پروژه LG Global Challenger

برترین‌های پروژه LG Global Challenger برای اعزام به سفرهای تحقیقاتی معرفی شدند

سرانجام پس از 6 ماه رقابت نزدیک و نفس‌گیر میان بهترین دانشجویان ایرانی، طی مراسم باشکوهی که که در روز پنجشنبه 19 اسفند 95 در خانه همایش خیابان فرشته تهران برگزار شد، برترین‌های پروژه LG Global Challenger انتخاب و برای اعزام به کشورهای مختلف معرفی شدند. پروژه ال جی گلوبال چلنجر به منظور حمایت از دانشجویان و تشویق آن‌ها به مطالعه و تحقیق و همچنین ایجاد بستر مناسب برای رقابت، فرصتی فراهم کرده تا دانشجویان ایرانی برای سفرهای تحقیقاتی به کشورهای مختلف اعزام شوند.

نام این برنامه تحقیقاتی، پروژه LG Global Challenger است؛ اولین و جدیدترین برنامه‌های سفر تحقیقاتی به خارج کشور برای دانشجویان ایرانی که در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد به تحصیل مشغول‌ هستند. این سفر تحقیقاتی برای اولین بار در سال 1995 در کره جنوبی پایه‌ریزی شد به‌ محبوب‌ترین برنامه عمده و اردوی سفر به خارج از کشور در میان دانشجویان دانشگاه‌های کره، با نرخ رقابت 1 به 21 تبدیل شد و مورد استقبال همگان قرار گرفت. دانشجویان در این پروژه می‌توانند آزادانه موضوع سفر و کشور موردعلاقه خود را انتخاب و موقعیت‌های بی‌نظیری را تجربه کنند.

پروژه LG Global Challenger

برای سفر تحقیقاتی پروژه LG Global Challenger شش موضوع در زمینه‌های علوم طبیعی، فناوری اطلاعات (IT)، مهندسی، اقتصاد و مدیریت، علوم انسانی و اجتماعی و فرهنگ و هنر برای انتخاب وجود دارد و شرکت ال‌ جی در ایران نیز از 20 شهریورماه تا 10 دی‌ماه سال 1395 با انتشار فراخوانی از دانشجویان فعال و علاقه‌مند دعوت کرد تا در این رقابت حضور پیدا کنند؛ دعوتی که با استقبال فوق‌العاده دانشجویان همراه بود و در میان خیل عظیم طرح‌های تحقیقاتی ارسالی از جانب دانشجویان کوشا و فعال ایرانی، 350 طرح در پروژه با موفقیت ثبت‌شده‌اند که از این بین 226 طرح شرایط شرکت در مسابقه را داشتند. جالب اینکه خانم‌ها نیز با ارائه 34 درصد از پروژه‌ها، تمامی تلاش خود را برای ارائه بهترین طرح‌های تحقیقاتی انجام دادند.

پروژه LG Global Challenger

چگونگی انتخاب برترین‌های پروژه LG Global Challenger

بعد از بررسی‌های دقیق اساتید دانشگاه‌های معتبر ایران، 30 گروه برای مصاحبه و توضیح طرح توجیهی خود طی دو روز به هتل اسپیناس پالاس تهران دعوت شدند. بعد از صحبت‌های فراوان و در نظر گرفتن تمام جوانب طرح‌های مختلف، در نهایت هیئت‌ داوران توانستند 10 گروه را انتخاب کنند. در روز پنجشنبه 19 اسفند 1395 در طی مراسمی باشکوه در خانه همایش واقع در خیابان فرشته، 5 گروه از آن‌ها به‌عنوان فینالیست‌های نهایی برای اعزام به کشورهای مختلف معرفی شدند.

