راهنمای سفرهای نوروزی، قسمت سوم: بهترین مقاصد گردشگری آسیا

در دو مقاله قبلی «راهنمای سفرهای نوروزی» به معرفی بهترین شهرهای ایران و اروپا برای سفرهای نوروزی پرداخیتم و در سومین بخش از این مجموعه مقالات، قصد داریم نگاهی به بهترین مقاصد گردشگری آسیا بی‌اندازیم. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید:

راهنمای سفرهای نوروزی، قسمت اول: بهترین مقاصد گردشگری اروپا

راهنمای سفرهای نوروزی، قسمت دوم: بهترین مقاصد گردشگری ایران

 

بهترین مقاصد گردشگری آسیا
بهترین مقاصد گردشگری آسیا

تایپه یکی از بهترین مقاصد گردشگری آسیا است که کمتر آنچه که لیاقت دارد دیده شده است. هیچ چیز جای غذاهای لذیذ تایوانی را نخواهد گرفت!

۱۰- تایوان

شهر پیشنهادی: تایپه

تایپه پایتخت کشور تایوان بوده که طی سالیان اخیر به یکی از قطب‌های اقتصادی آسیا تبدیل شده است. بی‌تردید تایپه را می‌بایست شهر غذاهای خوشمزه و شب‌های رنگارنگ خواند. از جمله مکان‌هایی که در صورت سفر به تایپه نباید از آن غافل شوید بازارهای شبانه این کشور، خصوصا برای صرف شام است. غذاهایی متشکل از گوشت سفید و قرمز و محلی که بی‌اندازه لذیذ و دلفریب هستند. بدون شک صرف یک وعده غذا در تایوان به همراه دسرهای محلی که شامل مواردی همچون املت‌های متنوع، صدف، توفو، شهد نیشکر و… می‌شود، احتمالا هرگز از خاطرتان پاک نشود. از دیگر مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان به برج ۱۰۶ طبقه شهر تایپه با ۵۰۸ متر ارتفاع اشاره کرد که در سال ۱۹۹۹ کار ساخت آن آغاز شد و در سال ۲۰۰۴ پایان یافت. همچنین موزه ملی‌تایوان می‌تواند شما را با بخش وسیعی از تاریخ، عقاید و سرگذشت مردمان این کشور آشنا کند که در کنار باغ وحش ملی تایپه دو مکان دیگری هستند که بازدید از آن‌ها می‌تواند ساعات مفرحی برایتان رقم بزند.

________

بهترین مقاصد گردشگری آسیا

در صورت سفر به این شهر به هیچ وجه از چرخ و فلک «پرنده سنگاپور»، دومین چرخ و فلک بزرگ دنیا غافل نشوید؛ تجربه‌ نیم ساعته‌ای که شاید دیگر فرصتش برایتان پیش نیاید. از دیگر مکان‌های تفریحی سنگاپور می‌توان به باغ‌های خلیج اشاره کرد.

