اپل ۷۹.۲ درصد از سود عملیاتی بازار اسمارت فون ها در سال ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داد

اپل ۷۹.۲ درصد از سود عملیاتی موبایل در سال ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داد

سامسونگ غول بزرگی در دنیای تلفن های همراه هوشمند محسوب می‌شود و این برند کره‌ای در کنار ال جی، سونی، لنوو، شیائومی، هواوی و چندین برند قدرتمند دیگر، نقش مهمی در مناسبات مالی دنیای اسمارت فون ها ایفا می‌کنند. اما در سال ۲۰۱۶، تنها یک برنده‌ی واقعی در بحث سود مالی وجود داشته است و آن هم برند محبوب کوپرتینویی دنیای گجت های الکترونیکی هوشمند، یعنی اپل بوده است.

اپل از میان ۵۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار سود عملیاتی که نصیب سازندگان و فروشندگان تلفن های همراه هوشمند در سال ۲۰۱۶ شده است، میزان ۴۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار را به خود اختصاص داده است وبا اقتدار، در مقام اول سودآوری قرار گرفته است. این برند آمریکایی سال گذشته رسما از اولین اسمارت فون ضد آب خود رونمایی کرد و قیمت فروش آن را نیز نسبت به نسل قبلی افزایش داد.

گویا این روند برای اپل کارساز بوده است و آنها در حالی با کسب سود ۴۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار سود عملیاتی در مقام اول قرار گرفته‌اند که سامسونگ، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌ی آنها، تنها موفق به کسب ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار سود عملیاتی شده و با این رقم که حدودا یک پنجم سود کسب شده توسط اپل بوده است، در جایگاه دوم قرار گرفته است. شکست گلکسی نوت ۷ و افتضاحی که ماجراهای مربوط به انفجار این فبلت قدرتمند به وجود آورد، قطعا در این کاهش سود نقشی موثر داشته است و شاید اگر گلکسی نوت ۷ می‌توانست همان روند موفق چند روز اول فروش خود را ادامه دهد، حالا این آمار و ارقام به طرز شگفت‌انگیزی تغییر می‌کرد.

چینی‌ها به حضور موثر خود در بازار جهانی موبایل ادامه می‌دهند

جالب است بدانید که کمپانی‌های سازنده‌ی چینی همچنان هم به روند رو به رشد خود ادامه داده‌اند و به غیر از دو غول سنتی دنیای موبایل یعنی اپل و سامسونگ، سه جایگاه دیگر در میان پنج کمپانی برتر این لیست به برندهای چینی اختصاص پیدا کرده است. بنابر این رتبه‌بندی، هواوی، اوپو و ویوو به ترتیب با اختصاص دادن ۱.۶، ۱.۵ و ۱.۴ درصد از مجموع سود عملیاتی در بازارهای سراسر جهان، در جایگاه‌های سوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*