بهترین مقاصد گردشگری ایران

راهنمای سفرهای نوروزی، قسمت دوم: بهترین مقاصد گردشگری ایران

در دومین قسمت از مجموعه مقالات «راهنمای سفرهای نوروزی» قصد داریم نگاهی بیندازیم بر برخی از بهترین مقاصد گردشگری ایران. بی‌تردید این روزها یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های اکثر خانواده‌های ایرانی انتخاب یکی از استان‌های کشورمان برای گذران تعطیلات سال نو است، اگر شما هم در انتخاب مقصدتان برای سفر دچار تردید هستید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای سفرهای نوروزی، قسمت اول: بهترین مقاصد گردشگری اروپا

 

بهترین مقاصد گردشگری ایران

از مکان‌های تفریحی این شهر می‌توان به غار علیصدر، دهکده تفریحی/تاریخی گنجنامه و ارامگاه باباطاهر اشاره کرد. غار علیصدر یکی از غارهای تالابی ایران و بزرگ‌ترین غار آبی جهان است. این غار در ارتفاعات ساری قیه نزدیک روستای علی‌صدر شهرستان کبودراهنگ در استان همدان واقع شده ‌است.

۱۰- همدان

اگر همدان را پایتخت تمدن و فرهنگ ایران بخوانیم چندان بی‌راه نگفته‌ایم. شهری که جاذبه‌های گردشگری مذهبی، طبیعی و تاریخی بی‌شماری را در دل خود جای داده تا در زمره بهترین مقاصد گردشگری ایران برای سفرهای نوروزی قرار بگیرد. همدان در مناطق کوهستانی غرب کشور واقع شده و به همین علت در ایام نوروز هوای خنک و مطبوعی انتظارتان را می‌کشد. مسلما پس از ورود به یک شهر دغدغه اصلی مسافران محل اقامت مناسب است. پیشنهاد نخست ما به شما این بوده که ابتدا سری به هتل آپارتمان خادم بزنید، زیرا کیفیت کاری و خدمات ارائه شده از سوی این هتل زبان‌زد گردشگران مختلف است. پیشنهاد بعدی ما به شما هتل چهار ستاره پارسیان بو علی است. همچنین هتل باباطاهر نیز در میان بهترین مکان‌های اقامتی همدان قرار می‌گیرد اما این را باید بدانید که در حال حاضر پارکینگ این مجتمع درحال تعمیر بوده و شرایط بسیار نابسامانی دارد. از مکان‌های تفریحی این شهر می‌توان به غار علیصدر، دهکده تفریحی/تاریخی گنجنامه و ارامگاه باباطاهر اشاره کرد. غار علیصدر یکی از غارهای تالابی ایران و بزرگ‌ترین غار آبی جهان است. این غار در ارتفاعات ساری قیه نزدیک روستای علی‌صدر شهرستان کبودراهنگ در استان همدان واقع شده ‌است. دهکده گنجنامه نیز محیط تفریحی سالمی بوده که در هر فصلی از سال خصوصا ایام نوروز می‌تواند ساعات خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد.

________________

بهترین مقاصد گردشگری ایران

موزه رئیس علی دلاوری، رافائل، گنبد نمکی، قلعه نصوری، ری و موزه دریانوردی خلیج فارسی تنها بخشی از جاذبه‌ها گردشگری بوشهر محسوب می‌شوند.  جمعیت کلی شهر بوشهر نیز چیزی بالغ بر ۱ میلیون و ۳۳ هزار نفر برآورد شده است.