۹- سنگاپور

شهر پیشنهادی: سنگاپور

جمهوری سنگاپور کشوری در جنوب شرقی آسیا به پایتختی شهر سنگاپور است. سنگاپور در جنوب شبه جزیره مالایا واقع شده و کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود. صنعت گردشگری، یکی از منابع عمده درآمد سنگاپور را تشکیل می‌دهد. جاذبه‌های طبیعی فراوان، تنوع قومی، استفاده از زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبان‌های اصلی و شبکه حمل و نقل گسترده و کارآمد، از جمله دلایل محبوبیت این کشور در بین جهانگردان است. از جمله مراکز مورد علاقه گردشگران می‌توان به محله اورچارد رود که شامل مراکز خرید بزرگ، باغ وحش سنگاپور، باغ پرندگان جورونگ و جزیره گردشگری سنتوزا می‌شود، اشاره کرد. پیش از سفر به سنگاپور خیلی خوب باید مطلع باشید که تقریبا در تمامی ایام سال بارندگی‌های خفیفی در این کشور گرمسیر وجود دارد و فروردین ماه نیز از این قاعده مستثنا نیست. هزینه یک شب اقامت در هتل‌های دو یا سه ستاره سنگاپور از ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود که قابل قبول بوده و با اندکی تحقیق می‌توانید هتل یا هاستل‌ مناسبی با توجه به بودجه‌تان پیدا کنید. خوشبختانه هزینه خوراک و مواد غذایی در پایتخت سنگاپور چندان بالا نیست و با هفته‌ای ۱۲۰ تا ۱۴۰ دلار می‌توانید غذاهای مختلف لذیذی را امتحان نمایید. در صورت سفر به این شهر به هیچ وجه از چرخ و فلک «پرنده سنگاپور»، دومین چرخ و فلک بزرگ دنیا غافل نشوید؛ تجربه‌ نیم ساعته‌ای که شاید دیگر فرصتش برایتان پیش نیاید. از دیگر مکان‌های تفریحی سنگاپور می‌توان به باغ‌های خلیج اشاره کرد. محیط سبز و حیرت‌انگیزی که شک نداشته باشید همان آرامش و پوشش گیاهی خاصش کافیست تا ساعات متمادی از فضای شهری و این زندگی کسالت‌آور جدا شوید. همچنین بازدید از محله چینی‌ها، هند کوچک و باغ وحش ملی سنگاپور به شما پیشنهاد می‌شود.

________

بهترین مقاصد گردشگری آسیا

خوشبختانه سئول در زمره بهترین مقاصد گردشگری آسیا برای سفرهای نوروزی قرار می‌گیرد زیرا در این زمان اکثر هتل‌ها تخفیفاتی را اعمل می‌کنند که سبب می‌شود شما هزینه کمتری برای اقامت پرداخت نمایید.

۸- کره جنوبی

شهر پیشنهادی: سئول

سئول پایتخت کره جنوبی و کلان شهری واقع در غرب این کشور آسیایی است که با جمعیتی بیش از ۱۰ میلیون نفر، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است. شهر سئول از ساختار زیربنایی بسیار پیشرفته‌ای برخوردار بوده و متروی آن که هرساله بیش از ۲۰۰ میلیون مسافر را جابه جا می‌کند، سومین شبکه بزرگ مترو در جهان است. خوشبختانه سئول در زمره بهترین مقاصد گردشگری آسیا برای سفرهای نوروزی قرار می‌گیرد زیرا در این زمان به علت کاهش تعداد گردشگران اکثر هتل‌ها تخفیفاتی را اعمال می‌کنند که سبب می‌شود شما هزینه کمتری برای اقامت پرداخت نمایید. برخلاف اکثر شهرهای حاضر در لیست هزینه غذا در کره‌ جنوبی بسیار پایین بوده و روزانه با ۱۵ دلار می‌توانید سه وعده غذایی خوشمزه میل کنید! متاسفانه هرچه هزینه نهایی شما برای اقامت و غذا در سئول پایین‌تر از سایر شهرهای حاضر در لیست است، هزینه حمل و نقل عمومی و کرایه تاکسی در این شهر بسیار بالاست. در نتیجه پیشنهاد ما به شما این است که تا حد امکان مسافت‌های درون شهری را پیاده طی کنید و از خیابان‌های با صفای سئول لذت ببرید! اگر سئول را از میان سایر مکان‌های پیشنهادی برگزیدید، حتما به بازدید از کاخ چانگ دیوک گونگ بپردازید. این کاخ یکی از پنج کاخ مشهور سئول است که به وسیله پادشاهان سلسله چوسون بنا شده‌اند. از آنجا که مکان آن در شرق کاخ جیونگ بوک قرار گرفته، چانگ دیوک گونگ همراه با چانگ گیونگ گونگ به عنوان کاخ شرقی شناخته می‌شوند. برج اِن سئول نیز از دیگر بناهای زیبای این شهر بوده که به هنگام شب جلای خاصی دارد و یحتمل هرگز از خاطر گردشگران فراموش نخواهد شد. چشمه‌های آب گرم و موزه‌های ملی کره نیز از آن مکان‌هایی هستند که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

