمان تا امروز پرونده تبلتی از برند بلک بری بسته بود.

تبلت بلک بری

آیا دومین تبلت بلک بری پس از چند سال عرضه می‌شود؟

در وب سایت کنگره جهانی موبایل لیستی از شرکت های حاضر در این نمایشگاه قرار دارد. نکته جالب این لیست، وجود نام بلک بری و ذکر شدن شرکت TCL تحت عنوان تولیدکننده اصلی گوشی های هوشمند این شرکت است. اما در قسمت پایین لیست درست جایی که تگ‌ها قرار گرفته‌اند، ما سه تگ «دستگاه ها»، «دستگاه های الکترونیکی مصرفی» و همچنین «دستگاه های تبلت» را می‌توانیم مشاهده کنیم که پشت سر هم به صورت تگ‌هایی وارد شده‌اند. شاید این هیچ معنایی نداشته باشد، اما در اینجا احتمال آن وجود دارد که کمپانی TCL قصد داشته باشد موتور بخش ساخت تبلت شرکت بلک بری را نیز روشن کرده و پس از چندین سال وقفه، دومین تبلت این برند کانادایی را در نمایشگاه MWC 2017 رونمایی کند. ما انتظار داریم اگر این خبر واقعیت داشته باشد، تبلت بلک بری مجهز به پلتفرم اندروید باشد.

لازم به ذکر است، گجت نیوز تازه‌ترین اخبار و حواشی کنگره جهانی موبایل امسال را پوشش خواهد داد. ما را دنبال کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*