زندگی ممکن است در سیارات متعددی جریان داشته باشد

یک مطالعه جدید نشان می دهد بر اساس بررسی اخترشناسان حیات ممکن است در  مجموعه ای  گسترده از سیارات بیگانه وجود داشته  باشد . سیارات بسیاری در اطراف زمین  ما وجود  دارد که به احتمال زیاد حیات در انواع مختلف در آنها جریان دارد و فقط ما موفق به کشف این سیارات نشده ایم.

بر اساس آخرین تحقیقات دانشمندان که از آن به عنوان " گالری منطقه  مسکونی " نام می برند به نظر می رسد در هر سیستم سیاره محور با تعیین اینکه چه  مقدار آب در این سیارات وجود  دارد و با توجه به فاصله این سیارات از ستاره میزبان می توان وجود حیات در آنها را بررسی کرد.دانشمندان برای این نتیجه گیری و امید به حیات در سیارات بیگانه نیاز به پیدا کردن یک سیاره دیگر مانند زمین ندارند .یک مدار دایره شکل وجود  دارد که همیشه آنها را در وسط منطقه قابل سکونت در  تمامی زمانها نگه می دارد.

بر اساس اظهارات دانشمندان ستاره شناس تعداد بسیار زیادی از سیارات وجود  دارند که در خارج از مرکز مدار دید ما و در   مدارهای بیضوی حرکت می کنند و در حال حاضر دارای مناطق قابل سکونت زیادی هستند .تحقیقات آنها بر روی زمین نشان می دهد زندگی می تواند در نوسانات خیلی بزرگ بین گرم و سرد ، خشک و مرطوب وجود داشته باشد و موجودات زیادی هستند که  در این شرایط می توانند زنده بمانند درست مانند زندگی موجودات بیشمار در زیر یخهای عظیم قطبی و مثالهای بیشمار دیگر که شاید خود شما هم نمونه ای از آنها را بشناسید .

استفان کین عضو موسسه علوم سیاره ناسا در موسسه فناوری کالیفرنیا در  پاسادانا گفت :

بعضی از موجودات  می توانند برای زنده ماندن در شرایط سخت سوخت و ساز بدن خود را تا مدتهای طولانی به صفر کاهش دهند .

کین همچنین اضافه کرد

ما همچنین می دانیم سایر موجودات می توانند در گرمای بسیار شدید  برای زنده ماندن در زیر لایه های محافظی مانند آب و یا سنگ تا مدتها دوام بیاورند .حتی مطالعات بر روی هاگ ، گلسنگ و باکتریها در زمین نشان می دهد آنها می توانند در  هر دو شرایط خشن روی زمین و در همین شرایط بر روی فضا زنده بمانند .

محققان اعلام کردند سیاراتی که برای موجودات بزرگ جای بسیار نا امنی برای زندگی کردن هستند ممکن است میزبان نوع ساده  تری از اشکال زندگی باشند . بعد از همه این سخنان انسانهای اولیه نمی توانستند در اولین روز ورودشان به زمین جان سالم به در برده باشند ، در حالی که اصلا اینگونه  نبود و آنها توانستند با شرایط موجود کنار بیایند . پس ما نیز نمی توانیم احتمال وجود حیات در دیگر سیارات را رد کنیم .
استفان کین همچنین گفت

حیات در سیاره زمین خیلی زودتر از توسعه این سیاره شکل گرفته است. بسیاری از سیارات  ممکن است در شرایط بالقوه حامل زندگی های  مختلف نباشند بلکه اقمار سیارات گازی غول پیکری ماننند مشتری و زحل در منظومه شمسی ممکن است دارای حیات باشند . اوهمچنین ادامه داد تعداد زیادی از سیارات غول پیکر در خارج از منظومه شمسی وجود دارد که قمرهای آنها مانند سیاره های غول پیکرمنظومه شمسی است و تمامی این اقمار می توانند جز مناطق قابل سکونت  یاد شده باشند .اوهشدار داد دانستن هر چیزی در مورد سکونت  در سیارات مختلف و یا اقمار آنها بدون شناخت دقیق اتمسفر آنها امکان پذیر نیست . به عنوان مثال  زمین و زهره هر دو دارای  تجربه اثرات گلخانه ای هستند ولی در سطح زهره گرما به حدی زیاد است که می تواند سرب را ذوب کند .

با تمام این احوال تحقیقات جدید نشان می  دهند که جهان های بسیاری در سراسر کهکشان ها می تواند قابل سکونت باشد . کین و همکارش داون جلینو از موسسه علوم سیاره اکنون در تلاش برای تعیین سیاراتی هستند که در حال حاضر کاندیداهای خوبی برای وجود حیات در روی آنها هستند .
این مطالعه با عنوان گالری مناطق مسکونی دارای حیات در مجله آستروبیولوژی منتشر شده است .


منبع : mashable | hzgallery

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*