بوگاتی کایرون

تماشا کنید: خودرو بوگاتی کایرون چه آزمایش‌های سفت و سختی را می‌گذراند

پس از ماه‌ها مونتاژ و آزمایش درون کارخانه بوگاتی در مولشایم فرانسه، مسیر تولید 3 اتومبیل سوپر اسپورت بوگاتی کایرون یا شیرون (Bugatti Chiron) در حال اتمام است تا آن‌ها در هفته جاری به دست صاحبانشان در اروپا و خاورمیانه برسند. گفته می‌شود دو دستگاه از این خودرو متعلق به دو شاهزاده سعودی است.

ما (منبع) سال گذشته به کارخانه بوگاتی رفتیم و با کریستوف پیچون (Christophe Pichon) مدیر ارشد کارخانه این شرکت در ملشایم و عضو هیئت مدیره بخش تولیدات بوگاتی در خصوص ساخت اتومبیل 2.6 میلیون دلاری بوگاتی کایرون به گفتگو پرداختیم. به گفته وی، از زمانی که مهندسان این شرکت کار خود را آغاز می‌کنند تا تکمیل کار مونتاژ خودرو 5 ماه زمان لازم است. سه هفته مدت زمان لازم برای رنگ‌آمیزی خودرو است و سپس یک هفته تمام فقط به جمع‌آوری شاسی اتومبیل خواهند پرداخت؛ هرچند فعالیت‌هایی به صورت همزمان بر روی بخش‌های مختلف بوگاتی کایرون صورت می‌گیرد. جای‌گیری چرخ‌ها در زیر خودرو به خودی خود حدودا یک الی دو روز به طول می‌انجامد. شاید تعجب کنید، زیرا این حساسیت به خاطر آن است که کایرون با بیش از 400 کیلومتر در ساعت حرکت خواهد کرد و چرخ‌ها در سرعت از اهمیت بالایی برخوردار هستند. برای اسمبل بدنه اصلی نیز یک هفته دیگر زمان لازم است.

بوگاتی کایرون

پس از مونتاژ نهایی، هر خودرو مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. یک پیشرانه 16 سیلندر با توان تولید 1500 اسب بخار به مدت 8 ساعت در خارج از خودرو مورد آزمایش قرار می‌گیرد. پس از آن که پیشرانه در داخل کاپوت اتومبیل نصب شد، یک راننده آن را به محیط کارخانه برده و با سرعت 200 کیلومتر در ساعت آن را به حرکت درمی‌آورد.

بوگاتی کایرون

پیش از آن که خودروها از کارخانه خارج شوند، در زیر هر کدام از آن‌ها چرخ‌هایی قرار می‌گیرد و مسیری 300 کیلومتری را در جاده‌های کوهستانی با آن‌ها می‌پیمایند تا مهندسان از عملکرد دقیق و درست ترمزها و سیستم تعلیق اطمینان حاصل کنند. پس از آن خودرو به فرودگاه کلمار فرانسه فرستاده می‌شود تا این بار در باند فرودگاه و با سرعت 300 کیلومتر در ساعت مورد آزمایش مهندسان این شرکت خودروساز قرار گیرد. پس از این آزمایش و بازگشت اتومبیل از فرودگاه، چرخ‌ها و تایرهای جدیدی به زیر خودرو قرار داده می‌شود و در انتها مسیری 50 کیلومتری را با خودرو می‌پیمایند تا خیال مهندسان بابت تمامی موارد تکنیکی کایرون دوست داشتنی راحت شود؛ اما هنوز هم این مراحل به پایان نرسیده و بوگاتی کایرون آماده تحویل به مشتری نیست!

ویدیو مراحل آزمایش بوگاتی کایرون

 

در طول آزمایش‌های فوق، پنل‌هایی بر روی بدنه و کابین داخلی اتومبیل قرار می‌گیرد تا آنها از هرگونه آسیب احتمالی در امان بمانند. پس از آن که تمامی آزمایش‌ها انجام شد، این پنل‌ها کنده می‌شود و به اتاق مخصوصی جهت رنگ آمیزی می‌رود. مهندسان حدود 2 روز وقت خود را صرف رنگ آمیزی این خودرو می‌کنند که بدون شک از بهترین متریال ممکن برای آن استفاده می‌شود. سپس هر خودرو چیزی حدود 6 ساعت مورد بررسی کارشناسان قرار می‌گیرد تا هیچ کجای اتومبیل حاوی مشکل نباشد.

بوگاتی کایرون

در صورت مشاهده، تمامی نواقص برطرف می‌شود و پیش از این که خودرو به دست مشتری برسد توسط مدیران کیفیت، تولید، فروش، خدمات پس از فروش و همچنین مدیریت کل کارخانه در یک تونل نور مخصوص مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. حالا دیگر اتومبیل آماده‌ی خروج از کارخانه و واگذاری به مشتریانش است.

بوگاتی کایرون

با توجه به شرایط سخت تولید این اتومبیل 2.6 میلیون دلاری، این شرکت تنها می‌تواند در سال 70 خودرو بوگاتی کایرون را تولید کند و تولید 500 دستگاه تا سال 2024 به طول خواهد انجامید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خخخخ بامزه بود

    ما دنبال فرا زمینی هستیم الکی ، اینا فرازمینی هستن اصلا ما مال احد بوقیم

  2. مراحل تولید و تستش چقدر شبیه به پراید خودمونه فکر میکنم بوگاتی تو سایپا و ایران خودرو جاسوس داشته باشه .