واکنش بلک بری به افشاگری ویکی لیکس

واکنش بلک بری به افشاگری ویکی لیکس و امنیت نرم افزار خودرویی QNX در برابر جاسوسی CIA

چند روز پس از افشاگری ویکی لیکس بر علیه CIA و انتشار اسناد جاسوسی آژانس اطلاعات آمریکا، شرکت‌های فناوری در حال ارسال بیانیه و واکنش نشان دادن به این موضوع هستند. امروز نیز شاهد واکنش بلک بری به افشاگری ویکی لیکس بودیم و این شرکت اعلام کرد که نرم افزار خودرویی QNX در برابر جاسوسی‌ها و حملات هکری سازمان CIA ایمن است.

چند روز پیش سایت افشاگر ویکی لیکس، اسنادی را منتشر کرد که بیان‌گر جاسوسی سازمان سیا از طریق هک کردن گوشی های اندروید و آیفون و همچنین تلویزیون های هوشمند سامسونگ است. یکی دیگر از روش‌های جاسوسی آژانس اطلاعات آمریکا، هک کردن سیستم رایانه‌ای خودروها مانند QNX بلک بری و سرقت اطلاعات آن‌هاست. انتشار این خبر، واکنش بلک بری به افشاگری ویکی لیکس را در پی داشت و مسئولان این شرکت ادعا کردند که نرم افزار خودرویی QNX در برابر هرگونه حمله هکری و نفوذ خارجی مصون است و سازمان CIA نیز نمی‌تواند اطلاعات این خودروها را سرقت کند.

واکنش بلک بری به افشاگری ویکی لیکس

واکنش بلک بری به افشاگری ویکی لیکس و امنیت نرم افزار خودرویی QNX

شرکت بلک بری با صدور یک اطلاعیه اعلام کرد که تاکنون هیچ موردی از حمله یا سوءاستفاده از محصولات این برند از جمله سیستم عامل خودرویی QNX مشاهده نشده است. QNX در بیش از 60 میلیون خودرو با 240 مدل مختلف نصب شده و برای مدیریت سیستم‌های تفریحی و سرگرمی خودروها، ابزار ارتباطی و برخی از بخش‌های فنی اتومبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چند روز پیش ویکی لیکس بیش از 8 هزار سند را منتشر کرد که نشان‌دهنده‌ی سوءاستفاده سازمان CIA از آسیب‌پذیری‌های امنیتی موجود در گوشی های هوشمند، ابزارها و وسایل الکترونیکی مجهز به اینترنت اشیا و خودروها و جاسوسی از کاربران آن‌ها بود. طبق این اسناد، سیا از سال 2014 اقدام به آلوده کردن سیستم‌های کنترلی خودروهای مدرن می‌کرده و در صورت لزوم کنترل آن‌ها را با هدف ترور سرنشینان به دست می‌گرفت.

انتشار این اسناد، موجی از نگرانی را میان کاربران به وجود آورد و شرکت‌های گوگل، اپل و حالا هم ویکی لیکس با انتشار بیانیه‌هایی سعی در آرام کردن کاربران داشته‌اند. محققان پیش از این بارها در خصوص خطرات استفاده از نرم افزارهای ناایمن در خودروهای جدید هشدار داده بودند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*