مقایسه ال جی جی 6 با وان پلاس 3 و 3 تی ؛ جنگ پرچمدار ال جی با مقرون به صرفه‌ها

خریداران محصولات دیجیتالی عموما توجه ویژه‌ای به مقالات بررسی تک به تک پرچمداران مختلف دارند و در این بخش نیز با مقایسه دیگری در خدمت شما هستیم. همانطور که اطلاع دارید، کمپانی ال جی اخیرا پرچمدار جدید خود با نام ال جی جی 6 (LG G6) را در کنگره 2017 موبایل شهر بارسلونا رونمایی کرده است. در این مقاله می‌خواهیم گوشی LG G6 را با دو پرچمدار مقرون به صرفه 2016 وان پلاس – وان پلاس 3 و 3 تی – مقایسه کنیم.

شایان ذکر است این بررسی به صورت بخش به بخش تمامی ابعاد مختلف و مشخصات محصولات مذکور را با هم مقایسه می‌کند.

ابعاد

ال جی جی 6

کمپانی کره‌ای ال جی در طراحی محصولات خود همیشه عملکرد مناسبی داشته است و پرچمدار جدید این شرکت نیز به نسبت دو گوشی وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی طراحی کوچک‌تر و جمع و جوری دارد. گوشی LG G6 حدود 4 میلی‌متر کوتاه‌تر، 3 میلی‌متر عریض‌تر و البته کمی ضخیم‌تر (حدود 0.5 میلی‌متر) از OnePlus 3 و OnePlus 3T است. این ابعاد کوچک‌تر به همراه صفحه نمایش بزرگتر قطعا برای پرچمدار کره‌ای‌ها در این مقایسه یک امتیاز مثبت تلقی می‌شود. (در مورد صفحه نمایش دو محصول مورد نظر در ادامه مقاله صحبت خواهیم کرد).

وزن

ال جی جی 6

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، گوشی ال جی جی 6 به نسبت مقرون به صرفه‌های وان پلاس کمی سنگین‌تر است. البته این تفاوت وزن در کاربرد روزانه کاربران آنچنان محسوس نیست.

بدنه

ال جی جی 6

ال جی در طراحی پرچمدار سال 2017 خود سیاستی مشابه با دیگر رقیب کره‌ای خود – شرکت سامسونگ – را اتخاذ کرده است. ال جی جی 6 همچون دو گوشی گلکسی اس 7 (Samsung Galaxy S7) و گلکسی اس 7 اج (Samsung Galaxy S7 edge) از بدنه شیشه‌ای در جلو و عقب بهره می‌برد. حاشیه‌های خمیده پنل شیشه‌ای G6 ال جی با قاب آلومینیومی با کیفیت پوشانده شده‌اند. در مقابل جنس بدنه دو پرچمدار شرکت وان پلاس تماما از جنس آلومینیوم است.

رنگ‌بندی

ال جی جی 6

پرچمدار کره‌ای امسال در سه رنگ‌بندی مشکی، سفید و پلاتینیومی معرفی شده است؛ البته شایان ذکر است که مسئولان کمپانی ال جی هنوز در این زمینه که کدام یک از این سه مدل در ایالات متحده آمریکا عرضه می‌شوند، اظهار نظری نکرده‌اند. در مقابل گوشی وان پلاس 3 در دو رنگ‌بندی طلایی و خاکستری عرضه شده بود که نسخه تاریک‌تر gunmetal در گوشی وان پلاس 3 تی جایگزین مدل خاکستری رنگ شد.

مقاومت در برابر آب

ال جی جی 6

همانطور که می‌دانید اکثر تولیدکنندگان شناخته شده از سال قبل محصولات خود را با مقاومت در برابر آب و گرد و غبار عرضه کرده‌اند، اما هنوز پرچمداران شرکت چینی وان پلاس به این فناوری مجهز نشده‌اند و باید یک امتیاز منفی دیگر را برای این دو محصول سال در نظر بگیریم. اما در مقابل ال جی جی 6 به لطف استاندارد شناخته شده آی پی 68، مقاومت کاملی در برابر آب ارائه می‌کند.

صفحه نمایش

ال جی جی 6

همانطور که در بخش ابعاد اشاره شد، پرچمدار جدید ال جی در سال 2017 به نسبت دو گوشی وان پلاس 3 و 3 تی ابعاد کوچک‌تری داشته و تنها کمی ضخیم‌تر است. این محصول علی رغم طراحی جمع و جور خود، از صفحه نمایش نسبتا بزرگتری بهره می‌برد؛ صفحه نمایش بزرگتر، ابعاد کوچک‌تر، درست همان چیزی که تمامی کاربران به دنبالش هستند!

رزولوشن صفحه نمایش

ال جی جی 6

صفحه نمایش یکی دیگر از پاشنه آشیل‌های محصولات کمپانی وان پلاس به شمار می‌رود؛ پنل 1080p این محصولات جذاب به نظر می‌رسد اما در مقابل صفحه نمایش پرچمدار جدید ال جی حرفی برای گفتن ندارد؛ تراکم پیکسلی صفحه نمایش ال جی جی 6 بسیار بیشتر از وان پلاس 3 و 3 تی است.

