شیائومی می 5 سی

شیائومی می 5 سی معرفی شد: مجهز به چیپست Surge 1 ساخت شیائومی

بسیاری از کمپانی ها و استارتاپ ها در حال حاضر در کنگره جهانی موبایل بارسلونا (MWC 2017) مستقر شده‌اند، اما شیائومی در اقدامی عجیب به مرکز کنوانسیون ملی چین رفت تا میزبان یک رویداد خبری باشد. این رویداد حاوی دو خبر اصلی و مهم از سوی این شرکت بود: نخستین خبر، رونمایی از چیپست ساخت خود آن‌ها به نام “Surge S1” بود و دیگری رونمایی از یک گوشی هوشمند مجهز به این چیپست با نام شیائومی می 5 سی (Xiaomi Mi 5C) بود.

شیائومی می 5 سی

مشخصات فنی شیائومی می 5 سی

  • نمایشگر 5.15 اینچی فول اچ دی با نسبت ابعاد به بدنه 72.6 درصد و تراکم پیکسلی 428ppi
  • چیپست Surge S1 ساخت شیائومی – رم 3 گیگابایت – حافظه داخلی 64 گیگابایت (فاقد اسلات کارت میکرو اس دی)
  • دوربین 12 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.2– دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.2
  • درگاه USB نوع C
  • باتری 2860 میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع

پس از هفته‌ها درز اطلاعات، شایعات و رندرهای مختلفی از این گوشی میان رده ، چینی‌ها امروز رسما از گوشی شیائومی می 5 سی رونمایی کردند. این گوشی مجهز به یک نمایشگر 5.15 اینچی، یک دوربین 12 مگاپیکسلی بر روی قاب پشتی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی بر روی قاب جلویی خود است. نکته مثبت، به کارگیری یک اسکنر اثر انگشت درست در زیر کلید هوم پنل جلویی است که می‌تواند امنیت کاربران را بهبود ببخشد. در بخش حافظه این گوشی از یک رم 3 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 64 گیگابایتی بهره می‌برد و یک باتری با ظرفیت 2860 میلی‌آمپر ساعت نیز ‌وظیفه‌ی تامین انرژی سخت افزار این گوشی را بر عهده خواهد داشت. از دیگر مشخصات شیائومی می 5 سی باید به سیستم عامل اندروید 7.1 نوقا همراه با رابط کاربری MIUI و یک چیپست 8 هسته‌ای ساخت شرکت شیائومی به نام Surge S1 اشاره کرد.

شیائومی می 5 سی

“Surge” به معنی موج، در واقع نام ترجمه شده‌ی این چیپست از زبان چینی است و نام اصلی آن چینی خواهد بود. این چیپست شامل 8 هسته Cortex A53 می‌شود که نیمی از آن‌ها در فرکانس 2.2 گیگاهرتز و نیمی دیگر از آن‌ها نیز در فرکانس 1.4 گیگاهرتز به فعالیت خواهند پرداخت. این چیپست همچنین شامل یک پردازشگر گرافیکی Mali-T860 و پشتیبانی از VoLTE نیز می‌شود. به نقل از کمپانی سازنده، این چیپست مبتنی بر سیستم پردازش 28 نانومتری HPC توسعه پیدا کرده و با مصرف کم خود گزینه‌ی خوبی برای استفاده‌های امروزی است. شیائومی احتمالا طی ساعات آینده اطلاعات بیشتری را از نخستین چیپست ساخت داخلی شرکت خود ارائه خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. گوشی خوبی به نظر میاد