ال جی جی 6

8 ویژگی که می‌توانست ال جی جی 6 را عالی‌تر کند

پس از شایعات فراوان، بالاخره امروز ال جی از پرچمدار جدیدش موسوم به ال جی جی 6 (LG G6) پرده برداری کرد. این گوشی مثل همه پرچمداران پیشین کره‌ای ها از قابلیت‌های جذاب زیادی برخوردار است و نسبت به جی 5 تفاوت‌های نسبتا زیادی دارد. در ادامه به بررسی چندین قابلیت که می‌توانستند پرچمدار 2017 این کمپانی را بهتر و غنی‌تر کنند خواهیم پرداخت.

ال جی جی 6 حالا از نمایشگری 5.7 اینچی برخوردار بوده و نسبت به مدل قدیمی‌اش 0.4 اینچ بزرگتر شده است. نکته جالب اینجاست که گرچه مهندسین چشم بادامی در جی 6 از صفحه نمایش بزرگتری استفاده کرده‌اند اما نه تنها ابعاد کلی گوشی بزرگتر نشده بلکه کمی از جی 5 کوتاه‌تر هم شده است.

ال جی جی 6 کلکسیونی از امکانات جدید است

نقطه ضعفی که در طراحی گوشی‌های بالارده سامسونگ، اپل و دیگر سردمداران تکنولوژی دیده می‌شود برآمدگی ناخوشایند لنز دوربین است که خوشبختانه در جی 6 شاهد چنین نقصی نیستیم. همچنین نرم افزار بهینه شده جدیدی برای بهره‌گیری از نسبت جدید 2:1 نمایشگر در تلفن هوشمند جدید ال جی نصب شده و تجربه جدیدی از نمایشگر موبایلی را برای کاربر رقم می‌زند. به نظر می‌رسد ال جی در سال جدید میلادی به جای گنجاندن قابلیت‌های تبلیغاتی کم استفاده، سعی در افزودن ویژگی‌های بی نظیر کاربردی به محصولاتش داشته و ظاهرا هم موفق شده است؛ با این وجود تا زمان عرضه این موبایل به بازار و تست آن، نمی‌توان درباره کارایی این ویژگی‌ها با اطمینان صحبت کرد.

ال جی جی 6 حاصل تلاش یک ساله طراحان و مهندسان این شرکت بوده تا تجربه‌ای بی نظیر و غنی از امکانات را در اختیار کاربر قرار دهند؛ اما به نظر می‌رسد اگر چشم بادامی‌ها 8 قابلیت زیر را نیز به پرچمدارشان اضافه می‌کردند، جی 6 به یک گوشی معرکه و بی رقیب تبدیل می‌شد.

اسپیکر استریو

ال جی جی 6

در گذشته اچ تی سی و سونی تنها کمپانی‌های بزرگی بودند که در گوشی‌هایشان از اسپیکر استریو استفاده می‌کردند. اما به تازگی اپل نیز به این جرگه پیوسته و بهتر بود اگر ال جی هم با جی 6 همگام با رقیبان می‌شد. اسپیکرهای استریو میان کاربران محبوبیت بالایی دارند و پیش‌بینی می‌شود در سال 2017 شاهد گوشی‌های بیشتری با پشتیبانی از اسپیکر دوگانه باشیم.

وجود مبدل صوتی دیجیتال Hi-Fi در تمامی بازارها

ال جی جی 6

کمپانی کره‌ای مبدل صوتی دیجیتال (DAC) را چند سال پیش در موبایل‌های سری V خود گنجانده بود و مالکان جی 5 نیز می‌توانستند با تهیه یکی از ماژول‌های متفرقه، از این مبدل کمک بگیرند. خوشبختانه یا متاسفانه این قابلیت در جی 6 تنها محدود به بازارهای آسیایی بوده و کاربران سایر نقاط دنیا نمی‌توانند از این مبدل استفاده کنند. بدین ترتیب تنها مردم بخشی از جهان می‌توانند موسیقی‌ها را با کیفیتی شگفت انگیز بشنوند.

وجود شارژر وایرلس در تمامی بازارها

ال جی جی 6

تبعیض‌های ال جی در جی 6 به مبدل صوتی ختم نمی‌شود و شارژر بی سیم این گوشی نیز تنها در ایالات متحده آمریکا به فروش خواهد رسید. بنابراین سایر کاربران دنیا مجبورند برای شارژ دستگاه‌شان به همان شیوه ابتدایی کابل شارژر را به گوشی متصل کنند.