۹- بوشهر

یکی دیگر از بهترین مقاصد گردشگری ایران که می‌توان روزهای شادی را در آن سپری کرد بوشهر است. جاذبه‌های دیدنی این شهر آن‌قدر زیاد است که نمی‌توان به همه آن‌ها در این فرصت اشاره کرد. موزه رئیس علی دلاوری، عمارت گلشن، گنبد نمکی، قلعه نصوری، ری و موزه دریانوردی خلیج فارسی تنها بخشی از جاذبه‌ها گردشگری این شهر محسوب می‌شوند. موزه رئیس‌علی دلواری در شهر دلوار از توابع شهرستان تنگستان واقع شده‌ است. ساختمان این موزه خانه و محل زندگی رئیس‌علی دلواری بوده‌؛ که در ۴۵ کیلومتری شهر بوشهر قرار دارد و شک نداشته باشید با سر زدن به این مکان می‌توانید با بسیاری از رشادت‌های مردمان جنوب ایران آشنا شوید. همچنین خرما، ماهی و حلوای سنتی، جزو بزرگ‌ترین سوغاتی‌های معروف شهر بوشهر به حساب می‌آید. پیشنهاد ما برای اقامت یکی از هتل‌های سه ستاره پاسارگاد یا دلوار است؛ البته به این دلیل که هتل دلوار طی سالیان اخیر بیشتر مورد توجه مسافرین قرار گرفته، بهتر است از هم‌اکنون به فکر رزرو بلیط باشید زیرا احتمالا تا چند روز آینده اتاق خالی‌ای در این مجتمع باقی نخواهد ماند! با تمامی این اوصاف، بوشهر یک استان ساحلی نزدیک به خلیج فارس محسوب می‌شود و مسافرین با صرف هزینه‌ای کمتر نسبت به سایر استان‌های ساحلی می‌توانند آب‌های نیلگون خلیج فارس را از نزدیک مشاهده کنند و لذت ببرند.

________________

بهترین مقاصد گردشگری ایران

در آخرین سرشماری صورت گرفته، جمعیت کلی شهر کرمانشاه چیزی نزدیک به ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر برآورد شده است. با قاطعیت می‌توان گفت سفر به منطقه‌ای خوش آب و هوا مانند کرمانشاه در ایام نوروزی لحظه‌ای شما را دلزده نخواهد کرد.

۸- کرمانشاه

واژه کرمانشاه برای اولین بار در سال 279 هجری قمری در کتاب مختصرالبلدان به کار گرفته شد و پیش از آن، شهر کرمانشاه را با نام «کانبادین» و پیش تر از آن، «الیپی» می‌خوانده‌اند. این استان در غرب کشور ایران واقع شده و با توجه به موقعیت جغرافیایی‌اش، جاذبه‌های گردشگری به شدت زیادی را در خود جای داده است. کرمانشاه از نظر وسعت به عنوان هفدهمین شهر بزرگ ایران شناخته می‌شود و حدود ۳۳۰ کیلومتر این استان را مرز مشترک میان ایران و عراق تشکیل می‌دهد. در آخرین سرشماری صورت گرفته، جمعیت کلی شهر کرمانشاه چیزی نزدیک به ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر برآورد شده و در این استان تا به امروز در حدود ۴ هزار اثر باستانی کشف شده است. از مناطق گردشگری کرمانشاه می‌توان به دهکده تاریخی/تفریحی طاقبستان، سنگ‌نبشته بیستون، مجسمه هرکول، طاق‌گرا و سراب نیلوفر اشاره کرد. سنگ‌نبشته بیستون بزرگترین سنگ‌نبشته جهان، نخستین متن شناخته شده ایرانی و از آثار سلسله هخامنشیان واقع در شهر بیستون از توابع شهرستان هرسین در سی کیلومتری شهر کرمانشاه بر دامنه کوه بیستون است. همچنین اگر به این استان سفر کردید از گشت و گذار در شهر کنگاور و معبد آناهیتا نیز غافل نشوید. معبد آناهیتا مربوط به الهه آب، آناهیتا بوده که در زمان ساسانیان یا اشکانیان بنا نهاده شده است. این بنای تاریخی پس از تخت جمشید دومین بنای سنگی ایران به شمار می‌رود که در ایام نوروز سرسبزی و طراوت مختص به خود را داراست. برای اقامت در این شهر پیشنهاد ما به شما اقامت در هتل جمشید کرمانشاه بوده، زیرا قیمت‌ اتاق‌های دو یا سه تختخوابه در این مجتمع‌ با توجه به خدمات ارائه شده بسیار مناسب است. دیگر گزینه‌های پیشنهادی ما هتل‌های پنج ستاره پارسیان و لاله بیستون بوده که برای هر شب اقامت در آن‌ها می‌بایست ۲۷۰ هزار تومان هزینه کنید. با تمامی این اوصاف، با قاطعیت می‌توان گفت که سفر به منطقه‌ای مانند کرمانشاه در ایام نوروز لحظه‌ای شما را دلزده نخواهد کرد حتی اگر سهم شما از مناظر طبیعی این استان گذراندن ساعاتی در کنار سراب نیلوفر یا پیچ و خم‌های غار قوری قلعه باشد.