________

بهترین مقاصد گردشگری آسیا

خوشبختانه چندان قیمت غذا در این شهر بالا نیست و روزانه با صرف مبلغی معادل ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان می‌توانید سه وعده غذایی مناسب میل کنید. البته در برخی از نقاط شهر رستوران‌های شیکی نیز وجود دارد که قیمت‌ غذاهای آن‌ها چندین برابر سایر نقاط بمبئی است که پیشنهاد ما به شما این است که خیلی دنبال چنین رستوران‌هایی نباشید.

۷- هند

شهر پیشنهادی: بمبئی

بمبئی با نام جدید مومبای پایتخت ایالت ماهاراشترا بوده که در زمره مهم‌ترین شهرهای کشور هند قرار می‌گیرد. بمبئی از اتصال ۷ جزیره به یکدیگر در زمان حضور بریتانیا در هند به وجود آمده‌ است. بسیاری از شهروندان هندی از ایالت‌های مختلف به امید یافتن کار به این شهر مهاجرت می‌کنند. از همین رو تعداد ساکنان این شهر در روز ۳ میلیون نفر بیش از ساکنان در شب برآورد می‌شود. ویژگی متمایز بمبئی معماری خاص و آداب و رسوم جالب ساکنین آن است. شما با سفر به این نقطه از هند می‌توانید با بسیاری از عقاید و رسومات این کشور پهناور آشنا شوید. خوشبختانه چندان قیمت غذا در این شهر بالا نیست و روزانه با صرف مبلغی معادل ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان می‌توانید سه وعده غذایی مناسب میل کنید. البته در برخی از نقاط شهر رستوران‌های شیکی نیز وجود دارد که قیمت‌ غذاهای آن‌ها چندین برابر سایر نقاط بمبئی بوده و پیشنهاد ما به شما این است که خیلی دنبال چنین رستوران‌هایی نباشید، مگر اینکه از لحاظ بودجه‌ای محدودیتی نداشته باشید. متاسفانه سیستم حمل و نقل در بمبئی با توجه به جمعیت بالای این شهر چندان کار آمد نیست و تا حد امکان پیشنهاد ما به شما این است که از منوریل یا قطار استفاده نمایید. نرخ قیمت هتل‌های مومبای کمی گران‌تر از سایر موارد مورد نیاز گردشگران بوده و برای هر شب اقامت در یک مکان مرتب و ایمن حداقل باید ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کنید. از میان مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان به دروازه هند، که مربوط به دوران استعمار بریتانیا می‌شود و پایانه‌ قطار شیواجی اشاره کرد. پایانه‌ی قطار شیواجی که در بالا تصویر آن قابل مشاهده است، بی‌تردید یکی از جالب‌ترین معماری‌ها را در میان بناهای این سبکی دارد و دیدن آن بر هر گردشگری واجب است! همچنین بازدید از سواحل چپاتی، بت‌خانه جهانی و باغ‌های معلق خالی از لطف نیست.

________

بهترین مقاصد گردشگری آسیا

بانکوک بی‌تردید یکی از بهترین مقاصد گردشگری آسیا است. در این شهر  غذاهای محلی تایلند را به غذاهای غربی ترجیح دهید، می‌توانید با صرف هزینه‌ای بسیار کم غذاهای لذیذی میل کنید اما اگر دلتان غذاهای غربی با ادویه‌های تایلندی خواست، قیمت این سبک غذاها نیز چندان بالا نبود و به راحتی می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

