غیر فعال کردن کامنت در اینستاگرام

چگونه امکان ثبت کامنت را در یک پست اینستاگرام غیر فعال کنیم؟

شبکه‌های اجتماعی به بخش جداناپذیری از زندگی ما تبدیل شده‌اند و هر کاربر حداقل در یکی از آن‌ها عضو است. شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام و اسنپ چت به کاربران اجازه می‌دهند تا تصاویر خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و ارتباط خود با دوستانشان را از کیلومترها دورتر، خیلی نزدیک نگه دارند. یکی از مهمترین راه‌های حفظ این ارتباط، نوشتن نظر زیر پست‌های ارسالی یک کاربر دیگر است که صمیمیت و دوستی را افزایش می‌دهد. با این وجود، بعید نیست که یک کاربر به دنبال غیر فعال کردن کامنت در اینستاگرام برای یک پست مشخص و یا حتی تمامی آن‌ها باشد.

برخی شبکه‌های اجتماعی همچون فیس بوک، گزینه‌هایی با قابلیت سفارشی‌سازی را برای مدیریت نظرات در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا به این وسیله کاربر مشخص کند چه کسانی قادر به مشاهده و ثبت کامنت برای یک پست مشخص هستند. متاسفانه این سطح از کنترل در اینستاگرام ممکن نیست. در اینستاگرام، تنها یک گزینه برای حفظ حریم خصوصی وجود دارد و کاربر باید حساب خود را بر روی حالت عمومی و یا خصوصی (Private) قرار دهد.

برخلاف فیس بوک، نمی‌توان در اینستاگرام دسته‌ای از پست‌ها را خصوصی کرده و دسته دیگر را برای تماشای عموم آزاد قرار داد. همچنین نمی‌توان برای تصاویر خصوصی، استثنا قائل شد، اما در فیس بوک می‌توان با ایجاد لیست سیاه و یا لیست سفید، به صورت موردی کاربران دلخواه را برای مشاهده و ثبت نظر مشخص کرد. در هر صورت اگر یک یا چند نظر بدون ارتباط در زیر یک پست مشاهده کردید، غیر فعال کردن امکان ثبت کامنت تنها گزینه پیش رو خواهد بود.

غیر فعال کردن کامنت در اینستاگرام پیش از ارسال پست

اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده و آیکون “+” را برای ایجاد یک پست جدید لمس کنید. تصویر و یا ویدیوی جدیدی ضبط کرده و یا یک مورد را از گالری انتخاب کنید. فیلترهای مورد نظر را اعمال کرده و یا یک آلبوم ایجاد کنید.

در صفحه بعدی، کپشن مورد نظر را نوشته اما دکمه Share را برای اشتراک‌گذاری تصویر و یا ویدیو نزنید. در پایین باکس کپشن، تنظیمات اشتراک‌گذاری قابل مشاهده‌اند. در پایین این تنظیمات، گزینه «تنظیمات حرفه‌ای» (Advanced Settings) را مشاهده می‌کنید. بعد از لمس این گزینه، در صفحه بعد تنها یک گزینه وجود دارد که مربوط به غیر فعال کردن کامنت در اینستاگرام است.

با لمس گزینه Turn Off Commenting در این صفحه، دیگر هیچ کاربری قادر به ثبت نظر برای این پست جدید نخواهد بود. در نظر داشته باشید این گزینه به صورت جداگانه برای هر پست تعریف می‌شود و با فعال کردن آن، کامنت‌گذاری برای دیگر پست‌های شما مختل نخواهد شد. گفتنی است در صورت ساخت آلبوم، این گزینه به تمام تصاویر و ویدیوهای آن اعمال خواهد شد.

غیر فعال کردن کامنت در اینستاگرام

غیر فعال کردن کامنت در اینستاگرام بعد از ارسال پست

به پست مورد نظر برای غیر فعال کردن کامنت وارد شوید. در گوشه بالا سمت راست، دکمه گزینه‌های بیشتر را لمس کنید. در ادامه یک منو، شامل چند گزینه به نمایش درخواهد آمد. ویرایش پست، حذف آن و یا غیر فعال کردن کامنت در اینستاگرام گزینه‌های این منو هستند. گزینه مربوط را برای غیر فعال کردن امکان ثبت نظر لمس کنید.

غیر فعال کردن کامنت در اینستاگرام

درباره غیر فعال کردن امکان ثبت نظر بعد از ارسال پست، شبهاتی وجود دارند. بعد از انجام این کار، نظرات ثبت شده از قبل حذف نمی‌شوند و برای دیگر کاربران قابل مشاهده خواهند بود، مگر اینکه خودتان آن‌ها را حذف کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*