نوع صفحه نمایش

ال جی جی 6

اما در زمینه انتخاب نوع پنل پرچمداران هنوز هم اتحادی بین تمامی تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند دیده نمی‌شود و ال جی طبق معمول پنل‌های IPS را به آمولد ترجیح داده است. اما محصولات وان پلاس از پنل آمولد بهره می‌برند.

مگاپیکسل‌های دوربین

ال جی جی 6

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، گوشی‌های وان پلاس در جنگ پیکسلی دوربین‌ها، پیروز هستند. دوربین‌های 16 مگاپیکسلی این محصولات در میان رقبای دیگر رزولوشن بسیار بالایی دارند؛ شایان ذکر است حتی دوربین جلوی گوشی OnePlus 3T نیز از لنز 16 مگاپیکسلی بهره می‌برد! با این حال به خاطر داشته باشید رزولوشن معیار خوبی جهت تعیین عملکرد دوربین محصولات دیجیتالی و هوشمند نیست و در این زمینه باید منتظر عملکرد واقعی پرچمدار ال جی در بررسی‌های تخصصی آینده باشیم.

دوربین دوگانه در پشت

ال جی جی 6

ال جی جی 6 از دوربینی با لنز دوگانه در بخش پشتی بهره می‌برد. البته به جای استفاده از این لنز دوم برای زوم اپتیکال نظیر آیفون 7 پلاس اپل (Apple iPhone 7 Plus) یا جهت تنظیم کیفیت رنگ تصاویر نظیر هواوی آنر 8 (Huawi Honor 8)، جی 6 ال جی از دو لنز استاندارد با گشادگی لنز مناسب و استاندارد بهره می‌برد. این بدین معناست که کاربران قادر خواهند بود بخش قابل توجهی از منظره مورد نظر را به خوبی در داخل فریم دوربین گوشی ثبت کنند و همزمان بین حالت‌های مختلف تصویربرداری جابجا شوند.

گشادگی لنز دوربین پشتی

ال جی جی 6

برای آنهایی که نمی‌دانند باید بگوییم که در این زمینه، معیار معروف f/x.y همیشه با میزان گشادگی لنز دوربین نسبت عکس دارد؛ بنابراین دوربین پشتی ال جی جی 6 با f/1.8 ، گشادگی لنز بیشتری به نسبت پرچمداران 2016 وان پلاس دارد. جی 6 کمپانی کره‌ای ال جی به لطف همین گشادگی لنز بیشتر، عملکرد بهتری در محیط‌های کم نور دارد.

تثبیت اپتیکال تصاویر (Optical stablization)

ال جی جی 6

هر سه گوشی از فناوری تثبیت اپتیکال تصاویر بهره برده و تصاویر شفافی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

باتری

ال جی جی 6

در زمینه باتری و عمر شارژدهی نیز همچون میزان رزولوشن دوربین نمی‌توان معیار میلی‌آمپر را مد نظر قرار داد. فاکتور‌های مختلفی می‌توانند شارژدهی تلفن‌های هوشمند را تحت تاثیر قرار دهند و در این زمینه باید منتظر بنچمارک‌های مربوط به باتری این محصولات باشیم. با این حال باید بگوییم که وان پلاس 3T با 3400 میلی‌آمپر بزرگترین باتری را در این لیست به نام خود ثبت کرده است. ال جی جی 6 و وان پلاس 3 به ترتیب با باتری‌های 3300 و 3000 میلی‌آمپر در رده‌های بعدی قرار دارند.

تکنولوژی شارژ سریع

ال جی جی 6

خوشبختانه هر دو محصول از یک تکنولوژی جدید و بسیار پرطرفدار پشتیبانی می‌کنند؛ این پرچمداران با فناوری شارژ سریع همراه شده‌اند. البته تولیدکنندگان مختلف از فناوری‌های متنوعی در این بخش بهره می‌گیرند. ال جی جی 6 با تکنولوژی شارژ سریع نسخه 3.0 کوالکام و پرچمداران 2016 وان پلاس با فناوری Dash Charge همراه شده‌اند. از آنجایی که Dash Charge موجب داغ شدن شارژر (نه تلفن همراه) در حین شارژ می‌شود، بهتر است پس از شارژ شدن گوشی، از آن استفاده کنید.

شارژ بی‌سیم

ال جی جی 6

شارژ بی‌سیم یا وایرلس یکی دیگر از قابلیت‌های جدید و پرطرفدار در پرچمداران مختلف به شمار می‌رود که خوشبختانه شاهد حضور آن در ال جی جی 6 هستیم؛ این نکته را نیز در نظر داشته باشید که تنها کاربران آمریکایی قادر به بهره‌گیری از این تکنولوژی در جی 6 خواهند بود. در سمت مقابل خبری از این تکنولوژی در پرچمداران 2016 کمپانی وان پلاس نیست.