۶- تایلند

شهر پیشنهادی: بانکوک

بانکوک یا بانگکوک پایتخت کشور تایلند بوده که در قیاس با سایر شهرهای جهان، دارای بیشترین تعداد توریست است. یکی از ویژگی‌های وسوسه برانگیز بانکوک قیمت پایین هتل‌ها و مواد غذایی در این شهر زیباست. شما اگر اندکی ذکاوت به خرج دهید و در حومه شهر اتاق اجاره کنید، می‌توانید تا حد بسیار زیادی در هزینه‌هایتان صرفه جویی کرده و با پرداخت کرایه ناچیزی به سادگی به مکان‌های مد نظرتان بروید. احتمالا از بازارهای ۲۴ ساعته بانکوک شنیده باشید، بازارهایی که خصوصا در شب جلوه خاصی به شهر می‌دهند و ما به شما پیشنهاد می‌کنیم حتمی از آنها دیدن کنید. شما اگر غذاهای محلی تایلند را به غذاهای غربی ترجیح دهید، می‌توانید با صرف هزینه‌ای بسیار کم غذاهای لذیذی میل کنید اما اگر دلتان غذاهای غربی با ادویه‌های تایلندی خواست، قیمت این سبک غذاها نیز چندان بالا نبوده و به راحتی می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. از مکان‌های شهر بانکوک که طی سالیان اخیر مورد توجه خیل عظیمی از بازدیدکنندگان قرار گرفته می‌توان به پارک ملی تایلند و معبد وات دوی سوتپ اشاره کرد. همچنین فیل‌سواری و غواصی در سواحل بانکوک نیز احتمالا جز آن دست تجربه‌ها خواهد بود که همیشه در صندوق خاطراتتان محفوظ خواهد ماند.

________

بهترین مقاصد گردشگری آسیا

ایروان پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری ارمنستان و یکی از بهترین مقاصد گردشگری آسیا است که طی سالیان اخیر به واسطه نزدیکی به کشور ما مورد توجه بسیاری از گردشگران ایرانی قرار گرفته است.

۵- ارمنستان

شهر پیشنهادی: ایروان

ایروان پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری ارمنستان است که طی سالیان اخیر به واسطه نزدیکی به کشور ما مورد توجه بسیاری از گردشگران ایرانی قرار گرفته است. ویژگی بارز ایروان خیابان‌های رنگارنگ و کافه‌های پرزرق و برق و گاهی گران این شهر هست. برای اقامت در ایروان چندان نگرانی نداشته زیرا اکثر هتل‌های این شهر کیفیت مطلوبی به گردشگران ارائه می‌دهند و چندان گران قیمت نیستند. بی‌تردید یکی دیگر از عواملی که سفر به ارمنستان را برای ایرانیان لذت بخش می‌کند در دسترس بودن غذاهای ایرانی در پایتخت این کشور بوده و شما می‌توانید با صرف روزانه ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان سه وعده غذای مطلوب میل کنید و پیشنهاد ما به شما کباب کوبیده‌های ارمنی با نان لواش سنتی است. سیستم حمل و نقل در ایروان راضی کننده و ارزان است. با این وجود به شما توصیه می‌شود از بازارهای این شهر با پای پیاده دیدن کنید اما سیستم حمل و نقل شهری نیز در نقاط مختلف در دسترس است تا شما در صورت تمایل زودتر به مکان مورد نظرتان برسید. ماتناداران از آن مکان‌هایی است که اگر ایروان را از میان بهترین مقاصد گردشگری آسیا برگزیدید، باید از آن دیدن کنید؛ کتابخانه‌ای باستانی که هزاران نسخه از کتب تاریخی و جالب را در خود جای داده است. میدان و خانه اپرا نیز از مکان‌های دیدنی ایروان هستند که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند. همچنین بازدید از کاسکاد یا هزار پله هم لذت بخش خواهد بود.

________

بهترین مقاصد گردشگری آسیا

شهر ابوظبی پایتخت کشور امارات متحده عربی است که در سال ۲۰۰۹ با پیشی گرفتن از نیویورک و پاریس به عنوان دومین شهر گران جهان برای مسافران اعلام شد. همین موضوع به خودی خود کافیست تا بدانیم این شهر عرب‌نشین یکی از بهترین مقاصد گردشگری آسیا است.

