سیستم عامل Sailfish

به زودی گوشی های سونی اکسپریا از سیستم عامل Sailfish میزبانی خواهند کرد

در پی ازدیاد گوشی های هوشمند و موفقیت دو پلتفرم اندروید و آی او اس، بسیاری از شرکت‌ها تصمیم گرفتند برای خود یک پلتفرم موبایلی طراحی کنند و وارد این صنعت پر رمز و راز شوند. متاسفانه هیچ کدام از این پلتفرم‌ها حتی نزدیک به تجاری سازی نیز نشده‌اند. یکی از آن‌ها، سیستم عامل Sailfish شرکت Jolla است. اما ظاهرا این شرکت پا را فراتر گذاشته و سعی دارد با همکاری یکی از بزرگترین سازندگان گوشی های هوشمند،‌ در برابر اندروید قدرتمند گوگل قد علم کند.

در حالی که سیستم عامل Sailfish به عنوان یک پلتفرم جامع مورد قبول قرار نگرفته است، اما به نظر می‌رسد همراه با گوشی های سونی اکسپریا به دنبال شروع یک زندگی جدید است. در یک اطلاعیه که توسط این شرکت منتشر شده، از هم اکنون سیستم عامل Sailfish از دستگاه‌های سونی پشتیبانی خواهد کرد. این بدان معناست که خریداران گوشی های سونی اکسپریا ایکس در آینده‌ای نزدیک می‌توانند در صورت تمایل به جای اندروید، از این سیستم عامل بر روی گوشی خود بهره ببرند. البته نیازی به گفتن نیست که اگر شما این سیستم عامل را به عنوان پلتفرم اصلی گوشیتان انتخاب کنید، دیگر قادر به اجرای اپلیکیشن ها و بازی های اندرویدی بر روی آن نخواهید بود، بنابراین به نظر می‌رسد فرصت خوبی پیش آمده تا شرکت Jolla شرایط بهتری را برای توسعه دهندگان سیستم عامل Sailfish خود مهیا کند.

سیستم عامل Sailfish

رابط کاربری سیستم عامل Sailfish

به نقل از کارل یوهان داهلستروم (Karl-Johan Dahlström) مدیر بخش توسعه دهندگان سونی (Sony Developer Program) که در کنفرانس خبری این شرکت در نمایشگاه MWC 2017 حضور پیدا کرده بود:

ما از نوآوری و توسعه بر روی پلتفرم منبع باز خود پشتیبانی می‌کنیم. هدف نهایی دستگاه‌های منبع باز سونی، ساخت یک اکوسیستم قدرتمند از تجربیات نرم افزاری خاص برای کاربران حرفه‌ای و توسعه دهندگان است و همکاری با شرکت Jolla تنها به خاطر قدرتمندتر کردن همین هدف است.

سیستم عامل Sailfish امسال عرضه می‌شود

ظاهرا نسخه اولیه این سیستم عامل در سه ماهه دوم سال 2017 میلادی عرضه خواهد شد. باید دید آیا دارندگان گوشی های شرکت سونی از این پلتفرم استقبال خواهند کرد یا همانند بسیاری از پلتفرم های موبایلی دیگری که آمدند و خیلی زود از بازار خارج شدند، سیستم عامل Sailfish نیز از یادها خواهد رفت!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. به نظر من که خیلی مسخرست نوکیام سیمبیانو داشت که ورشکستش کرد