ال جی جی 6 در برابر ال جی وی 20

ال جی جی 6 در برابر ال جی وی 20 : دنیای جدید فبلت‌های کره‌ای

سال 2016 با معرفی گوشی بدون زرق و برق ال جی جی 5 (LG G5) برای این غول کره‌ای خیلی عجیب و غریب آغاز شد و به لطف عرضه یک گوشی چشم نواز به نام V20، ال جی این سال را با خوبی و خوشی تمام کرد.  وی 20 بزرگ و مردانه مجهز به دو نمایشگر ، سه دوربین، سیستم صوتی Hi-Fi و تمام امکاناتی بود که شما از یک فبلت پرچمدار انتظار داشتید. این گوشی به معنای واقعی همه چی تمام بود و تکامل معناداری را نسبت به جی 5 ارائه می‌کرد. اما آیا ال جی جی 6 (LG G6)، پرچمدار جدید کمپانی ال جی به قدری جذاب و جدید است که بتواند گوشی قدرتمند وی 20 را شکست دهد؟ پاسخ این سوال را تنها می‌توان با یک مقایسه به دست آورد.

طراحی و نمایشگر

اگر چه هر دو آن‌ها از DNA ال جی برخوردارند، اما با دو طراحی متفاوت روبرو هستیم. در قاب پشتی کمی طراحی این دو گوشی یکسان است، اما وقتی بیشتر بررسی می‌کنیم، به خصوص در پنل جلویی ال جی جی 6 با طراحی کم حاشیه خود بسیار جذاب و مدرن به نظر می‌رسد. هر دو این گوشی ها از نمایشگر 5.7 اینچی بهره می‌برند، اما وی 20 کاملا بزرگتر است و به سختی شما می‌توانید با یک دست با آن کار کنید.در آن سمت ال جی جی 6 کمی باریک‌تر شده و حذف حاشیه‌های آن به کوچکتر شدن گوشی کمک کرده است تا نمایشگر 5.7 اینچی آن در بدنه‌ای هم اندازه با گوشی G5 جای گیرد. همچنین بدنه‌ی شیشه‌ای جی 6 کمک کرده تا گوشی به خوبی در دستان شما قرار گیرد، اما وی 20 کاملا لغزنده است.

ال جی از یک فریم فلزی برای دور گوشی جی 6 و یک محافظ گوریلا گلس 5 برای قاب شیشه‌ای پشتی استفاده کرده است. این درحالیست که وی 20 دارای طراحی فلزی با دو نوار کوچک از پلی‌کربنات مستحکم است. این بدنه دارای تاییدیه نظامی MIL-STD-810G است که می‌تواند استحکام و مقاومت بالاتر آن نسبت به گوشی های معمولی را تضمین کند. هرچند برخلاف ال جی جی 6 که موفق به کسب تاییدیه IP68 شده است، این گوشی در برابر آب مقاوم نیست. شما می‌توانید گوشی جی 6 را در حدود 30 دقیقه به زیر آب ببرید.

ال جی جی 6 در برابر ال جی وی 20

هر دو گوشی از دوربین دوگانه‌ای برخوردارند که عمدتا شبیه به یکدیگر است، اما قابلیت منحصر به فرد جی 6، نمایشگر آن است. بر روی قاب جلویی این گوشی یک نمایشگر با ابعاد غیر معمول 18:9 تعبیه شده است. ال جی این نمایشگر را یکی از بهترینها میداند که می‌تواند گزینه‌ی عالی برای تماشای فیلم های سینمایی و ویدیو کلیپهای تهیه شده در نسبت 2:1 باشد. علاوه بر این، ال جی جی 6 با پشتیبانی از دو استاندارد HDR10 و DolbyVision می‌تواند تجربیات چندرسانه‌ای به مراتب حرفه‌ای‌تری را نسبت به رقبا به کاربرانش ارائه دهد.

در آن سمت وی 20 از یک نمایشگر دوم برخوردار است که می‌تواند به شورتکات برنامه‌ها، ویجت های دستررسی و حتی کنترل‌های چندرسانه‌ای را بر عهده بگیرد.

ال جی جی 6 در برابر ال جی وی 20

همانطور که گفته شد، به طور تکنیکال هر دو گوشی مجهز به نمایشگری 5.7 اینچی هستند، اما ال جی ارائه کننده وضوح 1440×2880 پیکسل بوده و وی 20 رزولوشنی برابر با 1440×2560 پیکسل را ارائه خواهد کرد. نمایشگر هر دو گوشی در زیر نور مستقیم آفتاب عملکرد خوبی را نشان می‌دهد، اگر چه به نظر می‌رسد حداکثر روشنایی گوشی جی 6 کمی بیشتر باشد.

