گوشی ال جی G6 در برابر جی 5 و جی 4

گوشی ال جی G6 در برابر جی 5 و جی 4 ؛ آیا باید پرچمدار جدید ال جی را بخریم؟

حالا دیگر گوشی ال جی G6 رسما معرفی شده و اینک ما میدانیم که پرچمدار جدید ال جی مجهز به سخت افزار بسیار جذاب و دلپذیری شده است. نسبت شگفت انگیز نمایشگر به ابعاد، طراحی زیبا و چندین ارتفا سخت افزاری دیگر که همگی باعث عملکرد شگفت انگیز این گوشی شده‌اند، در یک کلام جی 6 را محصولی عالی برای خریداری تبدیل کرده اند. بدیهیست که حالا صاحبان گوشی های این کمپانی کره‌ای به شدت مشغول تحقیق در مورد این گوشی تازه وارد هستند و می‌خواهند بدانند که آیا باید گوشی قدیمی خود را فروخته و یک جی 6 بخرند یا خیر! به همین بهانه در زیر قصد داریم به طور مفصل در خصوص این قضیه صحبت کنیم. اگر شما هم یکی از صاحبان گوشی های قدیمی‌تر ال جی نظیر جی 5 و جی 4 هستید، این مقاله می‌تواند به تصمیم گیری شما کمک کند.

آیا باید گوشی خودم را به گوشی ال جی G6 ارتقا دهم؟

موارد زیادی هستند که وقتی قصد خرید یک گوشی جدید دارید، باید به آنها توجه کنید. مهم‌ترین آن، گوشی فعلی شما است. در واقع باید بررسی کنید که آیا گوشی جدید، به قدری پیشرفت داشته است که شما را راضی کند یک محصول جدید را خریداری کنید؟ خب ما از جهت‌های مختلفی به این سوال خواهیم پرداخت. از یک سو، دارندگان گوشی ال جی جی 4 که گوشی آن‌ها تولید شده در 2 سال پیش است و از یک سمت دیگر دارندگان گوشی ال جی جی 5 که احتمالا دوست دارند قابلیت‌های جدیدتری را تجربه کنند. بیاید به قابلیت‌های مهم گوشی ال جی G6 بپردازیم که همگی جذاب به نظر می‌رسند.

نمایشگر گوشی ال جی G6

نمایشگری عظیم در بدنه‌ای کوچک

گوشی ال جی G6 از یک نمایشگر 5.7 اینچی بهره می‌برد و این درحالیست که ال جی آن را در بدنه‌ای هم اندازه با گوشی 5.3 اینچی ال جی جی 5 تعبیه کرده است. این گوشی از حاشیه‌های بسیار باریکی برخوردار است. یک مسئله کاملا غیرقابل انکار است، اگر اندازه نمایشگر برای شما مسئله مهمی است بدون شک سخت است که بتوانید از نمایشگر جذاب پرچمدار جدید ال جی چشم پوشی کنید.

گوشی ال جی G6 در برابر جی 5 و جی 4

گوشی ال جی جی 4 نیز مجهز به یک نمایشگر 5.5 اینچی است و به جز در نظر گرفتن حاشیه‌های تصویر و وزن بالای آن، این گوشی هم اندازه با جی 6 است.

دالبی ویژن

نمایشگر پرچمدار جدید ال جی نه تنها از نظر اندازه بهبود پیدا کرده، بلکه اینک از دو استاندارد دالبی ویژن (Dolby Vision) و اچ دی آر 10 (HDR10) نیز پشتیبانی می‌کند. این به چه معناست؟ کنتراست بهتر، یک محدوده وسیع بین سیاه و سفید، نمایش جزئیات بیشتر، تصاویر واقعی‌تر، رنگ‌های پرجنب و جوش تر و در نهایت بهینه سازی پویای صحنه‌ها که به صورت خودکار صحنه‌ها را به بهترین شکل ممکن درمیاورند تا مخاطب نهایت لذت را از تماشای آن ببرد. یک نمایشگر بزرگ همراه با رنگ‌های گسترده و کنتراست خوب در بدنه‌ی کوچک این گوشی، جذابیت فوق‌العاده‌ای را به وجود آورده است. اگر از عاشقان تماشای فیلم‌های سینمایی و محتوای چندرسانه‌ای در گوشی خود هستید، بدون شک نمی‌توانید به راحتی از گوشی ال جی G6 بگذرید.

گوشی ال جی G6 در برابر جی 5 و جی 4

تمام سخت افزارهای جدید

گوشی ال جی G6 از یک چیپست اسنپدراگون 821 همراه با 4 گیگابایت رم بهره می‌برد. این درحالیست که گوشی G5 از یک چیپست قدیمی‌تر اسنپدراگون 820 و همین میزان رم برخوردار است. پس احتمالا باید بهبود عظیمی در عملکرد این گوشی حاصل شده باشد؟ نه به آن صورت! اسنپدراگون 821 تقریبا نزدیک به 820 توسعه پیدا کرده است اما از نظر سرعت کلاک بهتر از آن خواهد بود. با این حال، یکی دیگر از بهبودهای این چیپست نیز پشتیبانی از SDK جدید اسنپدراگون وی آر است. بنابراین اگر شما قصد دارید در آینده‌ای نزدیک از پلتفرم واقعیت مجازی Google Daydream همراه گوشی خود لذت ببرید، باید این گوشی را تهیه کنید. چیپست اسنپدراگون 820 گوشی جی 5 از این پلتفرم پشتیبانی نمی‌کند.

