اپل برنامه‌ی کاملا متفاوتی برای طراحی سنسور اثر انگشت آیفون 8 دارد

اپل برنامه دارد طراحی کاملا متفاوت و اختصاصی جدیدی برای سنسور تشخیص اثر انگشت مدل بعدی آیفون‌ های خود که دارای نمایشگر اولد هستند، در نظر بگیرد. در واقع بخش تایید هویت این مدل که احتمالا قرار است آیفون 8 (iPhone 8) نامیده شود، طی گزارشی که در روز جمعه منتشر شده است، طراحی و عملکرد جداگانه‌ای خواهد داشت.

انتظار داریم که آیفون 8 از یک دکمه‌ی هوم که به صورت تلفیقی داخل نمایشگر قرار گرفته است، برخوردار باشد. اما با توجه به گزارش‌های ضد و نقیضی که از آنالیزورهای موسسات تحقیقاتی، پتنت‌های ثبت شده توسط اپل و دیگر منابع نزدیک به این کمپانی منتشر شده است، نقش تاچ آیدی و سنسور تشخیص اثر انگشت در چنین طراحی متفاوتی، مشخص نیست.

طبق گزارشی که از سوی خبرگزاری تایوانی DigiTimes منتشر شده است، یک سنسور تشخیص اثر انگشت تلفیق شده با بدنه در راه است و این سنسور، جایگزین اسکنر خازنی قرار گرفته بر روی آیفون‌های فعلی که تاچ آیدی نامیده می‌شود، خواهد شد:

اپل نه سنسور تشخیص اثر انگشت Natural ID touch که توسط Synaptics ساخته شده و نه تکنولوژی تشخیص اثر انگشت Sense ID توسعه یافته توسط کوالکام را برای آیفون‌های اولد خود انتخاب نکرده است. بلکه بر مبنای اخباری که از سوی منابع صنعتی نزدیک به این کمپانی منتشر شده است، اپل تصمیم گرفته که از الگوریتم تشخیص هویت اختصاصی خود که به صورت ترکیبی با تکنولوژی تایید هویت شیشه‌ای Privaris توسعه یافته، بهره بگیرد.

تکنولوژی به کار رفته در سنسورهای تاچ آیدی اپل در حال حاضر از تکنولوژی توسعه یافته توسط AuthenTec که اپل آن را در سال ۲۰۱۲ خریداری کرده بود، وام گرفته است. این در حالی است که ریشه‌های تکنولوژی Privaris به پتنتی بازمی‌گردد که اپل در ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ از این نهاد امنیتی خصوصی خریداری کرد؛ این نهاد دارای تعداد زیادی از پتنت‌های مربوط به بحث تایید هویت و سنسورهای تشخیص اثر انگشت در ترکیب با نمایشگرهای لمسی است  که به طور مثال، به امکان استفاده‌ی همزمان از تاچ اسکرین و سنسور تشخیص اثر انگشت نیز در یکی از پتنت‌های آنها پرداخته شده است.

اپل برنامه‌ی کاملا متفاوتی برای طراحی سنسور اثر انگشت آیفون 8 دارد

البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که خبرگزاری DigiTimes با وجود برخورداری از منابع معتبر در خطوط تولید کمپانی اپل، باز هم در گذشته سابقه‌ی پر فراز و نشیبی در افشای اطلاعات مربوط به محصولات معرفی نشده‌ی اپل دارد و از همین رو، باید با احتیاط نسبت به گزارش‌های آن نگاه داشته باشید. در کنار این موضوع، اطلاعاتی نیز درباره‌ی برنامه‌ی زمانی اپل برای عرضه‌ی آیفون‌های بعدی خود در این گزارش منتشر شده است:

به نقل از منابع آگاه، تکنولوژی تشخیص اثر انگشت اختصاصی اپل در خطوط تولید ۱۲ اینچی TSMC و با بهره‌گیری از فرآیند ساخت ۶۹ نانومتری این کمپانی تولید خواهد شد؛  علاوه بر این که روند ساخت آیفون‌های اولد جدید اپل تا قبل از ماه سپتامبر آغاز نخواهد شد و این موضوع به دلیل به‌کارگیری طراحی جدید در ساخت سنسور اثر انگشت این محصول خواهد بود.

آیفون 8 احتمالا به مشکل کمبود در زمان عرضه دچار خواهد شد

این در حالی است که اطلاعات دریافتی قبلی بر این موضوع تاکید داشتند که اپل در نظر دارد روند تولید آیفون 8 را تا ماه ژوئن به پایان برساند تا به این وسیله، فرصت کافی برای برطرف کردن مشکلات سخت افزاری و ایرادات احتمالی در طراحی این محصول را داشته باشد و بتواند آن را به موقع برای رونمایی در ماه سپتامبر (اواخر شهریور ماه) آماده کند. اما حالا منابع خبری وب‌سایت DigiTimes ادعا می‌کنند که اپل در ماه جولای، وارد تولید گسترده‌ی دو مدل دیگر از آیفون‌های سال ۲۰۱۷ خود خواهد شد که همچنان از نمایشگر ال سی دی برخوردار هستند و احتمالا با پسوند سری اس، روانه‌ی بازار خواهند شد. بنابراین اپل ابتدا روند تولید این دو محصول را به پایان خواهد رساند و سپس فاز تولید نهایی آیفون 8 در حوالی ماه سپتامبر و مدت کوتاهی قبل از کنفرانس معرفی اپل، آغاز خواهد شد؛ این موضوع در صورتی که به همین ترتیب محقق شود، ممکن است که این مدل جدید که احتمالا تقاضای بسیار فراوانی نیز از سوی بازار دریافت خواهد کرد را با کمبود موجودی در انبارهای این برند کوپرتینویی مواجه نماید.

در بخش نهایی این گزارش نیز بار دیگر به سنسورهای بیوزیستی به کار رفته در مدل ویژه‌ی سالگرد ده سالگی رونمایی از آیفون، پرداخته است. بر اساس این گزارش، آیفون 8 از سنسورهای بیوزیستی جدیدی نظیری امواج فراصوت (ultrasound) برای تایید هویت کاربران استفاده خواهد کرد. این قابلیت را بگذارید در کنار گزارش‌هایی که درباره‌ی وجود یک اسکنر تشخیص چهره و فناوری تشخیص عنبیه‌ی چشم بر روی این اسمارت فون منتشر شده بود و حالا به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد از این نظر نیز توجه ویژه‌ای به این محصول داشته باشد و قابلیت‌های آن را در بحث امنیت و حفاظت از اطلاعات کاربران، به خوبی تقویت کند.

برخورداری از یک نمایشگر لبه تا لبه‌ی ساخته شده توسط سامسونگ، بدنه‌ای شیشه‌ای و پشتیبانی از شارژ وایرلس نیز به عنوان دیگر مشخصات فنی آیفون 8 به شمار می‌روند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*