________________

بهترین مقاصد گردشگری ایران

مشهد، مقصد بسیار خوبی برای سفرهای زیارتی محسوب می‌شود و با توجه به تعطیلات پیش رو، قطعا مسافرین بسیار زیادی مشهد را به عنوان اولین گزینه برای سفر انتخاب کرده‌اند؛ لذا اگر شما هم قصد دارید علاوه بر سیاحت، زیارت هم کنید سایر گزینه‌های لیست را کنار بگذارید و چمدان‌هایتان را برای سفر به این شهر ببندید.

۷- مشهد

از دیرباز تاکنون، شهر مشهد علی‌رغم جاذبه‌های تاریخی و گردشگری‌‌اش، همواره از جنبه‌های مذهبی مورد توجه مسلمانان و خصوصا شیعیان سراسر جهان قرار گرفته است. یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که مشهد را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران برای سفر در ایام نوروز بدل می‌کند، جنبه مذهبی آن است که در کنار امکانات رفاهی بسیار زیادش، همواره شرایط خوبی را برای مسافرین فراهم آورده است. شهری که در آخرین سرشماری صورت گرفته، چیزی بالغ بر ۲ میلیون و ۷۶۶ هزار نفر جمعیت دارد که از این حیث به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای ایران به حساب می‌آید. علاوه بر شرایط کم نقص رفاهی عمومی‌ این منطقه از کشور ایران، مسافرخانه‌ها و هتل‌های متعددی در جای جای مشهد میزبان مسافرین خواهند بود. از میان هتل‌های باکیفیت و مناسب مشهد می‌توان به هتل هما، مشهد الرضا و هتل درویشی اشاره کرد که برای یک شب اقامت در آن‌ها می‌بایست ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان هزینه کنید. مهم‌ترین جاذبه گردشگری مشهد که دلیل اصلی بسیاری از سفرها به این شهر محسوب می‌شود، حرم امام رضا (ع) است. علاوه بر آن می‌توان از مسجد گوهرشاد، هفت حوض، مجموعه موزه‌های آستان قدس رضوی و باغ وحش وکیل آباد به عنوان بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه یاد کرد. مسجد گوهرشاد در مشهد و در کنار حرم علی بن موسی الرضا به دستور گوهرشادبیگم همسر شاهرخ ساخته شد. به دلیل ظرافت و زیبایی کاشی‌کاری و خط و اسلوب معماری مسجد گوهرشاد، این مسجد از شاهکارهای معماری ایرانی در دوره تیموری؛ و به دلیل موقوفات بسیار و مجاورت با آرامگاه علی بن موسی الرضا از مهم‌ترین و شلوغ‌ترین مسجدهای ایران به شمار می‌رود، به طوری که برخی آن را پُربازدیدترین مسجد در ایران می‌دانند. مشهد، مقصد بسیار خوبی برای سفرهای زیارتی محسوب می‌شود و با توجه به تعطیلات پیش رو، قطعا مسافرین بسیار زیادی مشهد را به عنوان اولین گزینه برای سفر انتخاب کرده‌اند؛ لذا اگر شما هم قصد دارید علاوه بر سیاحت، زیارت هم کنید سایر گزینه‌های لیست را کنار بگذارید و چمدان‌هایتان را برای سفر به این شهر ببندید.

________________

بهترین مقاصد گردشگری ایران

از جاذبه‌های گردشگری گیلان می‌توان به قلعه رودخان، شیطان کوه، ساحل صدف و سایر مناطق ساحلی اشاره کرد. همزمان با نزدیک شدن به ایام نوروزی، جاده‌های منتهی به مناطق شمالی کشور لحظه به لحظه پرترددتر می‌شود در نتیجه اگر این منطقه از کشور را از میان بهترین مقاصد گردشگری ایران برگزیدید، بهتر است احتیاط لازم به هنگام رانندگی را داشته باشید.

