ال جی جی 6 و اپل آیفون 7 پلاس

مقایسه ال جی جی 6 و اپل آیفون 7 پلاس ؛ نبرد دوربین‌های دوگانه

باز هم مثل هر سال کره‌ای‌ها حضور پر رنگی در نمایشگاه MWC 2017 داشتند و پرچمداران بسیاری در بارسلون پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفت. هرچند، معمولا اهالی کوپرتینو برنامه‌ای برای یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های موبایل دنیا نداشته و فعلا قصد معرفی نسل جدید گوشی خود را ندارند. با این‌حال ال جی با رونمایی از جی 6 (LG G6)، یکی از مهمترین گوشی های هوشمند سال 2017 میلادی را معرفی و نبوغ خود در طراحی را به رخ کشید. اما آیا این شرکت کره‌ای توانایی مغلوب کردن پرچمدار فعلی اپل را دارد؟ پاسخ این سوال در مقایسه ال جی جی 6 و اپل آیفون 7 پلاس (Apple iPhone 7 Plus) نهفته است.

از چندین ماه قبل شایعه شده بود که تولیدکنندگان بزرگ همچون ال جی، سامسونگ و اپل، تمرکز اصلی خود را روی ساخت و توسعه گوشی هایی با صفحه نمایش های کم‌حاشیه یا حتی بدون حاشیه قرار می‌دهند. اگرچه هنوز پرچمدار جدید شرکت‌های سامسونگ و اپل معرفی نشده، اما ال جی با معرفی جی 6، اولین گام برای عرضه تلفنی با کمترین حاشیه را برداشته است. در مقایسه این گوشی با نسل قبلی، مهندسان موفق شده‌اند تا با کاهش جزئی اندازه گوشی قبلی یعنی جی 5 (LG G5)، اندازه صفحه نمایش را 0.4 اینچ افزایش داده و به 5.7 اینچ برسانند.

ولی آیا این نسبت در گوشی های ال جی جی 6 و اپل آیفون 7 پلاس هم دیده می‌شود؟

ال جی جی 6 و اپل آیفون 7 پلاس

طراحی و صفحه نمایش

هر دو گوشی ال جی جی 6 و اپل آیفون 7 پلاس اندازه‌ای بزرگ داشته و محتوا را با کیفیتی بسیار خوب نمایش می‌دهند. شاید در نگاه اول تصور کنید که اندازه کمتر حاشیه‌ها و صفحه نمایش بزرگتر نسبت به اندازه دستگاه، جی 6 را به «گوشی هوشمند آینده» تبدیل کرده است. اما حقیقت این است که جی 6 توانایی جادو کردن چشمان کاربران را نداشته و حتی حاشیه‌های فوق باریک آن نیز شما را مجذوب خود نخواهند کرد.

از آن سو، آیفون 7 پلاس با طراحی همیشگی گوشی های هوشمند، حتی با نداشتن ویژگی خاصی مثل حاشیه بسیار باریک یا صفحه نمایش خمیده هم جذاب است. تقارن، گوشه‌های دقیقا خمیده، اصالت و مواردی از این دست، پرچمدار اپل را به دستگاهی لوکس و جذاب تبدیل می‌کند.

اما اگر موارد مربوط به زیبایی‌شناسی دستگاه و احساسی که به کاربر منتقل می‌شود را کنار بگذاریم، داستان کاملا متفاوت خواهد بود. جی 6 باریکتر و کوتاه‌تر از آیفون 7 پلاس بوده و در نتیجه کار کردن با آن نیز آسانتر است. با این‌وجود دردانه اپل با اندازه بزرگتری که دارد، در برابر جی 6 مغلوب خواهد شد. به‌علاوه این گوشی مثل یک ماهی از دستان لیز می‌خورد! اما به لطف استفاده از شیشه در بخش پشتی جی 6، دیگر چنین مشکلی وجود نخواهد داشت.

