فولکس واگن آرتئون

کوپه فولکس واگن آرتئون ؛ شگفتی ساز نمایشگاه خودرو ژنو امسال

شرکت آلمانی فولکس واگن تا پیش از آنکه مشکلات جلوی ادامه محبوبیت آن در بازار را بگیرد، اتومبیل های سدان کوپه سری CC را تولید می‌کرد که موفق شده بودند نزد مشتریان از محبوبیت خاصی برخوردار شوند. حال چندی پس از توقف تولید آن سدان، شاهد رونمایی فولکس واگن از یک سدان کوپه دیگر هستیم. فولکس واگن آرتئون (Volkswagen Arteon) نام این اتومبیل لوکس و بسیار جذاب است که مورد تحسین بسیاری از علاقه‌مندان دنیای اتومبیل‌ها در نمایشگاه خودرو ژنو 2017 شده است.

اگر به خاطر داشته باشید، 2 سال پیش و در همین نمایشگاه بود که فولکس واگن برای نخستین بار طرح کانسپت این خودرو را به نام Sport Coupe GTE Concept رونمایی کرد. حال وقتی دو تصویر طرح اولیه و طرح نهایی فولکس واگن آرتئون را کنار یکدیگر می‌گذاریم، می‌توانیم به طور واضحی مشاهده کنیم که بسیاری از المان‌ها در نسخه نهایی عینا، چه بسا حتی بهتر طراحی شده‌اند. در زیر می‌توانید این تصاویر را مشاهده کنید.

فولکس واگن آرتئون آغازگر یک انقلابی تازه در طراحی اتومبیل های این شرکت خودروساز آلمانی است. تا پیش از این عادت داشتیم محصولات ساخت این شرکت را همواره با ظاهری آرام و به دور از چهره‌ای تهاجمی ببینیم، اما آرتئون نشان می‌دهد که فولکس واگن تغییرات مثبتی را در رویکرد خود اعمال کرده است که می‌تواند به هر چه سهم خواهی بیشتر آن‌ها در دنیای اتومبیل‌ها، این بار در کلاس کوپه های لوکس را به تصویر بکشد. نمای بخش جلو این خودرو که نقطه قوت آن نیز به حساب می‌آید، کاملا تهاجمی بوده و شامل یک جلوپنجره بسیار بزرگ همراه با چراغ‌هایی هستیم که با ظرافت خاصی در آن ادغام شده است. چراغ‌های به کار رفته در این قسمت تماما ال ای دی هستند. سقف این اتومبیل از شیب کمی به سمت عقب برخوردار بوده و بر روی صندوق عقب یک بال بسیار عریض به چشم می‌خورد که می‌تواند کاربردهای مختلفی را برای این خودرو داشته باشد.

فولکس واگن آرتئون

در حال استاندارد حجم بار صندوق عقب این خودرو 563 لیتر بوده که با تا کردن صندلی‌های ردیف عقب این میزان به 1557 لیتر افزایش پیدا خواهد کرد؛ هرچند این احتمال وجود دارد که تا چندی دیگر شاهد رونمایی از مدل استیشن فولکس واگن آرتئون نیز باشیم. این کوپه لوکس آلمانی مبتنی بر روی پلتفرم MQB پاسات ساخته شده است که از ابعاد طول 4.86 متر، عرض 1.87 متر و همچنین ارتفاع 1.42 متر و فاصله دو محور 2.84 متر بهره می‌برد. بدین ترتیب فضای جلوی پای سرنشینان عقب کاملا مناسب بوده و سه سرنشین بزرگسال می‌توانند به راحتی در آن‌جا بنشینند. صندلی‌های پشتی از ارگونومی مناسبی برخوردار است که می‌تواند لذت مسافرت با کوپه جذاب فولکس واگن را دو چندان کند.

فولکس واگن آرتئون

در اغلب موارد کابین داخل، آرتئون شبیه به برادر خود اتومبیل پاسات، اما از آنجایی که شما با یک اتومبیل لوکس طرف هستید امکانات بیشتری نظیر کروز کنترل، صندلی‌های برقی شش جهته (ردیف جلو) غربیلک چرمی فرمان و همچنین یک سیستم صوتی باکیفیت متشکل از 8 اسپیکر به چشم می‌خورد. سیستم چندرسانه‌ای این خودرو از یک نمایشگر 9.2 اینچی با قابلیت تشخیص حرکت دستان شما همراه با یک کنترلر سربالا بهره می‌برد. همچنین گرم‌کن صندلی‌های ردیف جلو، تودوزی و صندلی‌های چرمی آلکانترا، پدال‌های آلومینیومی، فرمان جذاب اسپورت، پوشش زیبای سقف و غیره از جمله امکاناتی است که شما می‌توانید در تیپ فول R-Line خودرو فولکس واگن آرتئون در اختیار داشته باشید.

فولکس واگن آرتئون

از نظر ایمنی نیز باید این اتومبیل را یکی از مدرن‌ترین کوپه‌های حال حاضر بازارهای جهانی بدانیم. یکی از جدیدترین نسخه‌های سیستم کروز کنترل طبیقی شرکت فولکس واگن در این خودرو به کار گرفته شده است که قادر به تشخیص محدودیت‌های جاده و اطلاعات مختلف مربوط به آن است. در کنار آن سیستم نور در پیچ و خم‌های جاده نیز به کاربر این امکان را خواهد داد تا به راحتی بتواند شانه‌ی جاده و یا گاردریل را تشخیص دهد. از دیگر قابلیت های امنیتی این خودرو نیز می‌توان به اضافه شدن نسل دوم ترمز اضطراری با قابلیت تشخیص مانع اشاره کرد که خودرو را در صورت عدم توانایی راننده به سمت دیگری هدایت خواهد کرد.

مشخصات فنی فولکس واگن آرتئون

آرتئون با توجه به بازارهای مختلف جهانی با سه پیشرانه بنزینی و دیزلی به فروش خواهد رسید. مدل 1.5 لیتری TSI بنزینی این خودرو قادر به تولید 150 اسب بخار بوده و از یک گیربکس 6 سرعته دستی یا 7 سرعته اتوماتیک DSG بهره می‌برد. این گیربکس قدرت را به چرخ‌های جلو انتقال خواهد داد. یک موتور 2 لیتری TSI بنزینی نیز وجود دارد که در دو نسخه متفاوت با توان تولید 190 و 280 اسب بخار عرضه خواهد شد. هر دو این پیشرانه‌ها از یک گیربکس اتوماتیک بهره‌می‌برند که مدل ضعیف‌تر به صورت دیفرانسیل جلو و مدل قدرتمندتر آن از سامانه 4 چرخ محرک بهره می‌برد.

در سمتی دیگر یک موتور 2 لیتری TDI دیزلی با سه سطح متفاوت توان تولید 150 اسب بخار، 190 اسب بخار و 240 اسب بخار نیز وجود خواهد داشت.

لازم به ذکر است که این خودرو در ماه ژوئن به صورت رسمی وارد بازار خرید و فروش اروپا خواهد شد و می‌تواند با اتومبیل‌های همچون بی ام و سری 4 گرن کوپه و آئودی اس 5 اسپورت بک به رقابت بپردازد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. واااااااااااااای خداااااااااااا خیلی خوبه
    خیلی خوشگله