۶- گیلان-رشت

بخش شمالی کشور را می‌توان به عنوان یکی از طلایی‌ترین مقاصد برای مسافرین نوروزی به شمار آورد. اگر به نقشه ایران نگاه کنید، گیلان را به عنوان سرسبزترین و خوش آب و هواترین منطقه کشور خواهید یافت که در ایام نوروزی شما را به ضیافت طبیعت بکرش دعوت می‌کند. آب و هوای تازه و مناطق سرسبز، اولین هدف برای مسافرینی است که قصد سفر به مناطق شمالی کشور را دارند. گیلان به واسطه شرایط آب و هوایی و فرصت‌های شغلی مناسب، چیزی بالغ بر ۲ میلیون ۴۸۱ هزار نفر جمعیت دارد و این مردمان خون‌گرم، هرساله میزبان مسافرین بسیار زیادی از سر تا سر ایران هستند. شرایط و امکانات رفاهی برای مسافرین در مناطق شمالی ایران وضعیت بسیار خوبی دارد و هتل‌ها و مسافرخانه‌های زیادی میزبان گردشگران و مسافرین نوروزی خواهند بود که می‌توان هتل پنج ستاره معین گیلان را به عنوان یکی از بهترین و شاخص‌ترین آن‌ها به شمار آورد. همچنین هتل پیشنهادی گجت‌نیوز در شهر رشت برای ایام نوروز به شما، هتل‌های کادوس و شبستان است. هتل شبستان با اینکه چهار ستاره دارد قیمت اتاق‌های آن از رقیب پنج ستاره‌اش یعنی کادوس بالاتر بوده اما ذکر این نکته واجب است که خدمات ویژه‌ای که به شما ارائه می‌شود به همراه کیفیت کاری مطلوب پرسنل هتل شبستان، ارزش این هزینه اضافی را دارد. از جاذبه‌های گردشگری گیلان می‌توان به قلعه رودخان، شیطان کوه، ساحل صدف و سایر مناطق ساحلی اشاره کرد. قلعه رودخان متعلق به دوره سلجوقیان دانسته شده که بر فراز ارتفاعات جنگلی شهرستان فومن در روستای زیبای رودخان ساخته شده است و ۲٫۶ هکتار مساحت و ۶۵ برج و بارو و دیواری به طول ۱۵۰۰ متر دارد. همزمان با نزدیک شدن به ایام نوروزی، جاده‌های منتهی به مناطق شمالی کشور لحظه به لحظه پرترددتر می‌شود در نتیجه اگر این منطقه از کشور را از میان بهترین مقاصد گردشگری ایران برگزیدید، بهتر است احتیاط لازم را به هنگام رانندگی داشته باشید.

________________

بهترین مقاصد گردشگری ایران

شرایط اقلیمی جالب و امکانات رفاهی مناسب قشم را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل کرده است.

۵- قشم

جزایر حومه خلیج فارس برای مسافرت در  تعطیلات همواره گزینه‌های بسیار خوبی خواهند بود. از امکانات تفریحی موجود گرفته تا مناطق ساحلی و هزاران ویژگی دیگر، همه و همه جزایر این آب‌های نیلگون را برای داشتن روزهایی خوش در آغاز سال نو به یکی از ایده‌‌آل‌ترین و بهترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل کرده است. جزیره قشم نیز با توجه به همین موضوع هرساله و به ویژه در ایام نوروز میزبان مسافرین و گردشگران بسیار زیادی از جای جای کشور پهناورمان است. غار نمکدان، تنگه چاه‌کوه و مناطق ساحلی این جزیره همواره مورد توجه بسیاری از مسافرین بوده است و از آنجایی که جزیره قشم از لحاظ امکانات رفاهی تقریبا هیچ کمبودی ندارد، ثانیه به ثانیه این سفر برای مسافرین لذت بخش سپری می‌شود. اگر قشم را از میان سایر مکان‌های پیشنهادی برگزیدید به هیچ وجه بازدید از غار نمکدان که در بالا به آن اشاره شد را از دست ندهید. همچنین بهتر است به هنگام گشت و گذار در این جاذبه طبیعی تجهیزات ایمنی کافی به همراه داشته باشید. جمعیت کلی این جزیره چیزی در حدود ۲۸ هزار و ۶۰۲ نفر براورد شده است و با توجه به ابعاد کلی منطقه، این رقم چندان زیاد محسوب نمی‌شود. با این حال سفر به جزیره‌ای مانند قشم در ایام نوروز، تقریبا فرقی با بهترین جزایر گردشگری منطقه ندارد و سفر به این دست از مناطق معمولا جالب و خاطره‌انگیز سپری می‌شود. البته به یاد داشته باشید قیمت یک شب اقامت در هتل‌های این جزیره کمی بالا بوده و پیشنهاد ما به شما این است پیش از سفر در مورد محل اقامتتان تحقیق کنید. از معروف‌ترینِ این هتل‌ها می‌توان به هتل ساحلی خلیج فارس اشاره کرد که نمایی از سواحل زیبای قشم برای مسافرین از اتاق‌های آن قابل مشاهده است. در بین مقاصد موجود، قشم می‌تواند تجربه‌ای بکر و تکرار نشدنی باشد.

