عکس سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم

نگاه نزدیک به گوشی سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم : لذت چشیدن وضوح برتر 4K

در نمایشگاه MWC 2017 شاهد رونمایی یک محصول منحصربه‌فرد بودیم. اکنون پرچمداری سونی به دست اکسپریا ایکس زد پریمیوم (Xperia XZ Premium) داده شده است تا بلکه بتواند به رشد میزان فروش و سوددهی این شرکت ژاپنی کمک کند. اگر اکسپریا ایکس زد پریمیوم را از نظر صفحه نمایش بررسی کنیم، تنها مدلی که می‌تواند در برابر آن ایستادگی کند، پرچمدار پیشین همین شرکت یعنی اکسپریا زد 5 پریمیوم است، چرا که این گوشی نیز دارای یک صفحه نمایش 4K بود. در ادامه بررسی‌ها و مقایسه‌های تخصصی، بهتر است تا ویدیوی نگاه نزدیک و گالری عکس سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم را تماشا کنیم.

نه تنها در مقایسه با پرچمدار 4K پیشین سونی، بلکه در مقایسه با بسیاری از گوشی های سونی به تغییر قابل توجه اکسپریا ایکس زد پریمیوم در بخش طراحی برخورد می‌کنیم. این گوشی از طراحی نیمه خمیده با لبه‌های استوانه‌ای شکل بهره برده و دیگر خبری از یک مکعب مستطیل کامل نیست! می‌توانید نحوه طراحی گوشی را با مشاهده گالری عکس سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم و مشخصات سخت افزاری آن را از بخش پایین به صورت اجمالی مرور کنید، پس بهتر است تا تمرکز را بر روی نقاط منحصربه‌فرد آن قرار دهیم.

گالری عکس سونی اکسپریا ایکس زد پریمیومصفحه نمایش اکسپریا ایکس زد پریمیوم به لطف داشتن رزولوشن 4K (وضوح 2160 در 3840 پیکسل) بسیار شفاف است و داشتن تراکم پیکسلی اعجاب‌انگیز 807ppi پی‌پی‌‌آی چیزی عجیبی برای آن محسوب نمی‌شود. در صفحه نمایش پرچمدار جدید، اکنون از فایل‌های HDR پشتیبانی شده و کنتراست افزایش یافته است. در هر عکس سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم به سختی کیفیت صفحه نمایش آن مشخص است، مگر اینکه آن در دست بگیرید.

در اکسپریا زد 5 پریمیوم، امکان پخش محتوای دارای رزولوشن 4K فقط از طریق فایل‌های پیشفرض گالری گوشی ممکن بود وسایر محتواها در رزولوشن 1080p پخش می‌شدند. اکنون دیگر خبری از این دام تبلیغاتی نیست و کل رابط کاربری گوشی در رزولوشن 2160 در 3840 پیکسل پردازش خواهد شد، اما همچنان بازی‌ها و دیگر اپلیکیشن‌های گرافیکی در رزولوشن 1080p نمایش داده می‌شوند. برای استفاده حداکثری از کیفیت برتر صفحه نمایش این گوشی، از این پس همت توسعه‌دهندگان برای تولید محتواهای دارای وضوح بالا نیاز است.

گالری عکس سونی اکسپریا ایکس زد پریمیومسونی این افتخار را داشته تا نخستین شرکت‌ برای استفاده از چیپست اسنپدراگون 835 در محصول خود باشد. این چیپست به ادعای کوالکام فوق‌العاده بوده و همانطور که می‌دانیم، به مودم‌های X16 برای پشتیبانی از شبکه LTE Gigabit مجهز شده است. دوربین اکسپریا ایکس زد پریمیوم اگرچه از نظر رزولوشن اکنون به 19 مگاپیکسل کاهش پیدا کرده، اما به یک تثبیت‌کننده تصویر 5 محور تجهیز شده و به لطف وجود فوکوس خودکار هیبریدی قادر است تا در کمتر از 0.03 ثانیه بر روی سوژه مورد نظر فوکوس کند. در بخش فیلم‌برداری این گوشی شاهد یک حالت حرکت فوق‌العاده آهسته هستیم، به طوری که قادر است تا با با نرخ باورنکردنی 960 فریم بر ثانیه به فیلم‌برداری بپردازد.

مشخصات فنی گوشی موبایل اکسپریا ایکس زد پریمیوم :

  • ابعاد 156 در 77 در 7.9 میلی‌متر
  • وزن 195 گرم
  • دو سیمکارت با پشتیبانی از شبکه‌های GSM / HSPA / LTE
  • نمایشگر آی‌پی‌اس ال‌سی‌دی 5.46 اینچی با وضوح 4K (رزولوشن 2160 در 3840 پیکسل) / تراکم پیکسلی 807 پی‌پی‌آی / نسبت صفحه به بدنه 68.4 درصد / محافظت با گوریلا گلس 5
  • سیستم عامل اندروید 7.1 نوقا
  • چیپست اسنپدراگون 835 شامل دو پردازنده چهار هسته‌ای (چهار هسته 2.45 گیگاهرتزی Kryo + چهار هسته 1.9 گیگاهرتزی Kryo)
  • پردازنده گرافیکی Adreno 540
  • 4 گیگابایت رم
  • 64 گیگابایت حافظه داخلی / پشتیبانی از کارت حافظه تا 256 گیگابایت
  • دوربین اصلی 19 مگاپیکسلی / فوکوس خودکار هیبریدی / بیست و پنج میلی‌متری / اپرچر f2.0 / دارای فلاش ال‌ای‌دی / فیلم‌برداری با رزولوشن 2160p
  • دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی / بیست و دو میلی‌متری / اپرچر f2.0 / فیلم‌برداری با رزولوشن 1080p
  • باتری غیر قابل تعویض 3230 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع نسخه 3.0
  • یواس‌بی نسخه C
  • ضدآب
  • دارای حسگر اثر انگشت

ویدیوی نگاه نزدیک به گوشی سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم :

گالری عکس سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم :

فروشگاه جانبی، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه MWC 2017. لوازم جانبی htc و عرضه لوازم جانبی ایفون با بهترین قیمت و کیفیت همچنین عرضه مستقیم لوازم جانبی Blackberry در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عالیه این گوشی
    just SONY