تبلیغات کلیکی، تبلیغات بنری، چطور انتخاب کنیم؟

تبلیغات کلیکی، تبلیغات بنری، چطور انتخاب کنیم؟

تبلیغات کلیکی و تبلیغات بنری دو مدل از رایجترین انواع تبلیغات آنلاین هستند که این روزها هر کسب و کار آنلاینی برای پیشرفت، دیده شدن و پیدا کردن جامعه هدف خود به آن نیاز دارد. اما در این میان انتخاب مسیر درست برای انجام تبلیغات کلیکی و تبلیغات بنری و در کل تبلیغات آنلاین ، نیاز به بررسی فراوان و یافتن بهترین راه برای انجام آن است. در این مقاله سعی شده یکی از بهترین مسیر ها برای انجام تبلیغات کلیکی و تبلیغات بنری به شما معرفی گردد.

  • کسب و کار خودتون را راه اندازی کردید !؟
  • دنبال پیدا کردن جامعه هدف تان هستید !؟
  • می خواهید همه جا دیده شوید !؟
  • می خواهید مقرون به صرفه تبلیغات کنید!؟

برای یافتن پاسخ این پرسش ها احتمالاً خیلی مطالعه کرده اید و یا از دوستانتان پرس و جو نموده اید و جواب هایی هم دارید. اگر تبلیغات را به دو فضای آفلاین (تلویزیون، رادیو، چاپی و محیطی) و آنلاین (داخل وب سایت ها، اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی) تقسیم بندی کنیم مخاطبین متفاوت را در محدوده های مختلفی با هر کدام از این روش ها می توان هدفگیری نمود.

به عنوان مثال وقتی شما در یک آزادراه بیلبوردی داشته باشید، مردمی که از آن مسیر عبور نکنند تبلیغ شما را نخواهند دید. بنابراین آسان نخواهد بود که همه جا دیده شوید یا حتی در همان محل که تبلیغ محیطی دارید در معرض دید همه قرار بگیرید. برای همه جا بودن و دیده شدن با این روش هم هزینه کلانی در بر خواهد داشت. در روش دوم اوضاع کمی بهتر است، شما می توانید درفضای آنلاین تبلیغات کنید و کاربران تبلیغ شما را در کامپیوتر، تبلت و یا موبایل خود خواهند دید فارغ از زمان، موقعیت جغرافیایی و … .می بینید که این روش محدودیت مکانی و زمانی نخواهد داشت و شما می توانید مشتریان هدف خود را از تمام اقشار بیابید.

در مدل تبلیغات آنلاین شما می توانید از مسیر فرم های تماس، صفحه خرید محصول و یا صفحات فرود دیگر با توجه به محتوای کمپین های خود با کاربران ارتباط مستقیم برقرار کرده و همچنین در لحظه رفتار کاربران خود را مونیتورکرده و آنالیز نمایید.

بر اساس آمار، ضریب نفوذ اینترنت در بین ایرانی ها از 50% عبور کرده و افراد زمان زیادی را در اینترنت سپری می کنند و شما می توانید خدمات و محصولات خود را در اختیار این کاربران قرار دهید و با توجه به گستردگی جغرافیایی مخاطبین کسب و کارها، می توان تبلیغات با این روش را بیش از پیش مدنظر قرار داد. با توجه به همین آمار جالب است بدانیم بودجه تبلیغات آنلاین در سال 2016 به 60% از هزینه کل تبلیغات شرکت ها و سازمان ها نزدیک شده است .

قابل توجه است که تبلیغات در فضای آنلاین نیز روش های متفاوتی دارد. جدا از اینکه در سال های اخیر تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته ولی تبلیغات بنری در فضای وب سایت ها و اپلیکیشن ها را می توان به شکل جدی مورد بررسی قرار داد.

این فضای تبلیغاتی را می توان به 2 گروه اصلی تقسیم بندی نمود:

1) روش سنتی و نمایش بنرها به صورت ثابت (Display ADS) که شما جایگاهی را در یک وب سایت که احتمالاً تخمین می زنید مخاطبین شما به آن وب سایت مراجعه می کنند را برای مدتی معلوم اجاره می کنید و به معرفی خدمات خود می پردازید.

2) روش دیگر، نمایش بنرهای تبلیغاتی شما در شبکه های نمایش تبلیغات بنری کلیکی یا اصطلاحاً AD-Network ها می باشد. با این روش شما یک بار بنرهای خود را بارگزاری می کنید و در تمام وب سایتها و اپلیکیشن های ناشر تبلیغات این شبکه ها نمایش داده می شوید.در ادامه مزایا و معایب این روش ها را با هم مقایسه می‌کنیم.