________________

بهترین مقاصد گردشگری ایران

تبریز از آن جایی که در تاریخ ایران نقش پر رنگی داشته، مناطق باستانی بسیار زیادی را در خود جای داده است. زبان مردم تبریز همانند دیگر شهرهای آذربایجان شرقی، ترکی آذربایجانی است.

۴- تبریز

تبریز با حدود ۱۲۰۰ کیلومتر مساحت به عنوان سومین شهر بزرگ کشور ایران شناخته می‌شود که در مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است. جمعیت کلی این شهر چیزی نزدیک به ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در آخرین سرشماری صورت گرفته برآورد شده و از آن جایی که تبریز در تاریخ ایران نقش پر رنگی داشته، مناطق باستانی بسیار زیادی را در خود جای داده است. زبان مردم تبریز همانند دیگر شهرهای آذربایجان شرقی، ترکی آذربایجانی است و عموم مردم این منطقه با همین زبان به گفتگو می‌پردازند و برخی از آن‌ها حتی تسلط کاملی بر زبان فارسی ندارند. موزه آذربایجان، روستای کندوان، کاخ شهرداری، موزه قاجار، بازار تبریر، مسجد علیشاه و مسجد جامع از مهم‌ترین مناطق این شهر به حساب می‌آیند. موزه آذربایجان که به آن اشاره شد یکی از مهم‌ترین موزه‌های ایران بوده که در شهر تبریز و در جوار مسجد کبود قرار گرفته‌ است؛ این موزه به عنوان دومین موزه باستانی ایران شناخته می‌شود. همچنین گشت و گذار در روستای کندوان بی‌شک بهتر از تصوراتتان خواهد بود. جالب است بدانید خانه‌های این روستا به‌مانند کندوی عسل در دل کوه کنده شده‌اند که معماری خاص و بسیار دیدنی دارند. خوشبختانه این منطقه در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۷۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. از میان هتل‌های خوب تبریز نیز می‌توان به هتل شهریار یا هتل لاله اشاره کرد که گزینه دوم به دلیل اتمسفر جالب و قیمت پایین‌تر گزینه مناسب‌تری به نظر می‌رسد.

________________

بهترین مقاصد گردشگری ایران

یکی از نکاتی که کیش را از جهاتی در میان این لیست یگانه کرده مراکز خرید عظیم و دوست‌داشتنی این جزیره است. به نوعی شما اگر قصد تهیه سوغاتی داشته باشید با مراجعه به این مراکز خرید چند منظوره می‌توانید تمامی نیازهایتان را برطرف کنید.

۳- جزیره کیش

کیش یکی از جزیره‌های خلیج فارس و از توابع شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان بوده که گردشگر پذیر‌ترین بخش‌ این استان جنوبی ایران نیز به شمار می‌رود. در گذشته، این جزیره را به نام «قیس» می‌خواندند. شکل جزیره کیش بیضی‌مانند بوده و در ۱۲ کیلومتری کرانه شیبکوه جای گرفته‌ است. یکی از نکاتی که کیش را از جهاتی در میان این لیست یگانه کرده مراکز خرید عظیم و دوست‌داشتنی آن است. به نوعی شما اگر قصد خرید یا تهیه سوغاتی داشته باشید با مراجعه به این مراکز چند منظوره می‌توانید تمامی نیازهایتان را برطرف کنید. شما برای اقامت در یک هتل چهار ستاره در کیش حداقل می‌بایست ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنید که با در نظر گرفتن خدماتی که به مشتریان ارائه می‌شود قابل قبول است. از مکان‌های دیدنی این جزیره زیبا در آب‌های نیلگون خلیج فارس می‌توان به ساحل مرجانی، جزیره هندورابی، آب انبار کیش و کاریزها اشاره کرد. کاریزها یکی از مناطق گردشگری و تاریخی جزیره کیش بوده که بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد. این قنات و کاریزها در عمق ۱۶ متری زیر زمین قرار گرفته‌‌اند و سقف آن‌ها پوشیده از صدف و مرجان‌هایی است که به نظر کارشناسان قدمتی معادل ۲۷۰ تا ۵۷۰ میلیون سال دارند. همچنین پاراسل سواری و گشت و گذار در جزیره کیش نیز بی‌تردید لحظات فراموش نشدنی را برایتان به ارمغان خواهند آورد.

