احتمال دارد اپل پیامی همگانی برای فعال کردن تایید هویت دو مرحله‌ ای ارسال کند

احتمال دارد اپل پیامی همگانی برای فعال کردن تایید هویت دو مرحله‌ ای ارسال کند

به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری نسبت به امنیت کاربران آیفون های خود را اتخاذ کند و این موضوع دقایقی پیش، با ارسال یک پوش نوتیفیکیشن برای تمام کاربران نسخه‌ی بتای آی او اس ۱۰.۳ مشخص شده است. گویا اپل به تمام کاربران این نسخه اعلام کرده که برای افزایش سطح امنیت دیوایس خود، تایید هویت دو مرحله‌ ای (two-factor Authentication) را فعال نمایند.

تایید هویت دو مرحله‌ای در واقع به معنای آن است که کاربران علاوه بر یک رمز عبور ساده، یک لایه‌ی امنیتی اضافه را برای اسمارت فون و یا دیگر گجت‌های خود فراهم کنند. هنگامی که این نوتیفیکیشن برای کاربران ارسال می‌شود و آنها آن را به طرفین می‌کشند، بعد از سوایپ کردن، نرم افزار تنظیمات باز می‌شود و اپل کاربر را به صفحه‌ی توضیحات تایید هویت دو مرحله‌ ای منتقل می‌کند.

تایید هویت دو مرحله‌ ای چگونه امنیت دیوایس را بالا می‌برد؟

البته اگر کاربر این نوتیفیکیشن را نادیده بگیرد و بعدها به نرم افزار تنظیمات خود مراجعه کند، یک یادآور در قسمت بالایی تنظیمات به نمایش درمی‌آید و فعال‌سازی این قابلیت را مجددا به کاربر یادآوری می‌کند. بعد از فعال‌سازی این قابلیت، کاربران علاوه بر رمز عبور، لازم است که شماره تلفن معتبر خودشان را نیز به اپل بشناسانند.

سپس اپل یک کد تاییدیه برای آن شماره ارسال خواهد کرد و این کار را هر بار که قصد داشته باشید بر روی یک دیوایس جدید، وارد اپل آیدی خود شوید، ادامه خواهد داد. در واقع به این ترتیب، حتی اگر یک هکر یا سارق بتواند اطلاعات اپل آیدی شما را به دست بیاورد و بخواهد بر روی یک دیوایس دیگر به آن وارد شود، نیاز به شماره تلفن شما نیز خواهد داشت و به دلیل این که نمی‌تواند کد ارسال شده از سوی اپل را مشاهده کند، قادر به وارد شدن به اپل آیدی شما نخواهد بود.

احتمال دارد اپل پیامی همگانی برای فعال کردن تایید هویت دو مرحله‌ای ارسال کند

گفتنی است که فعال کردن تایید هویت‌ دو مرحله‌ ای این روزها بر روی تعداد زیادی از شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های کاربردی امکان‌پذیر است و بعد از باگی که اخیرا موجب افشای رمزهای عبور و مکالمات شخصی ذخیره شده بر روی سرویس Cloudflare شده است، بسیاری از کمپانی‌ها نسبت به فعال کردن این ویژگی امنیتی مهم، به کاربران خود تذکر داده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. داخل ایران که نمیشه شماره تلفن همراه داد ؟؟؟ چکار باید کرد؟