ال جی جی 6 و اپل آیفون 7 پلاس

سخت افزار

زمان توسعه گوشی موبایل جی 6، تراشه اسنپدراگون 835 آماده نبود و سازندگان به ناچار از تراشه اسنپدراگون 821 استفاده کردند. هرچند، پردازنده چهار هسته‌ای این تراشه قدرتی فوق‌العاده بالا داشته و واقعا نیازی به نگرانی نخواهد بود. از طرفی، اپل نیز از چیپ A10 Fusion با پردازنده‌ای چهار هسته‌ای برای پرچمدار سال گذشته خود استفاده کرده که همراه شدن آن با آی او اس 10، قدرت بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌علاوه جی 6 به چهار و آیفون 7 پلاس به سه گیگابایت حافظه رم مجهز شده که بیشتر از نیاز آنهاست.

اگرچه ظرفیت باتری پرچمدار جدید ال جی، 400 میلی‌آمپر ساعت بیشتر از آیفون 7 پلاس است، اما صفحه نمایش بزرگتر آن احتمالا انرژی بیشتری مصرف خواهد کرد. اینکه باتری کدام دستگاه عملکرد بهتری دارد را نمی‌توان در نگاه اول مشخص کرد، اما شکی نیست که جی 6 عملکرد بسیار بهتری نسبت به جی 5 خواهد داشت. هرچند در مورد سرعت شارژ، جی 6 ظرف تنها 96 دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود که در قیاس با رقیبش و زمان 197 دقیقه‌ای برای شارژ کامل، بدون شک پیروز میدان است.

کاربران برای خرید آیفون 7 پلاس، حق انتخاب زیادی داشته و این گوشی در مدل‌های مختلفی به فروش می‌رسد. هرچند، قیمت نسخه 256 گیگابایتی از آن بسیار بالاست. از طرفی جی 6 از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند که در نتیجه، نیازی به نگرانی در رابطه با فضای ذخیره‌سازی وجود ندارد.

هنوز بنچمارک‌های رسمی جی 6 منتشر نشده و شاید برای مقایسه عملکرد این دو گوشی کمی زود باشد.

ال جی جی 6 و اپل آیفون 7 پلاس

دوربین

یکی از مهمترین بخش‌های مقایسه گوشی های ال جی جی 6 و اپل آیفون 7 پلاس ، دوربین دوگانه است. هرچند، عملکرد این سیستم در این گوشی ها با یکدیگر تفاوت زیادی دارد.

دورین دوم در بخش پشتی جی 6 به لنزی با زاویه عریض تجهیز و تصاویر عریض را با کیفیت بسیار بالایی ثبت می‌کند. شاید بتوان عملکرد این دوربین را چیزی شبیه حالت “zoom out” یا دور کردن چیزی که می‌بینیم، در نظر گرفت. در تضاد با آن، دومین دوربین در قسمت پشتی آیفون 7 پلاس، امکان زوم کردن روی هر چیزی که مشاهده می‌کنید را فراهم می‌کند. درواقع این دوربین به صورت “zoom in” عمل کرده و امکان ثبت تصاویر به صورت پرتره را نیز فراهم می‌کند.

در مورد اینکه کدام دوربین عملکرد بهتری دارد، قضاوت کمی سخت است و همه‌چیز به روش استفاده شما از آن بستگی دارد.

نتیجه‌گیری

شاید کمی اغراق باشد اگر بخواهیم جی 6 را محصولی متعلق به آینده در نظر بگیریم. با وجود اینکه امروزه محصولات زیادی با حاشیه کم صفحه نمایش تولید می‌شوند، اما نمایشگر بزرگ جی 6 نسبت به اندازه آن، آنطور که باید کاربران را مجذوب نمی‌کند.

اما مقایسه ال جی جی 6 و اپل آیفون 7 پلاس نشان می‌دهد ال جی تمام ضعف‌ها و مشکلاتی که جی 5 داشته را از بین برده و حالا می‌توان گوشی جدید آنها را رقیبی سرسخت برای دیگر محصولات بازار در نظر گرفت.

درادامه می‌توانید تصاویر و مشخصات فنی گوشی های ال جی جی 6 و اپل آیفون 7 پلاس را مشاهده کنید.

