بلک بری KEYone

بلک بری KEYone : قیمت ، مشخصات فنی و هرآنچه که باید بدانید

پس از ماه‌ها درز شایعات مختلف در خصوص یک گوشی اندرویدی دیگر از شرکت بلک بری به نام مرکوری (BlackBerry Mercury)، این شرکت دقایقی پیش رسما از این گوشی هوشمند که کاملا شبیه به رندرهای انتشار یافته از آن است رونمایی کرد اما آن برخلاف تصور همگان مرکوری نبود. بلک بری KEYone نام کامل این گوشی اندرویدی است که توسط شرکت TCL و تحت لیسانس شرکت کانادایی بلک بری به تولید رسیده است.

بلک بری KEYone دقایقی پیش رسما توسط خود این شرکت و در غرفه بلک بری رونمایی شد. این گوشی هوشمند جدید و قدرتمند که توسط شرکت TCL (تولیدکننده جدید تمامی محصولات سخت افزاری این شرکت) تولید شده است، از یک کیبورد تمام QWERTY و بزرگترین باتری استفاده شده در محصولات این شرکت کانادایی بهره می‌برد که می‌تواند از این حیث جذابیت‌های خاصی را برای طرفداران آن‌ها به وجود آورد. البته خوشبختانه خبر خوب این که خود شرکت بلک بری تمامی مراحل فروش و عرضه این گوشی را در اختیار خواهد داشت. اول از هر چیزی بد نیست نگاهی به جدول مشخصات کامل این گوشی نگاهی بیاندازیم.

بلک بری KEYone

جدول مشخصات بلک بری KEYone
پلتفرماندروید 7.1 نوقا
ابعاد149.3 در 72.5 در 9.4 میلی‌متر
وزن 180 گرم
نمایشگر4.5 اینچی ضد خش IPS LCD
وضوح 1620×1080 پیکسل
نسبت ابعاد 3:2
چیپ سیستمیکوالکام اسنپدراگون 625
رم3 گیگابایت
دوربین‌هااصلی 12 مگاپیکسلی، سنسور Sony IMX378 ، فیلمبرداری 4K، گشادگی F/2.0
سلفی 8 مگاپیکسلی
حافظه32 گیگابایت + میکرو اس دی
باتری3505 میلی‌آمپر ، تکنولوژی شارژ سریع 3.0
قابلیت خاصکیبورد تمام QWERTY

تمرکز ویژه کمپانی بلک بری بر روی این گوشی، کیبورد تمام QWERTY آن همراه با قابلیت شخصی سازی تمامی کلیدها به صورت اختصاصی است. به گفته بلک بری، تمامی 52 کلید به کار رفته بر روی آن را می‌توانید به عنوان شرتکاتی برای اپلیکیشن های مختلف انتخاب کنید. به طور مثال می‌توانید کلید F را به عنوان شرتکات اپلیکیشن فیس بوک قرار داده و کلید T را نیز شرتکات اپلیکیشن تلگرام کنید. نکته جذاب دیگری که در مورد این کیبورد وجود دارد، تعبیه شدن یک اسکنر اثر انگشت در زیر کلید اسپیس آن است. این نخستین باریست که شاهد حضور متفاوتی از اسکنرهای اثر انگشت در اسپیس بار یک گوشی هوشمند مدرن هستیم.

بلک بری KEYone

اما درست همانند سایر گوشی های بلک بری، تلفن هوشمند بلک بری KEYone نیز از نظر امنیتی محصولی کاملا قابل اعتماد و برتر از رقبای دیگر اندرویدی است. این تلفن از یک سیستم عامل بسیار ایمن، کلیدهای امنیتی اضافه شده به پردازنده و همچنین یک اپلیکیشن از پیش نصب شده امنیتی به نام DTEK بهره‌مند است. از دیگر ویژگی‌های برتر نرم افزاری حضور اپلیکیشن مدیریتی BlackBerry Hub، مکانی برای کنترل تمامی پیام‌ها، ایمیل‌ها، نوشته‌ها، شبکه‌های اجتمای و سایر حساب های کاربری شما است که می‌تواند همه سرویسهای ذکر شده را در قالب یک برنامه کاملا ایمن به ارمغان آورد. بدین ترتیب باید بلک بری کی وان را یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربران تجاری دانست که طبعا جزو پرکارترین کاربران گوشی های هوشمند نیز هستند.

