سوبارو ایکس وی

رونمایی از خودرو شاسی بلند جدید سوبارو ایکس وی همراه با یک پلتفرم جدید

شرکت خودروسازی ژاپنی سوبارو با حضور در نمایشگاه ژنو 2017 از تازه‌ترین نسل اتومبیل SUV خود رونمایی کرد. این اتومبیل، دومین نسل سوبارو ایکس وی (Subaru XV) است که برای نخستین بار در ماه ژانویه به نمایش درآمده بود. نسل اول این خودرو که 5 سال پیش رونمایی شد، از فناوری متقارن AWD خود شرکت سوبارو بهره‌مند بود که حالا در این خودرو جدید بهبود یافته‌تر از پیش به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مدل جدید سوبارو ایکس وی با معماری جدیدی همراه شده و از ابعاد 4465 میلی‌متری طول، 1800 متری‌متری عرض و 1615 میلی‌متری ارتفاع همراه بوده است که نسبت به نسل پیشین 15 میلی‌متر در طول بزرگتر و 20 میلی‌متر عریض‌تر شده است، اما ارتفاع آن افزایشی نداشته است. فاصله بین دو محور با 30 میلی‌متر افزایش به 2665 میلی‌متر رسیده است که فضای داخل کابین برای سرنشینان را تا حد مناسبی رسانده است.

تغییرات نسل جدید سوبارو ایکس وی

پلتفرم جدید سوبارو ایکس وی مرکز سقل میانی را به دست آورده است که 5 میلی‌متر پایین‌تر از مدل پیشین قرار دارد. اما استحکام بدنه‌ی خودرو نیز پیشرفت محصوصی را داشته که به ادعای این خودروساز ژاپنی بیش از 70 درصد بوده است. این خودرو همچنین نسبت به نسل پیشین XV یک سیستم تعلیق بهتر را ارائه می‌کند که منجر به ارائه یک دینامیک رانندگی بهتر خواهد شد. افزایش استفاده از فولاد که همراه با متد پرس داغ حالت کرده است نیز باعث شده 40 درصد انرژی‌ها در برخوردها و تصادف‌ها گرفته شود. نسبت فرمان نیز در سوبارو ایکس وی 2017 از 14:1 به 13:1 رسیده است که باعث افزایش قدرت مانور توسط راننده خواهد شد. همچنین سیستم تمرز ATV سوبارو فشار کم تمرکز به داخل چرخ جلو را اعمال می‌کند که می‌تواند قدرت بیشتری را از آن خارج کند، چرخش چرخ را بکاهد و در هنگام ترمز هندلینگ بهتری را به راننده ارائه کند. در کنار آن یک ترمز دستی برقی (EPB) نیز ارائه شده است.

سوبارو ایکس وی

سوباره ایکس وی 2017 از یک پیشرانه 2.0 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر برخوردار است که از تزریق مستقیم برخوردار است. به ادعای این شرکت خودروسازی ژاپنی، 80 درصد قطعات موتور این نسل نونوار شده‌اند که باعث کاهش 12 کیلویی آن نسبت به نخستین نسل آن در سال 2012 شده است. این موتور قادر به ارائه قدرت 156 اسب بخار و گشتاور 196 نیو‌تن‌متر است. این موتور همچنین با یک گیربکس اتوماتیک مدل CVT همراه است که آن نیز نسبت به قبل 7.8 کیلوگرم افزایش وزن داشته است. این مدل جدید همچنین همراه با یک گیربوکس دستی 7 سرعته نیز قابل ارائه خواهد بود. نیرو نیز همراه با تکنولوژی متقارن AWD سوبارو به تمام 4 چرخ خودرو منتقل می‌شود و در کنار آن سیستم Hill Descent Control نیز برای هندلینگ هرچه بهتر خودرو ارائه شده است.

به عنوان استاندارد تجهیزات ایمنی، سوبارو ایکس وی 2017 از مجموعه تکنولوژی های کمک راننده EyeSight بهره می‌برد که شامل کنترل ترمز یپش از حادثه، کروز کنترل تطبیقی و همچنین قابلیتی برای کمک به راننده در راه‌های باریک خواهد بود. دستیار High Beam نیز از دوربین تک چشمی بهره می‌برد که قابلیت تشخیص جابجایی وسایل نقلیه را داشته و به صورت خودکار چراغ‌های جلو ا در حالت نور بالا و نورپایین سوئیچ می‌کند. چراغ‌های کمکی در پیچ و خم به کمک راننده خواهند آمد و یک دستیار نیز کمک خواهد کرد تا شما به نقاط کور خودرو نیز تسلط داشته باشید.

 

در داخل کابین سوبارو ایکس وی یک سیستم سرگرمی مجهز به صفحه نمایش 8.0 اینچی لمسی به چشم می‌خورد، ساختار صندلی بهبود یافته که اینک از یک سیستم تنفس جدید بهره می‌برد و همچنین قطر فرمان نیز کوچک شده است که می‌تواند به هندلینگ بهتر کمک کند. لازم به ذکر است که فروش این خودرو از چند روز پیش در بازار ژاپن آغاز شده و با نمایشگاه بین‌المللی خودرو نیویورک که در ماه آوریل برگذار خواهد شد، به بازار اروپا پا می‌گذارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*