سازگاری‌های شبکه‌ای

ال جی جی 6

کاربران آمریکایی باید در نظر داشته باشند که گوشی‌های وان پلاس تنها با شبکه جی اس ام سازگاری دارند. بنابراین خبری از شبکه‌های CDMA نظیر اسپرینت و وریزون نیست.

پردازنده

ال جی جی 6

جی 6 ال جی و 3 تی وان پلاس هر دو از یک پردازنده مشابه بهره می‌برند، اما پردازنده وان پلاس 3 کمی قدیمی‌تر است. پردازنده اسنپدراگون 821 تی 3 و جی 6 نسبتا سریعتر از چیپست اسنپدراگون 820 بوده و از فرکانس 2.35 گیگاهرتزی بهره می‌برد.

حافظه رم

ال جی جی 6

این سه گوشی در زمینه حافظه رم هیچ مشکلی ندارند. با این حال دو پرچمدار وان پلاس از 6 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد که در نوع خود قابل توجه است؛‌ البته در ابتدا نقد‌های زیادی بر عملکرد این بخش محصولات وان پلاس وارد بود که در اینجا از ذکر آنها چشم‌پوشی می‌کنیم.

حافظه داخلی

ال جی جی 6

پرچمداران قدیمی‌تر وان پلاس 3 در این زمینه نیز پیشرو هستند. وان پلاس 3 با 64 گیگابای حافظه داخلی عملکرد بهتری در این بخش داشته‌ است. همچنین وان پلاس 3 تی شامل یک نسخه 128 گیگابایتی در بازار است.

درگاه میکرو اس دی

ال جی جی 6

با این حال فراموش نکنید که به لطف درگاه حافظه میکرو اس دی می‌توانید حافظه داخلی پرچمدار جدید کره‌ای‌ها را بالا ببرید؛ درگاهی که چینی‌ها با توجه به حافظه داخلی بالای وان پلاس 3 و 3 تی، از قرار دادن آن در محصولات خود چشم‌پو‌شی کرده‌اند.

جک هدفون

ال جی جی 6

هنوز کمتر تلفن هوشمندی سیاست مشابه آیفون 7 اپل (Apple iPhone 7) را در زمینه حذف جک 3.5 میلی‌متری اتخاذ کرده است و این محصولات نیز همگی حاوی جک 3.5 میلی‌متر هدفون‌ها هستند؛ در زمینه حضور یا عدم حضور این درگاه در تلفن‌های هوشمند بحث‌های مختلفی در بین کاربران وجود دارد.

حسگر اثرانگشت

ال جی جی 6

دیگر نمی‌توان هیچ محصولی را در سال گذشته و امسال بدون حسگر اثر انگشت به عنوان یک پرچمدار در نظر گرفت و این محصولات نیز در این زمینه هیچ کمبودی ندارند.

تراشه ان‌اف‌سی

ال جی جی 6

سیستم‌های پرداخت موبایلی اندروید پی و اپل پی از سال گذشته بیش از پیش مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند و تکنولوژی ان اف سی نیز در این پرچمداران از سیستم پرداخت اندرویدی پشتیبانی کاملی دارد.

نرم افزار

ال جی جی 6

تمامی این پرچمداران از اندروید نوقا بهره می‌برند. گوشی وان پلاس 3 با این نسخه از سیستم عامل گوگل رونمایی نشد اما آپدیت این نسخه اخیرا برای این محصول نیز عرضه شده است.

با اینکه رابط کاربری اکسیژن وان پلاس شباهت بسیار زیادی به اندروید خام گوگل دارد (تنها با چند قابلیت ویژه این شرکت)، ال جی جی 6 از رابط کاربری اختصاصی این کمپانی بهره می‌برد.

تاریخ عرضه

ال جی جی 6

وان پلاس از این دو پرچمدار خود در فاصله چند ماه در سال 2016 رونمایی کرد. اما در مقابل ال جی جی 6 از اواخر این ماه در کره عرضه می‌شود. عرضه جهانی این محصول نیز کمی بعد آغاز خواهد شد. بنابراین برخی کمبودهای وان پلاس 3 و 3 تی را می‌توان با این تفاوت تاریخ عرضه توجیه کرد.

قیمت فروش

ال جی جی 6

هنوز قیمت فروش ال جی G6 در ایالات متحده آمریکا و سایر نقاط جهان مشخص نشده است، با این حال از آنجایی که با یک پرچمدار روبرو هستیم باید قیمتی متناسب با این فاکتور را انتظار داشته باشیم. همچنین تعیین قیمت رقابتی با پرچمداران وان پلاس از سوی ال جی دور از ذهن است.

امیدواریم از این مقایسه کوتاه و همه جانبه ما نهایت بهره را برده باشید و تصمیمی مناسب جهت خرید تلفن هوشمند مورد نظر خود اتخاذ کنید. نظرات و سوالات خود را در مورد این دو پرچمدار با ما و سایر خوانندگان مطلب به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. از نظر قیمت 100 درصد وان پلاس مقرون به صرفه هست ولی به دلیل موجود نبودن نمایندگی خریدش توصیه نمیشه