________________

بهترین مقاصد گردشگری ایران

شیراز را می‌توان به عنوان دومین گنجینه باستانی ایران به شمار آورد که جاذبه‌های گردشگری پرتعدادی را چه برای مسافرین ایرانی و چه گردشگران خارجی در خود جای داده است. حافظیه، باغ ارم، ارگ کریم خان، مسجد وکیل، موزه پارس و به ویژه تخت جمشید، سالیان سال است که مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته و همواره شاهد حضور چشم‌‌گیر جمعیت در این دسته از مناطق هستیم.

۲- شیراز

اگر لیستی از برترین مناطق باستانی کشورمان جمع‌آوری کنیم، قطعا نام شیراز در آن لیست حضور خواهد داشت. طبیعت، بناهای تاریخی و فرهنگی این شهر سال‌هاست که مسافرین زیادی را از سر تا سر جهان به سمت خودش جذب می‌کند. شیراز را می‌بایست به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران به شمار آورد که جاذبه‌های گردشگری پرتعدادی را چه برای مسافرین ایرانی و چه گردشگران خارجی در خود جای داده است. حافظیه، باغ ارم، ارگ کریم خان، مسجد وکیل، موزه پارس و به ویژه تخت جمشید، سالیان سال است که مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته و همواره شاهد حضور چشم‌‌گیر جمعیت در این دسته از مناطق هستیم. یکی از معروف‌ترین آثار باستانی و بزرگ‌ترین بنای سنگی ایران، یعنی تخت جمشید در حومه این شهر واقع شده که همین موضوع میزان سفرهای نوروزی‌ای که مقصدشان به شیراز ختم می‌شود را بسیار بالا برده است. دیگر منطقه تاریخی بسیار زیبای این شهر بی‌تردید باغ ارم است. این باغ شامل چند بنای تاریخی و باغ گیاه‌شانسی می‌شود و آنقدر زیبایی دارد که نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. خوشبختانه در تاریخ ۶ تیرماه ۱۳۹۰ در سی‌وپنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو باغ ارم شیراز به همراه هشت باغ دیگر ایرانی در فهرست میراث جهانی ثبت گردید. از میان هتل‌های متعدد این شهر پیشنهاد ما به شما اقامت در یکی از دو هتل چمران یا شیراز است که هزینه هر شب اقامت در اتاق‌های تک نفره آن‌های کمتر از ۲۵۰ هزار تومان بوده و هر دو Wi-fi و صبحانه را به صورت رایگان در اختیار مشتریانشان قرار می‌دهند. همچنین شایان به ذکر بوده این شهر فرهنگی چیزی بالغ بر ۱ میلیون و ۴۶۱ هزار نفر جمعیت دارد و با توجه به تعطیلات پیش رو احتمالا شاهد ورود جمع کثیری از مسافرین نوروزی به مناطق مختلف شیراز خواهیم بود.

________________

بهترین مقاصد گردشگری ایران

اگر اصفهان را به گنجینه‌ای از بناهای تاریخی و جاذبه‌های تفریحی تشبیه کنیم‌، به هیچ وجه اغراق نکرده‌ایم. بدون شک، اصفهان یکی از دیدنی‌ترین مناطق باستانی ایران و خاورمینه است که هرساله گردشگران بسیار زیادی را از سر تا سر دنیا به سمت خودش جذب می‌کند.

