سریع ترین خودروی بدون راننده جهان

تماشا کنید: ثبت رکورد جدید توسط سریع ترین خودروی بدون راننده جهان

اوایل آذرماه بود که سریع ترین خودروی بدون راننده جهان با نام NextEV NIO EP9 معرفی و رکورد محصولی قبلی این شرکت در پیست نورنبرگ توسط آن شکسته شد. بعد از گذشت 3 ماه، حالا رکورد جدیدی توسط این این سوپر اسپرت الکتریکی به ثبت رسیده که نبوغ چینی‌ها در تولید خودروهای قدرتمند و البته بدون راننده را به تصویر می‌کشد.

هفته گذشته خودروی NIO EP9، پیست امریکاس (Americas) در شهر آستین ایالت تگزاس را در مدت زمان 2 دقیقه و 40 ثانیه و 33 صدم ثانیه با سرعت 160 مایل بر ساعت (257 کیلومتر بر ساعت) طی کرد که در نوع خود بی‌نظیر است. این اتومبیل یک بار هم با راننده در این پیست حاضر شد که با حداکثر سرعت 170 مایل بر ساعت (273 کیلومتر برساعت)، رکوردی معادل تنها 2 دقیقه و 11 ثانیه و 20 صدم ثانیه را از خود به جای گذاشت.

به‌گفته سازندگان، چهار موتور الکتریکی با توان تولید نیروی 1342 اسب بخاری قدرت‌بخش این خودرو هستند. همچنین حداکثر سرعت NIO EP9 حدود 313 کیلومتر بر ساعت (194 مایل بر ساعت) بوده و با یک بار شارژ شدن، مسافت 265 مایل (426 کیلومتر) را طی خواهد کرد.

NextEV که در سال 2014 تاسیس شده، یکی از اصلی‌ترین شرکت‌های فعال در مسابقات فرمول E بوده و راننده مشهور آنها، نلسون پیکه (Nelson Piquet) نیز در فصل اول از این مسابقات موفق به دریافت جایزه اول شده است.

بدون شک این رکوردشکنی و ویدیویی که سازندگان از ابر خودروی الکتریکی خود منتشر کرده‌اند، تیزری تبلیغاتی برای برند جدید “SXSW” است که ماه آینده میلادی در آمریکا معرفی می‌شود. به هر صورت امیدواریم در آینده شاهد انتشار اطلاعات بیشتری از سوی مدیر ارشد اجرایی این شرکت در آمریکا، آقای “Padmasree Warrior” باشیم.

ویدیو رکوردشکنی سریع ترین خودروی بدون راننده جهان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*