۴- امارات

شهر یشنهادی: ابوظبی

شهر ابوظبی پایتخت کشور امارات متحده عربی است که در سال ۲۰۰۹ با پیشی گرفتن از نیویورک و پاریس به عنوان دومین شهر گران جهان برای مسافران اعلام شد. همین موضوع به خودی خود کافیست تا بدانیم این شهر عرب‌نشین یکی از بهترین مقاصد گردشگری آسیا است. پیش از هر چیز باید این نکته را خوب به یاد داشته باشید که ابوظبی جاذبه طبیعی خاصی ندارد و بیشتر زیبایی این شهر مربوط به بناهای عظیم و زیبایست که در آن ساخته شده است. همچنین همانطور که در ابتدا ذکر شد دنبال هیچ چیز ارزانی در این شهر نباشید! در نتیجه پیشنهاد ما به شما سفری نهایتا ۲ روزه به پایتخت امارات است، نه بیشتر. برای هر شب اقامت در هتل‌های باکیفیت ابوظبی باید حداقل ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنید. اوضاع در مورد قیمت غذا و خوراک نیز چندان بهتر از نرخ هتل‌ها و هاستل‌ها نبوده و برای صرف هر وعده غذا باید بیشتر از تمامی شهرهای حاضر در لیست پول پرداخت کنید! یکی از مکان‌هایی که در صورت سفر به ابوظبی می‌بایست ساعاتی را به بازدید از آن اختصاص دهید، مسجد شیخ زاید است. مکانی فرهنگی/دینی‌ که هرچه از زیبایی‌هایش گفته شود، کم است. مسجدی با فرش‌های دستبافت نایاب، طلا کاری‌های چشم‌نواز و هزاران زینت و جزئیات دیگر که شما را متحیر خواهند کرد. همچنین اگر قصد خرید و تهیه سوغاتی دارید در رفتن به مرکز خرید دبی مارینا مال تردید نداشته باشید. مرکز خریدی بزرگ و دوست‌داشتنی که می‌تواند تمامی نیاز‌های شما را برآورده کند. ابوظبی پر است از مناطق لوکس و گران قیمت که بی‌شک رستوران رستوران Circo UAE و کاخ/هتل امارات از مکان‌های شاخص این شهر محسوب می‌شوند. به طور کلی باید گفت ابوظبی آن‌قدر مکان دیدنی و زیبا دارد که شما شاید طی مدت حضورتان وقت نکنید از بیشتر آن‌ها بازدید کنید!

________

بهترین مقاصد گردشگری آسیا

ویژگی بزرگ پکن که آن را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری آسیا بدل کرده قیمت پایین مواد غذایی در این شهر است. شما با حدودا ۸ تا ۱۲ دلار در روز می‌توانید غذاهای متنوع و مقوی‌ای که شامل گوشت، برنج و نودل می‌شود را میل نمایید.

