مقایسه سایز اکسپریا ایکس زد پریمیوم با سایر رقبا

مقایسه اندازه اکسپریا ایکس زد پریمیوم با سایر رقبا؛ غول سونی چقدر بزرگ است؟

سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم (Sony Xperia XZ Premium) گوشی بزرگ و ضخیمی‌ست. در واقع، اندازه آن به اندازه‌ای‌ست که جلوی رقبایش کم نیاورد و بیشتر برای آقایانی با دست‌های بزرگ مناسب است. اما وقتی به اندازه اکسپریا ایکس زد پریمیوم به خوبی پی می‌بریم که آن را با دیگر رقبایش مقایسه کنیم.

نسخه پریمیوم سری ایکس زد دارای ابعادی 156 در 77 در 7.9 میلیمتری و وزنی 195 گرمی‌ست. خب، از کسی پوشیده نیست که اندازه اکسپریا ایکس زد پریمیوم بزرگ است، با این حال هستند فبلت‌های 5.5 اینچی که اندازه‌هایی تقریبا مشابه با آن دارند. اما چرا XZ Premium انقدر بزرگ است؟ قطعا حاشیه‌های ضخیم بالا و پایین آن بی‌تاثیر نیست.

مقایسه اندازه اکسپریا ایکس زد پریمیوم با گوگل پیکسل ایکس ال، سامسونگ گلکسی اس 7 اج و آیفون 7 پلاس

مقایسه سایز اکسپریا ایکس زد پریمیوم با سایر رقبا

مقایسه سایز اکسپریا ایکس زد پریمیوم با سایر رقبا

وقتی این چهار گوشی بزرگ را در کنار هم قرار داده و مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم ایکس زد پریمیوم بزرگتر از بقیه است. این گوشی هم بلندتر و هم عریض‌تر از پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) است، با این حال، باریکتر از آن ساخته شده است. اما در مقایسه اندازه اکسپریا ایکس زد پریمیوم با گلکسی اس 7 اج (Galaxy S7 Edge) اوضاع کمی فرق می‌کند.

پرچمدار سامسونگ با اینکه نمایشگری 5.5 اینچی دارد، اما در سه وجه اصلی، کوچکتر از گوشی سونی است. وزن آن نیز در مقایسه با پرچمدار ژاپنی‌ها 25 درصد کمتر است.

شاید تنها گزینه قابل رقابت با ایکس زد پریمیوم -هم از نظر اندازه و هم از نظر وزن- پرچمدار سال 2016 آیفون، یعنی آیفون 7 پلاس (iPhone 7 Plus) باشد، اگرچه دردانه آیفون کمی بلندتر است. در کنار قد بلندتر و پهنای بیشتر آیفون، این دیوایس سبکتر و باریکتر از محصول سونی نیز هست. به همین دلیل، شاید نتوان برای این رقابت سنگین و بزرگ، برنده‌ای اعلام کرد.

مقایسه اندازه اکسپریا ایکس زد پریمیوم با اچ تی سی یو الترا، هواوی میت 9 و وان پلاس 3 تی

مقایسه سایز اکسپریا ایکس زد پریمیوم با سایر رقبا

مقایسه سایز اکسپریا ایکس زد پریمیوم با سایر رقبا

حتما شما نیز با ما موافقید که اندازه اچ تی سی یو الترا (HTC U Ultra) یک سر و گردن بالاتر از بقیه است. اگرچه سونی پرچمدار خود را به گونه‌ای ساخته که شخص نتواند خیلی راحت با دو دست با آن کار کند، اما اچ تی سی پا را فراتر گذاشته و غول خود را در اندازه‌ای ساخته که حتی به راحتی در جیب کاربر نیز قرار نگیرد. پس با خوشحالی نتیجه می‌گیریم که موبایل جدید سونی در هر سه وجه کوچکتر از U Ultra است. البته در مقایسه وزن، گوشی پریمیوم سونی 25 گرم سنگین‌تر است.

اندازه اکسپریا ایکس زد پریمیوم تقریبا با هواوی میت 9 (Huawei Mate 9) برابری می‌کند. اگرچه محصول سونی کمی کوتاهتر و کم‌عرض‌تر بوده اما هردو ضخامتی یکسان داشته و وزن آنها نیز تقریبا مشابه است.

در مقایسه با وان پلاس 3 تی (OnePlus 3T)، اکسپریا ایکس زد پریمیوم تنومندتر نشان می‌دهد. بدون در نظر گرفتن صفحه نمایش، 3 تی هم کوچکتر بوده و هم وزن کمتری دارد.

فروشگاه جانبی، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه MWC 2017. لوازم جانبی htc و عرضه لوازم جانبی ایفون با بهترین قیمت و کیفیت همچنین عرضه مستقیم لوازم جانبی Blackberry در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کمپانی های سونی و سامسونگ واقعا ن برند هستن البته من خودم ضد فایو دارم باید بگم دوربینش از میت 9هوای اشغال بهتره