۱- اصفهان

اگر اصفهان را به گنجینه‌ای از بناهای تاریخی و جاذبه‌های تفریحی تشبیه کنیم‌، به هیچ وجه اغراق نکرده‌ایم. بدون شک، اصفهان یکی از دیدنی‌ترین مناطق باستانی ایران و خاورمیانه است که هرساله گردشگران بسیار زیادی از سر تا سر دنیا این شهر سفر می‌کنند. شهری که جمعیت خود آن، چیزی بالغ بر ۴ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۸۶۳ نفر برآورد شده است. رقمی که معمولا در جریان تعطیلات تابستانی و نوروزی روندی رو به رشد داشته و به ویژه در ایام نوروز، شاهد ورود حجمه عظیمی از مسافران به این منطقه از کشور هستیم. چهل‌ستون، هشت بهشت، منارجنبان، زایندرود و باغ پرندگان تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شوند که هر ساله از سوی مسافرین مورد توجه قرار گرفته‌اند. در مورد چهل‌ستون باید گفت این کاخ که بالغ بر ۶۷۰۰۰ متر مربع مساحت دارد، در دوره شاه عباس یکم ساخت آن آغاز شد و در ابتدای امر در وسط آن عمارتی ساخته شده بود. شاه عباس اول، کوشکی در میان باغ بنا نهاد که این کوشک هسته اولیه کاخ را تشکیل داد که تالار میانی کاخ چهل ستون و غرفه‌های چهار گوشه آن را در بر می‌گرفت. در دوران سلطنت شاه عباس دوم، ساختمان تکمیل شد. در ساختمان مرکزی که امروزه شاهد آن هستیم، تغییرات کلی‌ای داده شده‌ است و تالار آینه، تالار ۲۰ ستون، دو اتاق بزرگ شمالی و جنوبی تالار آینه، ایوان‌های طرفین سالن پادشاهی و حوض بزرگ مقابل تالار با تمام تزیینات نقاشی و آئینه کاری و کاشی کاری دیوارها و سقف‌ها به آن افزوده شده‌ است. همچنین بازدید از باغ پرندگان اصفهان که در سال ۱۳۷۵ به همت شهرداری اصفهان در ۴ کیلومتری غرب پل وحید در حاشیه زاینده رود و در انتهای پارک طبیعی ناژوان اصفهان احداث گردیده است، به شما توصیه می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین هتل‌های شهر اصفهان، هتل عباسی نام دارد که درب ورودی آن با پنج ستاره تزیین شده اما گزینه‌های بسیار دیگری همچون هتل‌های آسمان و عالی‌قاپو پیش روی شما وجود دارند که هزینه هر شب اقامت در آن‌ها کمتر از هتل عباسی است. شهر اصفهان از دیرباز تاکنون مورد توجه بسیاری از گردشگران و مسافرین نوروزی بوده و از این رو امکانات رفاهی بسیار زیادی در این شهر وجود دارد؛ با این حال در ایام نوروز، به دلیل افزایش چشم‌گیر جمعیت اصفهان، سفر شلوغی انتظارتان را می‌کشد.

به پایان دومین بخش از این سری مقالات، یعنی  بهترین مقاصد گردشگری ایران از نظر گجت‌نیوز برای گذران یک نوروز به یادماندنی رسیدیم. با ما در بخش‌های بعدی سری مقالات «راهنمای سفرهای نوروزی» همراه باشید. لازم به ذکر است که این شهرها تنها بخش کوچکی از زیبایی های کشور عزیزمان بوده و بی‌تردید مکان‌های مناسب دیگری نیز برای مسافرت در ایام نوزور وجود دارند. مقاصد گردشگری پیشنهادی شما کجاست؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. تخت جمشید شماره یکه

  2. تخت جمشید
    پاسارگاد
    نقش رستم
    برای شیراز نیست
    بهتر بود مینوشتین استان فارس.
    از سوی دیگه استان فارس باید میشد شماره یک ن اصفهان

    • سلام عزیز

      منظور از شیراز همون استان فارس هست چون سایر شهرستان‌های استان فارس بی‌تردید جاذبه های کمتری نسبت به شیراز دارند. مثلا در مورد کرمانشاه هم ما به شهرستان هاش اشاره کردیم اما توی یک بخش کلی و زیر مجموعه شهر کرمانشاه قرار گرفتن.

      ممنون از نظرت.