پروژه LG Global Challenger

این 5 فینالیست توسط تعدادی از برترین اساتید ایران انتخاب شدند؛ اساتیدی نظیر پروفسور علی اکبر فرهنگی پدر مدیریت ایران، پروفسور شمس السادات زاهدی استاد دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر بهروز زارعی رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و دکتر سروش صادق نژاد نایب رییس فدراسیون جهانی روباتیک. در این مراسم که فرزاد حسنی اجرای آن را به عهده داشت، گروه دنگ شو نیز جهت استقبال از سال نو و جشن پایان سال در مقابل خبرنگاران، دانشجویان شرکت‌کننده، هیئت‌ داوران و مدیران شرکت‌ های ال‌جی و گلدیران هنرنمایی کردند.

پروژه LG Global Challenger

آشنایی با برگزیده‌های پروژه LG Global Challenger

این 5 گروه، در رقابت بزرگ علمی LG Global Challenger به‌عنوان برگزیده‌ها انتخاب‌شده‌اند:

1. گروه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با موضوع حفاظ ایمنی مترو به مقصد کره جنوبی

2. گروه دانشگاه علم و صنعت با موضوع بازیافت تایرها برای استفاده در صنعت راه‌آهن به مقصد اسپانیا

3. گروه دانشگاه هنر تهران با موضوع کام‌جویی در آموزش به مقصد فنلاند

4. گروه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با موضوع روش‌های متنوع تفکیک از مبدا در موسسات تجاری کشورهای توسعه‌یافته به مقصد بلژیک

5. گروه دانشگاه تهران با موضوع Design for Community Well-being through Cultural Emotions به مقصد ایتالیا

پروژه LG Global Challenger

افراد انتخاب‌شده نهایی پنج گروه طی مدت 2 روز در دفتر ال‌ جی تهران توسط بخش منابع انسانی آموزش داده می‌شوند. افراد در کلاس‌هایی با عناوین کلی چشم‌انداز ال‌ جی، رویکرد جهانی ال ‌جی و کار گروهی آموزش می‌بینند تا به یک ال جی گلوبال چلنجر واقعی تبدیل شوند. هر گروه شرکت‌کننده به‌صورت مستقل در اوایل تابستان از سازمان‌های دولتی، آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و نهادهای علمی تراز اول جهان که قبلا در طرح مشخص‌شده‌اند بازدید می‌کنند و این زمان را صرف تحقیقات در این کشور انتخابی می‌کنند. تیم برتر بعد از انجام سفرهای تحقیقاتی مبلغ 12000 دلار به‌عنوان جایزه دریافت خواهد کرد و همچنین فرصت یک دوره کارآموزی در شرکت ال‌ جی الکترونیکس خواهند داشت.

پروژه LG Global Challenger

نکات تکمیلی

  • در طول دوره سفر، تمام هزینه‌ها ازجمله هزینه بلیت و اقامت بر عهده شرکت ال ‌جی است.
  • در این پروژه، همه گروه‌ها فعالیت‌های خود را از طریق فیلم، عکس و گزارش منتشر خواهند کرد. تمامی اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط شرکت‌کنندگان بر روی وب‌سایت LG Global Challenger آپلود می‌شوند.
  • هرساله در کره جنوبی نزدیک به 300 صفحه از مطالب اینترنتی منتشرشده مورد بازدید بیش از 1.7 میلیون بازدیدکننده قرار می‌گیرد.
  • پس از بررسی و ارزیابی گزارش رقبا بعد از اتمام سفر، هدیه نقدی در راستای عملی کردن نتایج سفر تحقیقاتی به گروه برنده داده خواهد شد.
  • شرکت LG فرصت یک دوره کارآموزی در شرکت را برای تیمی که به‌عنوان برنده در این رقابت، جایزه بزرگ را دریافت می‌کند، فراهم خواهد کرد.
  • شرکت ال ‌جی، کتابی از گزارش سفر دانشجویان را منتشر کرده که در دانشگاه‌ها و کتابخانه‌های عمومی قابل ‌دسترس است.
  • در پایان گزارشی از نتیجه سفر تحقیقاتی در وب‌سایت LG Global Challenger Iran قرار داده خواهد شد که دانشجویان، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی امکان استفاده آزادانه از آن را خواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. وای نه من چرا نیستم اون سبزه تو اون گوشه منم بخدا اهههه