هک اکانت های یاهو

هک 32 میلیون دیگر از اکانت های یاهو تایید شد

یاهو چندین فصل سخت و طاقت فرسا را پشت سر گذاشته است. این کمپانی طی ماه‌های اخیر خبر از حملات سایبری گسترده‌ای در سال 2013 و 2014 میلادی داد که بر اساس آن‌ها 500 میلیون و 1 میلیارد از اکانت های یاهو را تحت شعاع خود قرار داده بود. حال، یاهو اخیرا یک حمله سایبری دیگر را نیز تایید کرده است. در این حمله، 32 میلیون دیگر از اکانت های یاهو هک شده است. هرچند متاسفانه در حال حاضر جزئیاتی از این حمله در دسترس نیست، اما آن‌ها معتقدند که بین سال های 2015 الی 2016 میلادی اتفاق افتاده است.

هم اکنون پرونده تحقیقاتی توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در جریان است که بر اساس آن بی دفاع بودن یاهو در برابر حملات سایبری مرتبط با حملات سال 2014 به سرویس های ایمیلش ثابت شده است. این حمله که 32 میلیون از اکانت های یاهو را درگیر خود کرده بود، با استفاده از کوکی‌های جعلی صورت گرفته بود که یک پل دسترسی به حساب کاربران را ایجاد می‌کرد. این کمیسیون، مدارکی را ارائه کرده است که نشان می‌دهد کوکی های جعلی بلافاصله پس از کشف شدن باطل شده‌اند.

کم کاری مدیران یاهو در بررسی پرونده هک اکانت های یاهو میل

SEC متعهد شده است که احتمال دانش کافی یاهو برای رسیدگی به این حملات سایبری در سال 2014 را مورد بررسی قرار خواهد داده و با دقت به آن رسیدگی خواهد کرد. این آژانس همچنین به این نتیجه رسیده است که برخی از مدیران ارشد شرکت یاهو در درک درستی از این حملات و بررسی کافی آن‌ها کم کاری کرده‌اند؛ این درحالی رخ داده که تیم حقوقی شرکت یاهو از اطلاعات لازم جهت بازگشایی پرونده بررسی موضوع حملات به اکانت های یاهو برخوردار بوده‌اند.

ماریسا مایر (Marissa Mayer)، مدیرعامل شرکت یاهو در تامبلر اینگونه نوشته است که وی تمامی مسئولیت‌های این شکست را می‌پذیرد. مایر همچنین اعلام کرده است که از پاداش و سود سهام خود می‌گذرد تا آن در بین کارمندان شرکت یاهو تقسیم شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*