عملکرد و سخت افزار

وی 20 و جی 6 هر دو در اکثر موارد از سخت افزار مشابهی استفاده می‌کنند. وی 20 از یک چیپست اسنپدراگون 820 بهره مییبرد در عوض جی 6 جدیدتر مجهز به یک چیپست جدیدتر اسنپدراگون 821 است. تفاوت اصلی این دو چیپست در واقع چهار هسته آنهاست. اسنپدراگون 820 در فرکانس 2.15 گیگاهرتز فعالیت می‌کند و در سمتی دیگر اسنپدراگون 821 در صورت لزوم تا 2.4 گیگاهرتز پا را فراتر می‌گذارد. با این حال، تفاوت در عملکرد هر دو را می‌توان تنها در بنچمارک‌ها مشاهده کرد و شما هیچ تفاوتی در استفاده‌های خود بین این دو چیپست قدرتمند و کارآمد نخواهید دید.

ال جی جی 6 در برابر ال جی وی 20

هر دو گوشی مجهز به یک رم 4 گیگابایتی هستند که برای اغلب کاربران می‌تواند کافی باشد. اگرچه برخی از دستگاه‌های امروزی از رم 6 گیگابایتی بهره می‌برند، اما با 2 گیگابایت کمتر هم شما چیزی را از دست نخواهید داد. از آنجایی که وی 20 عملکرد چند پنجره‌ای را به بهترین شکل ارائه می‌کرد، بدیهیست که جی 6 نیز همین عملکرد را حتی کمی بیشتر ارائه کند. به صورت پیشفرض هر دو این گوشی ها حاوی فضای داخلی 32 گیگابایتی هستند. ما تصور می‌کنیم این فضا برای بسیاری از کاربران کافی است. البته به لطف یک اسلات میکرو اس دی، شما می‌توانید فضای آن را با استفاده از یک کارت حافظه افزایش دهید.

ال جی جی 6 در برابر ال جی وی 20

اما یکی از نکات جالب در مقایسه این دو گوشی قدرتمند، استفاده از یک باتری بزرگتر در بدنه‌ی کوچکتر G6 نسبت به V20 است. در واقع پرچمدار جدید گوشی های هوشمند ال جی به یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعت مجهز است، درحالی که نماینده سری وی این محصولات از یک باتری کوچکتر 3200 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد. هرچند تفاوت بین این دو کم است، اما از نظر تئوری جی 6 باید عمر باتری بیشتری را به لطف ظرفیت بیشتر باتری و یک چیپست جدید و مدرن شده ارائه کند. همچنین هر دو این دستگاه‌ها از نسخه 3 شارژ سریع کوالکام بهره می‌برند که می‌تواند گوشی شما را در مدت زمان کمی شارژ کند. البته جی 6 از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی خواهد کرد که آن را نمی‌توانیم در گوشی وی 20 داشته باشیم.

یکی از بهترین قابلیت هایی که اینک از وی 20 به جی 6 آمده است، سیستم صوتی Quad DAC های فای آن است. این سیستم که تنها بر روی نسخه کره‌ای گوشی جدید ال جی نصب خواهد بود لذت گوش دادن به موسیقی با هدفون را حتی از وی 20 نیز افزایش خواهد داد.

دوربین

چینش دوربین در هر دو گوشی یکسان ست. در اینجا یک لنز معمولی و یک لنز با زاویه وسیع دیه می‌شود، اما تفاوت‌هایی در این جا وجود دارد.

ال جی جی 6 در برابر ال جی وی 20

در حالی که وی 20 از دو لنز 16 مگاپیکسلی معمولی و 8 مگاپیکسلی عریض استفاده می‌کند، اما ال جی جی 6 از دو سنسور 13 مگاپیکسلی Sony IMX258 در قسمت پشتی خود بهره می‌برد.

انتظارات

شاید جی 6 نتوانسته باشد به قدر کافی از سخت افزار و طراحی شگفت انگیزی برخوردار باشد، اما به سختی تلاش خواهد کرد تا تفاوت‌های بزرگی را نسبت به گذشته ارائه کند. بزرگترین باتری در بین گوشی های سری G ال جی، شارژ بی سیم و سریع، نمایشگر بزرگ در بدنه‌ای کوچک و همچنین بدنه‌ای براق مقاوم در برابر خش و به طور کلی ضد آب همگی از این محصول، انتخابی عالی ساخته است.

ال جی جی 6 انتخابی شایسته

اگر اندازه و ابعاد وی 20 شما را اذیت می‌کند، به طبع ال جی جی 6 می‌تواند گزینه‌ی بهتری برای شما باشد، به خصوص آنکه قابلیت های جدیدتر همراه با نمایشگر باکیفیت ‌تری بر روی این گوشی قرار گرفته است. با این حال ممکن است مشخصات جی 6 شما را شگفت زده نکرده باشد و برنامه‌ای برای ارتقا از گوشی وی 20 به جی 6 نداشته باشید. در هر صورت باید گفت که هر دو گوشی، جزو بهترین های بازار در سال 2017 میلادی خواهند بود.

فروشگاه جانبی، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه MWC 2017. خرید انواع لوازم جانبی LG و همچنین لوازم جانبی LG G6 با بهترین قیمت و انواع لوازم جانبی V20 از بهترین برند های جهان عرضه شده در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*