جدا از اینها، بلک بری KEYone از طراحی زیبایی متشکل از قاب پشتی پوشیده شده توسط متریال پلاستیک باکیفیت نرم، یک باتری کاملا قدرتمند و تازه‌ترین نسخه از پلتفرم اندروید (اندروید 7.1 نوقا) برخوردار خواهد بود. این دیوایس کاملا با سبک و سیاق گوشی های مدرن امروزی سازگار است و پس از گوشی اندرویدی بلک بری پریو (BlackBerry Priv) ورود شگفت انگیز دیگری از گوشی های مجهز به کیبورد به دنیای اندروید را به ارمغان آورده است. در کنار قاب پشتی نرم، فریم آلومینیومی نیز به چشم می‌خورد که زیبایی‌های آن را دو چندان می‌کند و به استقامت کی وان کمک شایانی خواهد کرد.

بلک بری KEYone

دوربین اصلی این گوشی قادر به تهیه تصاویری با وضوح 12 مگاپیکسل است که به لطف استفاده از سنسور Sony IMX378 (استفاده شده در گوشی گوگل پیکسل به عنوان دارنده برترین دوربین در بین گوشی های هوشمند) ثبت تصاویری جذاب و زیبا را متعهد می‌شود. ظرفیت باتری به کار رفته 3505 میلی‌آمپر است که برای یک گوشی حاوی نمایشگر 4.5 اینچی کاملا بزرگ و عالی به نظر می رسد. به ادعای بلک بری، این باتری می‌تواند تا 1 روز کامل گوشی شما را روشن نگه دارد و حتی در صورت تخلیه آن، به لطف استفاده از تکنولوژی شارژ سریع 3.0 شما می‌توانید تنها در 36 دقیقه، 50 درصد ظرفیت باتری خود را شارژ کنید.

بلک بری KEYone

در حالی که قرار است امسال پرچمداران کمپانی‌های بزرگ از چیپست سیستمی اسنپدراگون 821 و یا 835 بر روی گوشی خود استفاده کنند، اما بلک بری در تصمیمی عجیب از یک مدل ارزان قیمت‌تر اسنپدراگون 625 در زیر قاب بلک بری KEYone استفاده کرده است. البته این چیپ قطعا می‌تواند اغلب اپلیکیشن ها و بازی ها را بدون مشکل خاصی اجرا کند، اما نباید توقع ارائه قدرتی همسان با چیپ‌های اسنپدراگون 820، 821 و بالاتر را از آن داشته باشید.

قیمت و زمان عرضه بلک بری KEYone

آغاز فروش جهانی گوشی اندرویدی بلک بری KEYone در ماه آوریل خواهد بود. در کنفرانس خبری این کمپانی کانادایی که در نمایشگاه MWC 2017 برگزار شد، قیمت این محصول کمتر از 599 یورو یا 549 دلار آمریکا اعلام شده است.

بلک بری KEYone

بدون شک پرداخت چنین هزینه‌ای برای یک گوشی مجهز به چیپست اسنپدراگون 625 زیاد است و با این قیمت شما می‌توانید پرچمداران ارزان قیمت‌تری از برندهای وان پلاس، هواوی و غیره را خریداری کنید. البته بار دیگر باید اشاره کنیم که این گوشی از یک کیبورد جذاب و بسیاری از ویژگی‌های امنیتی شرکت بلک بری بهره می‌برد که می‌تواند در این افزایش قیمت تاثیرگذار باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*