ال جی جی 6 و اپل آیفون 7 پلاس

جدول مشخصات فنی ال جی جی 6 و اپل آیفون 7 پلاس

مولفه ها / نام گوشیال جی جی 6آیفون 7 پلاس
طراحی
سیستم عاملاندروید 7.1 نوقاآی او اس 10
ابعاد148.9 در 71.9 در 7.9 میلی‌متر (5.86 در 2.83 در 0.31 اینچ)158.2 در 77.9 در 7.3 میلی‌متر (6.23 در 3.07 در 0.29 اینچ)
وزن163 گرم (5.75 اونس)188 گرم (6.63 اونس)
جنس بدنهبدنه اصلی: آلومینیومبدنه اصلی: آلومینیوم
ویژگی‌هاسنسور اسکنر اثر انگشت، استاندارد IP68 (مقاوم در برابر آب و گرد و غبار)سنسور اسکنر اثر انگشت، استاندارد IP67 (مقاوم در برابر آب و گرد و غبار)
رنگ‌بندیمشکی، نقره‌ای، سفیدمشکی، طلایی، نقره‌ای، صورتی
صفحه نمایش
اندازه فیزیکی5.7 اینچ5.5 اینچ
رزولوشن1440×28801080×1920
تراکم پیکسلی565 پیکسل در هر اینچ401 پیکسل در هر اینچ
تکنولوژیIPS LCDIPS LCD
نسبت صفحه به بدنه78.37 درصد67.58 درصد
ویژگی‌هامقاوم در برابر خط و خش (گوریلا گلس)، حسگر نوری، حسگر مجاورتی، HDRسیستم حساس به فشار، پوشش الیفبک (Oleophobic)، مقاوم در برابر خط و خش، حسگر نوری، حسگر مجاورتی
دوربین
دقت13 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
فلاشال ای دی دوگانهال ای دی چهارگانه
میزان گشودگیf/1.8f/1.8
اندازه هر پیکسل1.12 میکرومتر1.22 میکرومتر
ویژگی‌های سخت افزاریدوربین دوگانه (13+13 مگاپیکسلی با زاویه دید 125 درجه و گشودگی f/2.4)، فوکوس خودکار، لرزشگیر اپتیکال، سنسور تصویر CMOSدوربین دوگانه (12+12 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.8)، محاظ لنز دوربین از جنس یاقوت کبود، لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خوکار، حسگر BSI
ویژگی‌های نرم افزاریفوکوس دستی، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، تشخیص لبخند، تایمر، زوم دیجیتالی، برچسب گذاری جغرافیاییتصویربرداری با فرمت RAW، فوکوس لمسی (دستی)، تشخیص چهره، تایمر، زوم دیجیتالی، برچسب گذاری جغرافیایی
دوربین دوم (سلفی)5 مگاپیکسل (ویژگی‌: عریض)7 مگاپیکسل (ویژگی: حالت HDR)
سخت افزار
تراشهاسنپدراگون 821اپل ای 10 فیوژن (A10 Fusion)
پردازندهچهار هسته پردازشگر Kryo با فرکانس 2350 مگاهرتز، 64 بیتیچهار هسته‌ای با فرکانس 2340 مگاهرتز، 64 بیتی
پردازشگر گرافیکیآدرنو 530بله
حافظه رم4 گیگابایت3 گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی32 گیگابایت (با پشتیبانی از کارت حافظه)256 گیگابایت
باتری
ظرفیت3300 میلی‌آمپر ساعت2900 میلی‌آمپر ساعتی
نوع باتریغیر قابل تعویضغیر قابل تعویض
زمان عرضه و قیمت
زمان ورود به بازار10 مارس (20 اسفند 95)7 سپتامبر سال 2016
قیمت اعلام‌شده969 دلار

گالری تصاویر ال جی جی 6 و اپل آیفون 7 پلاس

فروشگاه جانبی، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه MWC 2017. خرید انواع لوازم جانبی LG و همچنین لوازم جانبی LG G6 با بهترین قیمت و انواع لوازم جانبی V20 از بهترین برند های جهان عرضه شده در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*