تبلیغات بنری ثابت یا تبلیغات کلیکی ، کدامیک انتخاب بهتری است؟

تبلیغات بنری ثابتتبلیغات بنری کلیکی
برای اجاره محل نمایش بنر در این وب سایت ها احتمالاً نیاز به یافتن و مذاکره با مدیران این وب سایت ها را دارد که معمولاً سهل الوصول نیست.شبکه های نمایش تبلیغات بنری مذاکرات را برای شما انجام داده و محل های نمایش بنر را آماده کرده اند.
برای اجاره جایگاه ها به خصوص در سایت های پربازدید هزینه زیادی حتی تا چند ده میلیون تومان در ازای یک ماه باید پرداخت نمایید.در شبکه های تبلیغات بنری کلیکی شما تنها به ازای کلیک هایی که روی بنر های شما صورت می گیرد هزینه پرداخت می کنید و می توان با هر بودجه ای تبلیغات نمود.
در این روش شما به ازای دیده شدن بنرها هزینه پرداخت می کنید فارغ از اینکه دیده می شود یا خیر و یا برای کاربران آن وب سایت ها خدمات و محصولات شما جذاب هست یا خیر؟در تبلیغات بنری کلیکی  شما به ازای دیده شدن بنر هزینه ای پرداخت نمی کنید و تنها زمانی متحمل هزینه خواهید بود که محصولات و خدمات شما برای یکی از کاربران این وب سایت ها جذاب بوده و روی تبلیغات شما کلیک نمایند.
اگر وب سایت شما دچار مشکل فنی، ناموجودی کالاها و یا … گردد امکان متوقف کردن تبلیغات در این روش وجود ندارد و یا زمانبر خواهد بود تا متوقف یا فعال شود.در تبلیغات بنری کلیکی شما می توانید در هر لحظه از کنسول کاربری خود کمپین را متوقف یا فعال نمایید.
در تبلیغات بنری ثابت بنر شما در تمامی ساعات شبانه روز نمایش داده می شود.در تبلیغات بنری کلیکی شما می توانید تبلیغاتتان را به مخاطبین خود در ساعاتی که مد نظر دارید و بازخورد بیشتری دارد  نمایش دهید.
در این روش بنر شما برای مدت زمان مشخص در وب سایت نمایش داده می شود فارغ از بازخورد یا عدم بازخورد شما از این کمپین و در این جایگاه.در تبلیغات کلیکی شما می توانید وب سایت های ناشر خود را براساس بازخورد و آنالیزی که انجام می دهید انتخاب نمایید و بهینه کنید.
وقتی بنری در یک وب سایت قرار می دهید برای تمام بازدید کنندگان این وب سایت در هر مکان جغرافیایی نمایش داده می شود.در شبکه تبلیغات کلیکی شما می توانید براساس موقعیت جغرافیایی، بازدیدکنندگان و مخاطبین خود را هدفگذاری نمایید.
در تبلیغات بنری ثابت شما نمی توانید آمار کلیک ها ، ساعت های پربازدید ، نرخ کلیک شدگی و …. را داشته باشید.در تبلیغات بنری کلیکی شما می توانید آمار لحظه ای از بنرها، نرخ کلیک شدگی در هر وب سایت ناشر، هزینه شده  به ازای هر کلیک، میزان نمایش بنر در هر وب سایت ناشر و …. آمارهای زیادی که می تواند در تصمیم گیری شما برای بهینه سازی کمیپن کمک زیادی کند.
جایگاه نمایش بنر در سایت منتخب شما مشخص و ثابت خواهد بود.جایگاه نمایش بنر شما در بین جایگاه های نمایش تبلیغات هر وب سایت ناشر که بنر شما را به نمایش در می آورد متفاوت خواهد بود.

در میان شبکه های تبلیغات کلیکی ، شما در کلیک یاب به آدرس www.clickyab.com قیمت گذاری مزایده ای (مشابه قیمت گذاری در تبلیغات گوگل)، امکان انتخاب ناشران بر اساس دامنه های نمایش دهنده تبلیغات، عدم افزایش قیمت کلیک بر اساس فیلترینگ و داشتن یک همراه یا مشاور از کارشناسان کلیک یاب که از زمان شروع تا پایان کمپین جهت آنالیز و بهینه سازی کمپین ها در کنار شما خواهند بود.

پایان رپورتاژ آگهی /.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*