با ربات جدید بوستون داینامیکس آشنا شوید؛ 2 متر قد، 45 کیلوگرم وزن با قابلیت پرش عمودی تا 120 سانتی‌متر

اکنون دیگر بسیاری از ما با محصولات کمپانی بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) نظیر ربات ترسناک زرافه‌ای و سگ رباتی با نام اسپات آشنا هستیم. این کمپانی به تازگی کابوس را برای ما تکمیل و از یک محصول دیگر رونمایی کرده است. ربات جدید بوستون داینامیکس که ویدیویی از آن را در اواسط ماه گذشته نشان دادیم، به طور رسمی معرفی شده و از این پس با نام هندل (Handle) شناخته می‌شود.

ربات هندل 2 متر ارتفاع دارد، قادر است با سرعت 14.5 کیلومتر بر ساعت حرکت کند و تا 1.2 متر به صورت عمودی بپرد که این میزان پرش برای یک ربات واقعا ترسناک است.

در زیر چند ویدیوی دیگر از این ربات توانا را خواهیم دید:

ربات جدید بوستون داینامیکس توانایی فوق‌العاده‌ای در چرخیدن نیز دارد که البته سرعت چرخش آن در مقابل قدرت پریدنش کمی آرامش‌بخش‌تر است.

ربات جدید بوستون داینامیکس قادر است حرکاتی نمایشی انجام دهد

بوستون داینامیکس در سال ۲۰۱۳ توسط الفابت، کمپانی مادر گوگل، خریداری شد. اما گویا این خرید اهداف آنها را محقق نکرده است و مدیران الفابت ماه مارس سال میلادی گذشته و در گفت و گویی با خبرگزاری بلومبرگ اعلام کردند که به دنبال فروش این مجموعه هستند. با توجه به توانایی‌های ربات جدید بوستون داینامیکس در پریدن و چرخیدن، احتمالا شرکت‌های زیادی برای خریدن و استفاده از آن در شوهای هنری و نمایشی صف خواهند کشید. به عنوان مثال، رباتی را تصور کنید که به انجام حرکات هنری بر روی یخ می‌پردازد!

در حال حاضر وضعیت بوستون داینامیکس به طور واضح مشخص نیست و در حالی که از تویوتا و آمازون به عنوان مشتریان احتمالی خرید این گروه نام برده می‌شود، محصولاتی نظیر ربات هندل می‌توانند قراردادهای جذاب‌تری را برای آنها به ارمغان بیاورند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*