گجت های ویندوز 10

آموزش دانلود و نصب گجت ها بر روی دسکتاپ ویندوز 10

آیا گجت‌های کاربردی در دسکتاپ سیستم عامل ویندوز را به یاد می‌آورید؟ این ابزارها ظاهر زیبایی به صفحه اصلی ویندوز بخشیده و سرعت پردازنده، ساعت محلی و ساعت دیگر نقاط دنیا را نمایش می‌دادند. ماشین حساب، تقویم، گزارش سریع هواشناسی و دیگر موارد، از جمله کاربردهای این گجت‌ها به شمار می‌رفتند. اگر با وجود مهاجرت به آخرین نسخه ویندوز، هنوز دوست دارید تا از این ابزارهای کاربردی استفاده کنید، بهتر است تا گجت های ویندوز 10 را دانلود و نصب کنید.

این گجت‌ها برای اولین بار در ویندوز ویستا ظاهر شده و بعد از حضور مجدد در ویندوز 7، در ویندوز 8 و 8.1 به طور کامل ناپدید شدند. یکی از دلایلی که مایکروسافت را به حذف این ابزارها وادار کرد، آسیب‌پذیر شدن سیستم عامل در برابر حملات هکرها بود. اما اکنون که این راه نفوذ و باگ امنیتی رفع شده، دلیلی برای استفاده نکردن از گجت های ویندوز 10 وجود ندارد!

در گجت های ویندوز 10 خبری از باگ امنیتی نیست

گفتنی است به لطف ادغام رابط کاربری مترو استایل (در ویندوز 8) و منوی استارت متداول در ویندوز از زمان‌های قدیم، اکنون شاهد افزایش کارایی دسکتاپ و دسترسی سریع به ابزارهای مختلف هستیم. با این وجود، استفاده از گجت های ویندوز 10 ضرری نخواهد داشت، چرا که ظاهر دسکتاپ را زیباتر کرده و مواردی همچون سرعت پردازنده و ساعت را بدون نیاز به نصب برنامه‌های جانبی، در صفحه اصلی نشان می‌دهند.

گجت های ویندوز 10بر روی این لینک کلیک کرده و در صفحه جدید بعد از اسکرول به سمت پایین، گجت های ویندوز 10 را از لینک مربوطه دانلود کنید. خوشبختانه فایل نصبی با سیستم عامل‌های ویندوز 8، ویندوز 8.1 و ویندوز 10 مطابقت داشته و بر روی تمامی آن‌ها نصب می‌شود. تنها کافی است تا فایل دانلود شده را از حالت فشرده خارج و سپس همانند نرم افزارهای عادی آن را نصب کنید.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کند، بعد از دانلود و نصب گجت های ویندوز 10 ، می‌توانید همانند زمان استفاده از ویندوز ویستا و یا ویندوز 7 ، بر روی دسکتاپ کلیک راست کرده و سپس گزینه Gadgets را انتخاب کنید.

گجت های ویندوز 10

از این پس برای مدیریت و دانلود گجت های ویندوز 10 ، می‌توانید به کنترل پنل، قسمت Appearance and Personalization مراجعه کنید. همانطور که می‌بینید بعد از نصب، یک گزینه برای مدیریت گجت‌ها به این بخش افزوده شده است.

گجت های ویندوز 10اگر از زمان استفاده از ویندوز 7 به خاطر داشته باشید، ابزارهای اضافه شده در اینجا نیز همان گجت‌های اورجینال مایکروسافت هستند که البته می‌توانید با مراجعه به به وب‌سایت مایکروسافت، گجت‌های بیشتری را برای ویندوز 10 دانلود و نصب کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. ممنون، من یه گجت تقویم خورشیدی و میلادی داشتم که توی ویندوز 7 همش استفاده میکردم ازش اما توی ویندوز 10 که اومدم میبینم اصلا گجت نصب نمیشه و خود ویندوز هم که همزمان دو تا تقویم رو فعال نمیشه داشته باشیم! اما حالا با نصب این برنامه دوباره گجت فعال شد برام با تشکر.

  2. خیلی سپاس کذارم

  3. آقا چه فایده
    ویندوز من میزنه اپدیت میکنه
    بعد چک میکنم با این مطالبی که میذارن و مینویسن فلان اپدیت در تاریخ فلان ، فلان ویژگی رو داره! بعد میبینم این هیچ تغییری نکرده!!!! مشکل از کرکمه شایدد! کلن از یه متخصص پرسیدم توصیه کرد کرک نباشه ویندوزم تا این اپدیتای خودکار با حجم کم و سرعت بالا رو سیستمم اعمال بشه بعد از هیچکدوم از این گچت ها درست حسابی نمیتونم استفاده کنم بازم مرسی و ممنون حیف که هزینه تهیه ویندوز 10 پرو حدود 199 دلاره و ما هم ایرانی ایم-_-

  4. سوالی که دارم اینه که این امکانات واسه ویندوز کرک شده هم هست؟
    ینی منظورم اینه که احتیاجی هست که کامپیوتر اپدیت بشه؟
    اخه ویندوز کرک شده ی من نمیتونه اپدیت بشه
    احتمالا ویندوزم باید اورجینال باشه که ازین قابلیت استفاده کنم:(
    بازم ممنون از سایت خوبتون

  5. خیلی عااااااااالی بود دستتون درد نکنه خیلی وقت بود دنبال همچین برنامه ای میگشتم