گوشی ال جی G6 در برابر جی 5 و جی 4

اما ارتقا به گوشی ال جی G6 برای دارندگان مدل G4 کمی مناسب‌تر به نظر می‌رسد. این گوشی که 2 سال پیش توسط ال جی روانه بازار شد و البته محبوبیت بالایی را نیز پیدا کرد، از چیپست اسنپدراگون 808 و 3 گیگابایت رم بهره می‌برد. شما با خرید گوشی جی 6 قطعا لذت بیشتری را از عملکرد قدرتمندتر سخت افزاری و به ویژه پلتفرم واقعیت مجازی گوگل خواهید برد. بنابراین جی 6 با جی 5 فاصله‌ی سخت افزاری زیادی نخواهد داشت، اما این گوشی جایگزین بسیار عالی از نظر سخت افزار برای گوشی جی 4 خواهد بود.

در بخش انرژی نیز، جی 6 از یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است. گوشی جی 5 با یک باتری 2800 میلی‌آمپری و جی 4 با یک باتری 3000 میلی‌آمپری عملکرد ضعیف‌تری را در برابر پرچمدار جدید کمپانی ال جی خواهند داشت. اگر چه هنوز برای گفتن این حرف زود است و باید بررسی‌های بیشتری را بر روی این محصول انجام دهیم.

دوربین بهبودیافته

ال جی جی 5 از یک ماژول دوربین دوگانه در قسمت پشتی برخوردار است که یکی از آن‌ها دارای لنز 16 مگاپیکسلی معمولی بوده و دیگری یک لنز 8 مگاپیکسلی عریض 135 درجه‌ای است. جی 6 با پیشرفت در این قضیه، از دو لنز 13 مگاپیکسلی در قسمت پشتی خود استفاده می‌کند که می‌تواند به معنای کیفیت بالاتر تصاویر قابل ثبت توسط لنز عریض این گوشی باشد. لنز استاندارد این گوشی تفاوت زیادی با دوربین گوشی جی 5 نخواهد داشت. البته یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در رابط کاربری این دوربین داشته، اضافه شدن حالت فیلمبرداری دستی است که ما پیشتر در جی 5 شاهد آن نبودیم و اختصاصی دو گوشی وی 10 و وی 20  بود.

گوشی ال جی G6 در برابر جی 5 و جی 4

اما برای دارندگان گوشی G4، دوربین دوگانه چیز جدیدی است که می توانند با جی 6 آن را تجربه کنند. هرچند که دوربین اصلی این گوشی 2 سال پیش هم با استاندارد کیفیت امروزی کاملا یکسان بوده و تصاویر باکیفیتی را ارائه می‌کند.

دوربین سلفی نیز در پرچمدار جدید کره‌ای‌ها متفاوت شده است. در حالی که دو گوشی جی 4 و جی 5 از یک دوربین 8 مگاپیکسلی بهره می‌برند، اما این دوربین در گوشی ال جی G6 به 5 مگاپیکسل رسده ولی زادیه دید آن به 100 درجه افزایش پیدا کرده است تا عکس‌های سلفی گروهی و خانوادگی را به بهترین شکل ممکن ثبت کنید. این دوربین همچنین کیفیت بالاتری را نیز ارائه می‌دهد، اما توجه داشته باشید که قدرت زوم آن به موجب کاهش مگاپیکسل، کمتر شده است.

سخن پایانی

اطلاعات جزئی زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را همانند تکه‌های یک پازل کنار هم بچینید تا از جی 6 لذت ببرید. به عنوان مثال باید به حذف برآمدگی دوربین و همچنین جنس بدنه‌ی نیمه براق آن اشاره کرد. شارژ بی سیم اینک به جی 6 اضافه شده و بسیاری از ویژگی‌های نرم افزاری نیز اضافه شده است که همراه با نسبت ابعاد 2:1 این گوشی باعث می‌شود شما تجربیاتی متفاوت با تجربیات پرچمداران گذشته ال جی را به دست آورید. جی 6 همچنین از پلتفرم اندروید 7.1 نوقا و دستیار شخصی گوگل (Google Assistant) بهره می‌برد. این دستیار را پیشتر تنها در گوشی های پیکسل شرکت گوگل دیده بودیم که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

گوشی ال جی G6 در برابر جی 5 و جی 4

به عقیده ما (منبع) اگر از طرفداران پر و پا قرص محصولات ال جی باشید و هم اکنون از یک مدل قدیمی جی 4 برخوردارید، فروختن آن و خرید یک مدل G6 می‌تواند گزینه بسیار عالی برای شما باشد. اما ما احساس می‌کنیم کاربران جی 5 نباید با عجله تصمیم گیری کنند. مگر اینکه شما در مورد نمایشگر 5.7 اینچی دالبی ویژن، بدنه‌ی کوچک و پشتیبانی از پلتفرم دی دریم توسط گوشی ال جی G6 به قدری هیجان زده شده‌اید که می‌خواهید گوشیتان را با این محصول تعویض کنید. اما اگر می‌توانید، به نظر یک سال دیگر گوشیتان را نزد خود نگه دارید و پرچمدار بعدی ال جی را خریداری کنید.

فروشگاه جانبی، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه MWC 2017. خرید انواع لوازم جانبی LG و همچنین لوازم جانبی LG G6 با بهترین قیمت و انواع لوازم جانبی V20 از بهترین برند های جهان عرضه شده در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*