سیستم تشخیص نگاه آمازون

سیستم تشخیص نگاه آمازون : با زل زدن به اشیا آن‌ها را روشن کنید

شاید این موضوع را فقط در فیلم‌های علمی تخیلی دیده باشید، اما در آینده‌ای نه‌چندان دور می‌توانید با زل زدن به اشیا و وسایل برقی مانند چراغ‌ها یا تلویزیون، آن‌ها را روشن کنید. آمازون از سال 2013 برای ساخت این فناوری تلاش کرده بود و به تازگی توانست اختراع خود را به ثبت برساند. سیستم تشخیص نگاه آمازون (Amazon Gaze-Assisted Object Recognition)، فناوری خاصی است که با استفاده از آن می‌توان وسایل برقی را روشن کرد و یا حتی با نگاه کردن به اشیا، اطلاعات مختلفی را در مورد آن مشاهده کرد.

پس از نزدیک به 5 سال تلاش، سیستم تشخیص نگاه آمازون (Amazon Gaze-Assisted Object Recognition) اختراع شد. ایزاک اس نوبل (Issac S. Noble) و کنت ام کاراکوتسیوس (Kenneth M. Karakotsios) عینک ویژه‌ای را طراحی کردند که با نگاه کردن به وسیله‌ی آن‌ها، می‌توان وسایل برقی را کنترل کرد. این عینک، فرامین دیگری را نیز به صورت صوتی صادر می‌کند و حتی توانایی نمایش اطلاعات مختلف در مورد اشیای پیرامون یا افرادی که در اطرافتان هستند را نیز دارد.

مشاهده جزئیات و اطلاعات مختلف اشیا با سیستم تشخیص نگاه آمازون

برای مثال شما می‌توانید با خیره شدن به یک کتاب، نام و مشخصات نویسنده، توضیحاتی در مورد محتوای کتاب، کتاب‌های مرتبط، قیمت کتاب و نحوه خرید آن را مشاهده کنید. همچنین کاربران با استفاده از سیستم تشخیص نگاه آمازون می‌توانند علاوه بر زل زدن از کلمه روشن یا “On” برای روشن کردن وسایل استفاده کنند و یا با بلند کردن دست خود، صدای تلویزیون را کم و زیاد کنند.

عینک های آمازون علاوه بر توانایی‌های فوق، به ورودی و خروجی‌های صوتی نیز متصل می‌شوند و شما زمانی که وارد یک اتاق می‌شوید، اطلاعات تمامی افراد حاضر در آن اتاق مانند اسامی و شغل آن‌ها را دریافت می‌کنید. شرکت آمازون به تازگی این اختراع را ثبت کرده اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی می‌تواند آن را وارد مرحله تجاری‌سازی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*