ولوو ایکس سی 60

نسل جدید شاسی بلند ولوو ایکس سی 60 ؛ رنسانس طراحی اسکاندیناوی همچنان ادامه دارد

یکی از طراحان شرکت ولوو با حضور روی سن مربوط به غرفه این شرکت در نمایشگاه خودرو ژنو، از یک کراس اوور جذاب رونمایی کرد. Thomas Ingenlath، در ادامه‌ی حرکت اخیر این شرکت که زیبایی شناسی اسکاندیناوی خیره کننده‌ای را به جهانیان معرفی می‌کند از نسل جدید یک اتومبیل به نام ولوو ایکس سی 60 (Volvo XC60) پرده برداری کرد. این اتومبیل تمرکز ویژه‌ای بر روی امنیت و ارائه تجهیزاتی لوکس به مشتریان خواهد داشت.

عرضه نخستین نسل این خودرو به یک دهه پیش باز می‌گردد و از سال 2009 به عنوان یکی از پرفروش‌ترین اتومبیل‌های این برند خودروساز به حساب می‌آید. ولوو ایکس سی 60 در حال حاضر یک سوم فروش کلی این شرکت را به خود اختصاص داده است. گفته می‌شود ولوو در سال 2016 میلادی چیزی حدود 161 هزار دستگاه از این خودرو را به فروش رسانده است که نشان از محبوبیت بالای آن و پتانسیل بهبود یافتن آن دارد.

حال نسل جدید خودرو شاسی بلند ولوو ایکس سی 60 رونمایی شده است و تا اواخر سال جاری میلادی رسما وارد بازارهای بین‌المللی خواهد شد تا علاقه‌مندان آن را خریداری کنند. در نسل جدید این اتومبیل، شرکت ولوو تلاش زیادی کرده تا با ارائه کیفیت عالی و تجهیزات لوکس به سرنشینان، اتومبیل جذاب و زیبایی را برای رقابت با بزرگانی نظیر آئودی کیو 5 (Audi Q5)، بی ام و ایکس 3 (BMW X3)، مرسدس بنز جی ال سی (Mercedes Benz GLC) و پورشه ماکان (Porsche Macan) طراحی و توسعه ببخشد.

درست همانند تمامی اتومبیل‌های جدید سری 90، ولوو ایکس سی 60 نیز از معماری SPA این شرکت بهره می‌برد. این معماری مزیت‌های زیادی را به همراه دارد که از مهم‌ترین آن ارائه فضای بسیار زیاد و مناسب برای استفاده سرنشینان خودرو در داخل کابین است. این معماری چرخ‌های جلو را نسبت به یکدیگر دورتر از قبل قرار داده که در نهایت منجر به افزایش فاصله دو محور شده است. کاپوت خودرو اینک طولانی‌تر و افقی‌تر شده و همچنین برآمدگی بخش جلوی خودرو نیز تراشیده‌تر و زیبا‌تر از گذشته شده است. به طور کلی این خودرو یک احساس کلاسیک پریمیوم را به مشتریانش ارائه می‌دهد.

شرکت ولوو این اتومبیل را با دو تریم مختلف مشکی و کرم روانه بازار خواهد کرد، بنابراین نسبت به سلیقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را برگزینید. از نظر تجهیزات نیز این خودرو کاملا لوکس و همه چیز تمام است. یک کنسول میانی بسیار زیبا و نرم، کنترلر مالتی مدیا در قسمت پشتی کنسول میانی برای سرنشینان پشت، یک نمایشگر لمسی با کاربردی نظیر تبلت، دریچه‌های تهویه هوا خاص و زیبا منحصر به شرکت ولوو و همچنین یک فرمان چند کاربرده سه پره از جمله قابلیت‌هایی است که در این کراس اوور مدرن تعبیه شده است. در انتها باید به یک دستیار راننده هوشمند اشاره کرد که تا سرعت 130 کیلومتر بر ساعت می‌تواند فرمان، شتاب و سیستم ترمز خودرو را در دست بگیرد. گفته می‌شود این دستیار به عنوان یک آپشن انتخابی توسط نسل جدید ولوو ایکس سی 60 ارائه خواهد شد.

ولوو ایکس سی 60

مشخصات فنی ولوو ایکس سی 60

وزن نسل جدید خودرو کراس اوور ولوو ایکس سی 60 چیزی حدود 1 تن و 900 کیلوگرم است تا از این حیث حدود 200 کیلوگرم از خودرو ایکسی سی 90 (Volvo XC90) سبک‌تر باشد. از آنجایی که پلتفرم جدید این خودرو نسبت به پلتفرم نسل پیشین آن کارآمدتر است، به همین خاطر شاهد افزایش وزن در آن نخواهیم بود.

زیر بدنه‌ی زیبای این کراس اوور یک موتور 2 لیتری معمولی، توربو شارژ، سوپرشارژ و یک نسخه پلاگین هیبریدی در آینده‌ای نزدیک قدرت نمایی خواهند گرد. سه موتور اصلی این خودرو به ترتیب قادر به تولید توان 250 ، 316 و 400 اسب بخار خواهند بود. تمامی این مدل‌ها با یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک با انتقال قدرت به تمام چرخ‌ها (همراه با یک نسخه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو در آینده) عرضه خواهند شد. هرچند متاسفانه قیمت مدل‌های جدید این خودرو هنوز اعلام نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*