حافظه داخلی بیشتر

ال جی جی 6

ال جی جی 6 با 32 گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه خواهد شد. گرچه این گوشی در بازار هند با 64 گیگابایت حافظه داخلی به فروش خواهد رسید و درگاه میکرو اس دی برای جی 6 در نظر گرفته شده اما هیچ‌چیز نمی‌تواند جایگزین حافظه داخلی یک موبایل شود؛ چه از جهت سرعت و چه از جهت اطمینان. این روزها با پیشرفت در زمینه دوربین و دیتاهای سنگین برنامه‌ها و بازی‌ها، 32 گیگابایت حافظه داخلی دستگاه به سرعت پر خواهد شد و کاربر به ناچار باید از حافظه جانبی کم سرعت روی آورد.

دوربین سلفی بهتر

ال جی جی 6

دوربین 5 مگاپیکسلی با زاویه پوشش 100 درجه‌ای جی 6 به سختی می‌تواند در مقابل دوربین‌های سلفی با کیفیت آیفون و گلکسی‌های سامسونگ عرض اندام کند. این روزها تکنولوژی درحال پیش رفتن به سمت سنسورهای 8 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی است و ال جی با برگزیدن چنین سنسور ضعیفی، خود را یک گام از رقبا عقب انداخته است. با توجه به دوربین دوگانه سلفی در ال جی وی 10، انتظار داشتیم در پرچمدار 2017 این شرکت شاهد استفاده دوباره از این سنسور باشیم اما چشم بادامی‌ها نتوانستند عملکردی خیره‌کننده از خود به جای بگذارند.

باتری قابل تعویض توسط کاربر

ال جی جی 6

یکی از ویژگی‌هایی که ال جی هنگام معرفی جی 5 روی آن تاکید بسیاری داشت امکان جداسازی باتری دستگاه بود که در کمتر گوشی هم‌دوره اش دیده می‌شد. اما ظاهرا مدیران کره‌ای دریافته‌اند این قابلیت جای مانور زیادی ندارد و در محصول جدیدشان این ویژگی را حذف کرده‌اند. ما ترجیح می‌دهیم باتری تلفن‌های هوشمند همچنان قابل جداسازی توسط کاربر باشند چرا که می‌توان با تعویض باتری در عرض کمتر از چند ثانیه شارژ دستگاه را از صفر به 100 رساند.

چیپست اسنپدراگون 835

ال جی جی 6

کوالکام، سازنده چیپ‌های پردازشی اسنپدراگون به تازگی چیپست اسنپدراگون 835 را معرفی کرده که پتانسیل پردازشی بسیار بالایی دارد. با وجود اینکه جی 6 دیرتر از چیپست مورد بحث معرفی شد اما از چیپ اسنپدراگون 821 استفاده می‌کند که نسبت به 835 قدیمی‌تر محسوب می‌شود. توجیه کره‌ای ها برای استفاده از این چیپ قدیمی جالب توجه است: در صورتی که کمپانی از چیپست اسنپدراگون 835 استفاده می‌کرد، زمان کافی برای هماهنگ سازی سخت افزار و نرم افزار گوشی را در اختیار نداشت و بدین ترتیب ترجیح داد جی 6 را به چیپست قدیمی اما هماهنگ‌تری مجهز کند. به هرحال نمی‌توان کاستی پرچمدار جدید کره‌ای ها را در زمینه پردازش نادیده گرفت.

ماژول؟ متاسفیم!

ال جی جی 6

گرچه ماژول‌های معرفی شده برای جی 5 مجبوبیت زیادی پیدا نکردند، اما نمی‌توان کمیاب بودن آن‌ها در بازار را در این اتفاق بی تاثیر دانست. بسیاری از کاربران کنونی ال جی ماژول‌های دوربین و اسپیکر باکیفیت و گران‌قیمتی را تهیه کرده‌اند و با خیال استفاده از آن‌ها در جی 6، مشتاقانه مراسم امروز ال جی را دنبال کردند؛ اما متاسفانه جی 6 از هیچ‌گونه ماژولی پشتیبانی نمی‌کند. این سیاست در تضاد کامل با سیاست موتورولا بوده که به گفته مدیرانش می‌توان تا سال‌ها از ماژول‌های موتو مود (Moto Mod) روی گوشی‌های نسل جدید کمپانی استفاده کرد.

به نظر شما چه موارد دیگری می‌توانند ال جی جی 6 را استثنایی‌تر کنند؟ با کاربران گجت نیوز به تبادل نظر بپردازید.

فروشگاه جانبی، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه MWC 2017. خرید انواع لوازم جانبی LG و همچنین لوازم جانبی LG G6 با بهترین قیمت و انواع لوازم جانبی V20 از بهترین برند های جهان عرضه شده در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. الجی خراب کرده بدجور