۳- چین

شهر پیشنهادی: پکن

پکن پایتخت جمهوری خلق چین و دومین شهر پرجمعیت این کشور محسوب می‌شود. ویژگی بزرگ پکن که آن را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری آسیا بدل کرده قیمت پایین مواد غذایی در این شهر است. شما با حدودا ۸ تا ۱۲ دلار در روز می‌توانید غذاهای متنوع و مقوی‌ای که شامل گوشت، برنج و نودل می‌شود را میل نمایید. خوشبختانه قیمت هتل‌ها و هاستل‌ها در پایتخت چین کمتر از اکثر شهرهای گردشگرپذیر جهان بوده و همین موضوع باعث می‌شود توریستان حق انتخاب بیشتری برای برگزیدن مکان اقامت خود در طول مدت سفرشان داشته باشند. شایان به ذکر بوده قیمت سیستم حمل و نقل در چین پایین‌تر از اکثر نقاط دنیاست و به همین علت شما قادر خواهید بود طی مدت حضورتان در پکن با صرف هزینه‌ای نه چندان زیاد به سایر شهرهای اطراف نیز سفر کنید. از مکاه‌های دیدنی این شهر می‌توان به شهر ممنوعه، دیوار عظیم چین، معبد آسمان و معابد مینگ و لاما اشاره کرد. شهر ممنوعه، شهری قدیمی در حومه پکن بوده و یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های باستانی کشور چین به شمار می‌آید. شهر ممنوعه به روایتی وسیع‌ترین و کامل‌ترین مجموعه معماری چوبی در جهان به شمار می‌رود. احداث این شهر در سال ۱۴۰۶ میلادی با دستور جو دی دومین امپراتور سلسله مینگ آغاز گردید و ظرف ۱۴ سال ساخته شد. تا سال ۱۹۱۱ میلادی و نابودی سلسله چینگ (قریب ۵۰۰ سال) جمعاً ۲۴ امپراتور در این شهر اقامت کرده و بر چین فرمان رانده‌اند. از سال ۱۹۲۴ بازدید از این مجموعه به عنوان کاخ موزه برای عموم آزاد گردید و ممنوعه بودن آن پایان پذیرفت. دیوار چین هم نیازی به تعریف و تمجید ندارد. بنای عظیمی که باید از نزدیک آن را ببینید تا عظمتش را بیشتر لمس کنید. مورد دیگری که در صورت سفر به پکن نباید از آن غافل شوید قدم زدن در خیابان‌های شلوغ این شهر و خوردن غذاهای محلی چینی بوده که یحتمل خاطرات به یادماندنی را برایتان رقم می‌زنند.

________

بهترین مقاصد گردشگری آسیا

قیمت‌ هتل‌ها در این شهر همانند ابوظبی بسیار بالاست اما تردیدی نباید داشته باشید که هزنیه پرداختی شما در مقابل خدماتی که در اختیارتان قرار می‌گیرد بسیار معقول و منصفانه است.

۲- امارات

شهر پیشنهادی: دبی

دبی دومین شهر از امارات متحده عربی است که در میان بهترین مقاصد گردشگری آسیا قرار گرفته است. امروزه این شهر به عنوان یک شهر جهانی و بازرگانی موفق و مهم در منطقه جای خود را پیدا کرده‌ است. اگرچه اقتصاد دبی با صنعت نفت رشد کرد اما این روزها بیشتر درآمد این شهر از منطقه آزاد جبل علی، فروش ملک به شهروندان خارجی در مناطق آزاد، اعطای اقامت، صدور دوباره کالا، ترانزیت مسافر و کالا و همچنین قسمت بزرگی نیز از گردشگری و دیگر خدمات مالی و بازرگانی تأمین می‌شود. دبی به تازگی توجه جهانیان را از راه ساخت و سازهای بزرگ و همین‌طور رویدادهای تفریحی و ورزشی هیجان‌انگیز به خود جلب کرده‌است. قیمت‌ هتل‌ها در این شهر همانند ابوظبی بسیار بالاست اما تردیدی نباید داشته باشید که هزینه پرداختی شما در مقابل خدماتی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، بسیار معقول و منصفانه است. اما به طور کلی قیمت وعده‌های غذایی و اجاره بها خانه‌ها، هاستل‌ها و هتل‌های دبی از ابوظبی پایین‌تر بوده که همین امر نکته مثبتی برای انتخاب این شهر برای سفرهای نوروزی ایرانیان تلقی می‌شود. پس از بازدید از برج خلیفه که بلندترین بنای جهان با ۸۲۸ متر شناخته می‌شود، گشت و گذار در آکواریوم بزرگ دبی دومین کاری است که در صورت سفر به این شهر باید انجام دهید. تماشای فواره‌های دبی نیز احتمالا از آن تجربه‌هایی است که نباید آن را از دست داد. فواره‌های زیبایی که بی‌شک می‌توانید تصاویر جالبی از آن‌ها تهیه کنید و به یادگار نگه دارید. همچنین بازدید از پارک آبی ویلد وادی، بازار ادویه و طلا و گشت و گذار و خرید از مراکز خرید چند منظوره دبی به شما پیشنهاد می‌شود.

