سوزوکی سوئیفت 2017

سوزوکی سوئیفت 2017 به جنگ فورد فیستا می‌آید

شرکت ژاپنی سوزوکی با حضور در نمایشگاه خودرو ژنو، در حالی که تنها سه ماه از رکورد شکنی فروش شگفت انگیز خودرو فورد فیستا (Ford Fiesta) می‌گذرد از اتومبیل جذاب خود، سوزوکی سوئیفت 2017 (Suzuki Swift 2017) به عنوان رقیبی سرسخت برای آن رونمایی کرد.

سوزوکی امیدوار است با تمرکز بر نقاط قوت نسخه اصلی همراه با ارزیابی مجدد برخی از نقاط ضعف خودرو سوئیفت خود، سومین نسل از سوزوکی سوئیفت را 40 درصد بیشتر از فروش فعلی آن در بازار خودرو انگلستان (به عنوان بزرگترین بازار واحد اروپایی صنعت خودرو) به فروش برساند. سوئیفت جدید با تغییر به پلتفرم بزرگتر مشابه “Baleno” کمی کوتاه‌تر شده و سقف آن پایین‌تر آمده، اما فاصله دو محور آن طولانی‌تر شده تا سرنشینان فضای بیشتری را در اختیار داشته باشند. سوزوکی در بدنه‌ی این خودرو به طور گسترده‌تری از فولاد فوق‌العاده پرقدرت استفاده کرده است. مدله پایه این خودرو از یک پیشرانه 1.2 لیتری با وزنی کمتر از 900 کیلوگرم روانه بازار خواهد شد که حدود 120 کیلوگرم سبکتر از نسل پیشین این خودرو شده است.

کابین اتومبیل سوزوکی سوئیفت 2017 اینک 25 درصد بزرگتر شده و فضای بار آن نیز از 200 به 254 لیتر افزایش پیدا کرده است. این فضای دسترسی به لطف بدنه‌ی بهینه شده، باعث شده تا این خودرو در مدل 5 درب تولید شده و تنها در همین مدل روانه بازار شود. لازم به ذکر است که دستگیره درب‌های پشتی در ستون پشتی خودرو پنهان شده است که زیبایی بدنه را دوچندان می‌کند. ماسائو کوبوری، مهندس ارشد شرکت سوزوکی در مصاحبه‌ای با سایت Autocar عنوان کرده است که توسعه شاسی‌های خودرو سوئیفت کاملا بر اساس جاده‌های اروپایی انجام گرفته است که می‌تواند مهم‌ترین امتیاز مثبت نسل جدید این خودرو برای هندلینگ هرچه بهتر آن باشد. به عقیده وی اینک هندلینک این خودرو کاملا بهتر از خودرو فورد فیستا شده است. به طور کلی در ساخت این خودرو بیشترین تلاش انجام شده تا در عین کاهش وزن، فاصله دو محور گسترده‌تر شده و راننده نسبت به مرکز ثقل خودرو جایگاهی مناسب‌تر داشته باشد.

سوزوکی سوئیفت 2017

سوزوکی سوئیفت 2017 در سه سطح تریم مختلف SZ3 ، SZ-T و SZ5 همراه با دو مدل موتور بنزینی و یک مدل بنزینی هیبریدی قابل عرضه خواهد بود. دو گیربکس 5 سرعته دستی و یک گیربکس 6 سرعت خودکار نیز همراه آنها قابل سفارش خواهد بود. مدل SZ3 از یک موتور 1.2 لیتری 4 سیلندر Dualjet برخوردار است که قادر به تولید توان 89 اسب بخار خواهد بود. 6 ایربگ، سیستم تهویه مطبوع، فرمان با روکش چرم، رادیو دیجیتالی همراه با بلوتوث و اسپیکرهای بغل دری از جمله امکاناتیست که می‌توان در داخل کابین مشاهده کرد.

سوزوکی سوئیفت 2017

مدل SZ-T از یک موتور 1.0 لیتری 3-Po بهره می‌برد که قادر به تولید توان 109 اسب بخار است. یک دوربین دید پشت، نمایشگر لمسی 7 اینچی قابل لینک با آینه، پشتیبانی از CarPlay اپل و اندروید اتو همراه با رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی و چراغ‌های مه شکن از جمله آپشن‌های این مدل است.

در انتها، مدل بالارده سوزوکی سوئیفت 2017 به نام SZ5 نیز از موتوری هیبریدی بهره می‌برد که موتور سوخت فسیلی آن 1.2 لیتری خواهد بود. این مدل  نیز به یک نمایشگر 4.2 اینچی، دستیار راننده هوشمند شامل دوربین مونوکالر و سنسور لیزری جهت دیدن اجسام در تاریکی و انواع هشدارهای صوتی و تصویری در مواقع اضطراری مجهز خواهد بود.

قیمت سوزوکی سوئیفت 2017

فروش سوئیفت جدید از تاریخ 1 ژوئن آغاز خواهد شد. در حال حاضر آغاز قیمت این خودرو 8 هزار و 999 پوند اعلام شده است، اما انتظار می‌رود پس از عرضه در بازار کمی افزایش پیدا کند. لازم به ذکر است که این خودرو در کارخانه Sagara شرکت سوزوکی در کشور ژاپن تولید و به بازار جهانی فرستاده می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. واقعا طرح تو دل برویی داره خیلی زیباس مخصوصا رنگ نوک مدادیش و یا سیاهش خیلی خوب میشه