نمایشگاه MWC 2017

مروری بر آنچه در نمایشگاه MWC 2017 بارسلون گذشت

یکی از مهم‌ترین رویدادهای دنیای تکنولوژی، کنگره جهانی موبایل بارسلون برشمرده می‌شود و در آن شرکت‌های مطرح این عرصه دست به معرفی محصولات و فناوری‌های جدیدشان می‌زنند. اینک نمایشگاه MWC 2017 به پایان رسیده و می‌خواهیم نگاهی گذرا به محصولات جدید معرفی شده در بارسلون داشته باشیم.

ال جی

مطابق پیش‌بینی‌ها، ال جی در نمایشگاه MWC 2017 از پرچمدار امسال خود رونمایی کرد. در نمای جلویی این گوشی نمایشگر بزرگی دیده می‌شود که نسبت صفحه نمایش به بدنه را به حداکثر رسانده و به زیبایی دستگاه کمک شایانی کرده است. با این وجود گفته می‌شود طراحی جدید کره‌ای ها از محصولات آینده سامسونگ (گلکسی اس 8) و آیفون‌های اپل الهام گرفته شده اما لباس جدیدی که ال جی برای پرچمدار جدیدش برگزیده، به مذاق بسیاری از کاربران خوش آمده است.

افزودن قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب به ال جی جی 6 باعث شده تا دیگر شاهد تکرار طراحی ماژولار جی 5 در این گوشی نباشیم؛ اما خوشبختانه دوربین دوگانه اصلی همچنان پابرجاست و تصاویر عریض با کیفیتی ثبت می‌کند. به لطف نسبت جدید نمایشگر در جی 6 (18:9)، امکان مشاهده دو عکس مربعی به صورت فول سایز روی صفحه وجود دارد و این موضوع به مقایسه دو تصویر یا افزودن افکت به آن‌ها بسیار کارآمد خواهد بود.

سونی

درحالی که بیشتر شرکت‌ها در نمایشگاه MWC 2017 تنها یک عضو جدید از یک خانواده از محصولاتشان را معرفی کردند، اما سونی از دو پرچمدار جدید در کنار دو گوشی میان‌رده با کیفیت رونمایی کرد؛ دو عضو جدید از خانواده XZ و دو گوشی دیگر از خانواده XA. زودتر از اکسپریا ایکس زد پریمیوم (Xperia XZ Premium)، اکسپریا ایکس زد اس (Xperia XZs) روانه بازار خواهد شد تا با دوربین جدید Motion Eye خود کاربران زیادی را مجذوب خود کند. چند ماه بعد نسخه بزرگتر این گوشی پشت ویترین فروشگاه‌ها قرار خواهد گرفت که به نخستین نمایشگر 4K HDR دنیا مجهز شده و کیفیت تصویر بی‌نظیری دارد. همچنین از جدیدترین و قدرتمندترین چیپست اسنپدراگون تا به حال (اسنپدراگون 835) بهره می‌برد تا حداقل طی دو سال آینده از پس تمامی اپلیکیشن‌ها و پردازش‌های سنگین بر بیاید.

عملکرد متفاوت سونی در نمایشگاه MWC 2017

بهتر است کمی به گوشی‌های میان رده ژاپنی‌ها نیز بپردازیم. اکسپریا ایکس ای 1 (Xperia XA1) مشخصات جالب توجهی دارد و از همان سنسور دوربین اکسپریا زد 5 در دوربین اصلی دستگاه استفاده شده است. گرچه تمامی امکانات دوربین زد 5 روی ایکس ای 1 قابل دسترس نیستند اما با این وجود نمی‌توان شفافیت و کیفیت بالای تصاویر ثبت شده آن را نادیده گرفت. در طراحی این گوشی همانند برادر بزرگترش (اکسپریا ایکس ای1 اولترا) سعی شده حاشیه‌های نمایشگر به حداقل برسند تا علاوه بر زیبایی هرچه بیشتر دیوایس، نسبت صفحه نمایش به بدنه نیز افزایش پیدا کند و ابعاد کلی گوشی کوچک‌تر شود. ناگفته نماند دوربین سلفی نسخه بزرگتر اکسپریا ایکس ای 1 از قابلیت تثبیت اپتیکال تصاویر (OIS) نیز برخوردار است تا اثرات لرزش دست روی عکس‌ها را به طور کامل حذف کند.

نوکیا

طبق توافق انجام شده میان نوکیا و مایکروسافت، کمپانی فنلاندی اجازه رونمایی از تلفن هوشمند را تا چند سال نداشت. اما به تازگی این محدودیت به پایان رسیده و نوکیا با پشتیبانی کمپانی مادر خود (HMD) چهار گوشی جدید در نمایشگاه MWC 2017 معرفی کرد که سه تا از آن‌ها از سیستم عامل اندروید و یکی از سیستم عامل S30+ برخوردار است. نمایشگاه MWC 2017کپانی فنلاندی با تلفن هوشمند جدیدش، نوکیا 6 بار دبگر به صورت جدی وارد بازارهای بزرگی نظیر هند می‌شود. نوکیا 5 نیز دیگر گوشی اندرویدی این شرکت است که در کنار بدنه فلزی‌اش قیمتی اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه دارد و همچنین از نوکیا 3 نیز در کنار موبایل‌های مورد بحث رونمایی شد. هر سه گوشی اندرویدی نوکیا نسخه‌ای بسیار نزدیک به اندروید خالص را اجرا می‌کنند و بدین ترتیب همزمان با به‌روزرسانی‌های گوشی‌های پیکسل گوگل، نسخه جدید اندروید را دریافت خواهند کرد.