________

بهترین مقاصد گردشگری آسیا

توکیو بی‌تردید یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای جهان و از بهترین مقاصد گردشگری آسیا است. متاسفانه قیمت مواد غذایی و رستوران‌ها در این شهر بسیار بالا بوده و برای افرادی که بودجه محدودی دارند دردسر ساز است. شما برای صرف سه وعده غذایی مناسب حداقل می‌بایست ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار تومان هزینه کنید.

۱- ژاپن

شهر پیشنهادی: توکیو

می‌رسیم به توکیو، رتبه نخست بهترین مقاصد گردشگری آسیا از دید تیم گجت‌نیوز. توکیو شهری است که بارها به خاطر زمین‌لرزه، آتش‌سوزی و یا جنگ به طور کامل ویران شده‌ و هر بار با زیبایی بیشتر از نو ساخته شده‌ است. به همین سبب چشم‌انداز کنونی شهر توکیو با معماری معاصر، بسیار مدرن و جذاب به نظر می‌رسد و بناهای تاریخی و کهنه در شهر کمیاب هستند. حمل و نقل عمومی در توکیو بسیار پاکیزه و کارآمد است. قطارها و متروی توکیو به عنوان اصلی‌ترین بخش حمل و نقل عمومی فعالیت می‌کنند و در کنار این دو، اتوبوس، مونوریل و واگن برقی به عنوان مکمل در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند. به طور کلی اگر خیلی از تاکسی‌ها استفاده نکنید هزینه چندانی لازم نیست بابت جا به جایی در پایتخت ژاپن پرداخت نمایید. خوشبختانه هزینه هتل‌ها در توکیو نسبت به خدماتی که به مشتریان ارائه می‌شود قابل قبول و مناسب است. از این رو با اندکی دقت در انتخاب محل اقامتتان می‌توانید در هتل باکیفیت و خوش‌قیمتی ساکن شوید. اما متاسفانه قیمت مواد غذایی و رستوران‌ها در این شهر بسیار بالا بوده و برای افرادی که بودجه محدودی دارند دردسر ساز است. شما برای صرف سه وعده غذایی مناسب حداقل می‌بایست ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار تومان هزینه کنید. در نتیجه پیشنهاد ما به شما این است که کمی خودتان آشپزی کنید و یا فست‌فود بخورید! از مناطقی که طی سالیان اخیر مورد توجه گردشگران بوده می‌توان به پارک شینجوکو گیوئن، موزه جیبلی، برج توکیو و کاخ امپراتوری توکیو اشاره کرد. پارک شینجوکو گیوئن ۵۸٫۳ هکتار مساحت دارد. این پارک دارای ۱۳۰۰ درخت با ۶۵ نوع مختلف ساکورا یا شکوفهٔ گیلاس بوده و یکی از پارک‌های معروف توکیو جهت دیدن ساکورا یا جشن شکوفه‌های گیلاس به شمار می‌رود. برج توکیو نیز که در بالا به آن اشاره شد، بلندترین برج فولادی متکی به خود در جهان محسوب می‌شود که در ساخت آن از برج ایفل فرانسه الگو برداری شده است. همچنین بازدید از معبد سنسوجی و تماشای مسابقات سومو یا همان کشتی ژاپنی نیز خالی از لطف نیست.

 

به پایان سومین بخش از این سری مقالات، یعنی بهترین مقاصد گردشگری آسیا از نظر گجت‌نیوز برای گذران یک نوروز به یادماندنی رسیدیم. با ما در بخش‌های بعدی سری مقالات «راهنمای سفرهای نوروزی» همراه باشید. لازم به ذکر است که این شهرها پیشنهاد گجت‌نیوز بوده و بی‌تردید مکان‌های مناسب دیگری نیز برای مسافرت در ایام نوزور وجود دارند. مقاصد گردشگری پیشنهادی شما کجاست؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*