نسخه 5.8 اینچی آیفون

صفحه نمایش نسخه 5.8 اینچی آیفون خمیده نخواهد بود!

بر اساس شایعاتی که طی ماه‌های قبل منتشر شده، انتظار می‌رود اپل، نسخه 5.8 اینچی آیفون جدید را به صفحه نمایشی با دو طرفه خمیده و اولد تجهیز کند. همچنین برخی منابع مدعی شده‌اند همچون گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8)، کلید فیزیکی هوم نیز از پرچمدار جدید اپل حذف می‌شود. اما این یک طرف قضیه است و بسیاری از رسانه‌ها نیز اعتقاد دارند آیفون 8 با صفحه نمایشی تخت روانه بازار خواهد شد.

تحلیل‌گر مرکز “IHS Markit”، آقای وین لام (Wayne Lam) در رابطه با آیفون جدید این‌گونه توضیح می‌دهد:

ما پیش‌بینی می‌کنیم که اپل برای نسخه مخصوص از آیفون 2017، از صفحه نمایشی تخت و طراحی مشابه با شیشه‌های خمیده 2.5D استفاده خواهد کرد. به‌علاوه، احتمالا طراحی این گوشی همچون جی 6 (LG G6) با صفحه نمایشی بلند و نسبت تصویر بیشتر نسبت به قبل تولید می‌شود تا استفاده از تمام فضای صفحه امکان‌پذیر باشد. این زبان طراحی جدید می‌تواند به روشی مرسوم برای دیگر تولیدکنندگان تلفن های همراه در سال 2017 نیز تبدیل شود.

صفحه نمایش نسخه 5.8 اینچی آیفون ، همانند جی 6 بلند است

در واقع لام از شباهت‌های نسخه 5.8 اینچی آیفون با جی 6 و گلکسی اس 8 سخن گفته و مدعی شده که این گوشی جدید همانند پرچمدار ال جی، بزرگ و بلند بوده و مثل گلکسی S8، فاقد کلید فیزیکی هوم است.

ماه گذشته میلادی و پیش از معرفی جی 6 نیز لام مدعی شده بود که این گوشی با حفظ اندازه قبلی، صفحه نمایشی بزرگتر خواهد داشت:

جی 6 درواقع آغازگر راهی برای تولید گوشی های با صفحه نمایش بزرگ است که در آن، اندازه خود دستگاه تغییری نکرده و عموم کاربران می‌توانند بدون هیچ مشکلی مثل اسمارت فون های دیگر از آن استفاده کنند. با افزایش تقاضا و نیاز کاربران به محصولاتی با صفحه نمایش بزرگ، راهی چالش‌برانگیز برای تولید تلفن هوشمندی مدرن پیش روی ال جی قرار دارد.

اگرچه آقای لام ارتباط خود با کارمندان داخلی را رد کرده، اما یکی از کارشناسان مرکز دیسپلی میت (DisplayMate)، ریموند سونیرا (Raymond Soneira) اذعان داشته که هزینه ساخت نمایشگر تخت و اولد با لایه‌ای از شیشه، به اندازه قابل توجهی پایین‌تر از نمایشگرهای اولد و خمیده بوده و امکان تولید آنها در مقادیر بالاتر نسبت به نمایشگرها خمیده نیز وجود دارد.

آیفون 7 با پوششی از شیشه‌ 2.5D و پنل ال سی دی تولید شده است. درنتیجه این امکان برای اپل وجود دارد که نمایشگرهای اولد را نیز با هزینه‌ای کمتر و در حجم‌های بالاتر تولید کند.

جالب است بدانید سونیرا از سال 2010 صنعت نمایشگرهای اولد در حوزه تلفن های هوشمند را رصد کرده و بعد از 7 سال تحقیق، معتقد است پنل‌های اولد عملکرد بهتری نسبت به بهترین پنل‌های ال سی دی موجود دارند. همچنین سرعت پاسخگویی بهتر، شدت روشنایی بالاتر، زاویه دید بیشتر، ضخامت و وزن کمتر، دقت بالاتر در نمایش رنگ‌ها و نمایش بهتر محتوای تصویر، از ویژگی‌های بسیار خوبی هستند که پنل‌های اولد را از پنل‌های ال سی دی متمایز می‌کند.

با توجه به پیش‌بینی‌های تحلیلگر ارشد مرکز “KGI Securities”، مینگ-چی کو (Ming-Chi Kuo) و مرکز تحقیقاتی چینی ترندفورس (TrendForce)، نسخه مخصوص آیفون جدید با پوششی از شیشه 2.5D تولید خواهد شد. در واقع طراحی آیفون 2017 همانند محصولات قبلی اپل خواهد بود که از سال 2014 تولید می‌شوند.

این در حالی‌ست که پیش‌تر وال استریت ژورنال، مجله “Nikkei” و “Korea Herald” از تولید پرچمدار جدید اپل با صفحه نمایشی خمیده و اولد خبر داده بودند. حتی یکی از تحلیل‌گران مرکز “IHS Markit”، آقای کوین وانگ (Kevin Wang) از احتمال تجهیز نسخه 5.8 اینچی آیفون به صفحه نمایشی با دو طرف خمیده (شبیه به گوشی های سامسونگ) خبر داده بود. هرچند به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر آزمایش بیش از 10 مدل مختلف از آیفون، این مرکز نیز موضع خود را تغییر داده است.

تا به امروز اطلاعات بسیاری در رابطه با صفحه نمایش آیفون 2017 منتشر شده که با یکدیگر در تضاد هستند. برخی مدعی شده‌اند که منظور از «خمیده»، استفاده از شیشه 2.5D در طراحی و تولید این گوشی های جدید است، در صورتی که دیگر کارشناسان از پنل‌های انعطاف‌پذیر اولد سخن می‌گویند. به‌گفته منابع مختلف، گوشی های جدید اپل با نمایشگرهای اولد تولید می‌شوند و شرکت سامسونگ هم مسئول تامین آنها خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*