هواوی

چینی‌ها یکی از پیشگامان به‌کارگیری دوربین‌های دوگانه در تلفن‌های هوشمند بودند و محصولات متنوعی در این حوزه روانه بازار کردند. پرچمدار 2017 این کمپانی، هواوی پی 10 (Huawei P10) نیز از دوربین دوگانه با دو سنسور 12 و 20 مگاپیکسلی بهره می‌برد که محصول مشترک چشم بادامی‌ها با شرکت معروف لایکا (Leica) شناخته می‌شود. همچنین نسخه‌ای بزرگتر از پی 10 در کنگره جهانی موبایل امسال معرفی شد که به چیپست کایرین 960 و نمایشگری 5.5 اینچی با رزولوشن QHD مجهز شده تا عطش علاقه‌مندان به فبلت‌ها را فروکش کند.

هواوی در کنار دو گوشی ذکر شده، از ساعت هوشمند جدید خود، هواوی واچ 2 (Huawei Watch 2) نیز پرده برداشت که در دو نسخه کلاسیک و اسپورت به بازار عرضه می‌شود. همچنین ویرایش پورش دیزاین (Porsche Design) ساعت هوشمند جدید هواوی نیز وجود خواهد داشت که کمی دیرتر پشت ویترین فروشگاه‌ها ظاهرخواهد شد.

موتورولا

نمایشگاه MWC 2017 این روزها بیشتر تمرکز لنوو، شرکت مالک موتورولا، روی بازار تبلت‌ها بوده و دسته تلفن‌های هوشمند را بر عهده موتورولا گذاشته است. در نمایشگاه MWC امسال شاهد معرفی گوشی جدید موتو جی 5 پلاس (Moto G5 Plus) از سوی موتورولا بودیم که رقیب سرسختی برای موبایل‌های اندرویدی جدید نوکیا به حساب می‌آیند. دوربین موتو جی 5 پلاس به سنسور 12 مگاپیکسلی با فناوری فوکوس خودکار پیکسل دوگانه (Dual Pixel)، گشودگی دهانه لنز f/1.7 و فیلم‌برداری با رزولوشن 2160p (تنها در بازار آمریکا) مجهز شده و شما را از هرگونه دوربین عکاسی دیجیتال و نیمه حرفه‌ای بی‌نیاز می‌کند. جالب است بدانید مشخصات دوربین این گوشی بسیار مشابه با دوربین سامسونگ گلکسی اس 7 است و پیش‌بینی می‌شود نتایج عکاسی و فیلم‌برداری آن‌ها نیز به یکدیگر بسیار شبیه باشند. همچنین این گوشی از چیپست اسنپدراگون 625 برخوردار بوده که نسبت به نسل پیشینش در موتو جی 5 (اسنپدراگون 430) پیشرفت قابل ملاحظه‌ای به خود دیده است؛ چه در زمینه پردازش و چه در زمینه دوربین.

سامسونگ

 

همان‌طور که احتمالا در جریان هستید، پرچمدار جدید سری اس سامسونگ نهم فروردین سال آینده معرفی خواهد شد. پس انتظار نداشتیم در نمایشگاه MWC 2017 شاهد گلکسی اس 8 باشیم. با این وجود کره‌ای ها نیز با دست خالی به بارسلون نیامده بودند و گلکسی تب اس 3 9.7 (Galaxy Tab S3 9.7) را معرفی کردند که از نمایشگری دقیق با پنل SuperAMOLED بهره می‌برد و می‌توان با استفاده از قلم اس پن روی آن نوشت. امکان خرید کیبورد فیزیکی QWERTY برای این تبلت نیز وجود دارد تا دانشجویان و افرادی که مجبورند زیاد تایپ کنند احساس راحتی بیشتری داشته باشند. این تبلت به چیپست نسبتا قدیمی اما قوی اسنپدراگون 820 مجهز بوده و اسپیکرهای آن با همکاری کمپانی AKG ساخته شده‌اند. ناگفته نماند تب اس 3 9.7 تنها محصول سامسونگ در کنگره جهانی موبایل بارسلون نبود و برای نخستین بار شاهد معرفی چندین گلکسی بوک بر پایه سیستم عامل ویندوز هم بودیم.

بلک بری

و در آخر باید به سورپرایز بلک بری اشاره کنیم که پیش از برگزاری کنفرانس این کمپانی، تصور می‌شد گوشی جدید بلک بری با نام مرکوری معرفی خواهد شد اما پیش‌بینی‌ها درست از آب در نیامدند و این گوشی، بلک بری کی وان (BlackBerry KEYOne) نام گرفت. همانند بیشتر گوشی‌های این کمپانی، زیر نمایشگر کی وان نیز کیبورد سخت افزاری QWERTY مشهود است و سنسور 12 مگاپیکسلی دوربین آن از نوع Sony IMX378 بوده و شباهت‌های زیادی با آنچه در گوگل پیکسل مورد استفاده قرار گرفت دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*