درخشش منصوری در نمایشگاه خودرو ژنو

درخشش منصوری در نمایشگاه خودرو ژنو با رونمایی از تیونینگ فراری و بنتلی

منصوری (MANSORY) یک شرکت تیونینگ خودرو است. منصوری در نمایشگاه خودرو ژنو امسال نیز حضور یافت و از مدل های ارتقا یافته فراری 488 (Ferrari 488) و بنتلی بنتایگا (Bentley Bentayga) رونمایی کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

شرکت منصوری، به عنوان یکی از برندهای پرافتخار حوزه تیونینگ خودرو که در راس آن فردی ایرانی به عنوان صاحب اصلی برند قرار دارد با حضور در نمایشگاه خودرو ژنو از تازه‌ترین فعالیت های خود رونمایی کرد تا همچنان به ما گوشزد کند این برند یکی از بهترین ارتقا دهندگان خودرو در دنیا به شمار می‌رود.

کوروش منصوری بنیانگذار شرکت منصوری است که در سال 1989 میلادی آن را در انگلستان راه اندازی کرد و در ظرف مدت زمان کمی موفق شد به عنوان یکی از بهترین های حوزه خود شناخته شود. پس از آن بود که وی دفتر مرکزی شرکت خودش را به مهد برندهای بنز و بی ام و منقل کرد. این شرکت از سال 2004 میلادی در بین شرکت های تیونینگ خودرو صاحب جایگاه خوبی شد و این اوج گیری باعث شد حتی آن‌ها دست به تقویت و بهینه سازی ابرخودروی قدرتمندی نظیر بوگاتی ویرون نیز بزنند. حال دیگر فعالیت های شرکت منصوری گسترده‌تر از هر زمان دیگری شده و آن‌ها علاوه بر تولید لوازم سفارشی لوکس اتومبیل‌ها، در طراحی کابین هواپیما و همچنین کشتی‌های بسیار لوکس نیز ورود پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

با طراحان ایرانی خودرو در شرکت‌های بزرگ جهان آشنا شوید

منصوری در نمایشگاه خودرو ژنو با دو خودرو گران قیمت حضور پیدا کرد

این شرکت امسال نیز طبق روال سابق، در نمایشگاه خودرو ژنو 2017 حاضر شد و تازه‌ترین دستاوردهای خود در بخش تیونینگ خودروها را به نمایش درآورد. یکی از این محصولات منصوری در نمایشگاه خودرو ژنو 2017 بنتلی بنتایگا (Bentley Bentayga) بود که آنها با تغییرات در بخش‌های ظاهری اتومبیل همچون سپر، گلگیرها، کاپوت و رکاب‌ها از آن یک مدل سفارشی به نام Black Edition ساخته‌اند. همچنین جنس بدنه‌ی بنتلی بنتایگا بلک ادیتیشن نوع خاصی از فیبرکربن سیاه و سفید بوده که توسط خود این شرکت به تولید رسیده است. این نوع جنس بدنه منحصر به فرد کولاج ادیتیشن “Collage Edition” نام دارد.

درخشش منصوری در نمایشگاه خودرو ژنو

اما تیونینگ این اتومبیل بریتانیایی تنها به بخش ظاهری محدود نمی‌شود، شرکت منصوری دستی هم به زیر کاپوت این خودرو زده و از پیشرانه‌ای  جذاب‌تر و تقویت شده استفاده کرده است. در حالی که مدل اصلی بنتایگا از یک موتور 12 سیلندر با توان تولید 600 اسب بخار بهره می‌برد که قادر به ارائه حداکثر سرعت 290 کیلومتر در ساعت است، نسخه Black Edition توسعه پیدا کرده توسط منصوری 700 اسب بخار را تولید کرده و حداکثر سرعت آن نیز به 300 کیلومتر در ساعت رسیده است. همچنین این نسخه جدید قادر است در کمتر از 3.5 ثانیه به شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت برسد که به نوبه خود پیشرفت چشمگیری نسبت به نسخه اصلی بنتایگا است. این اتومبیل سریع‌ترین SUV جهان لقب گرفته است.

دیگر اتومبیل تیونینگ شده به نمایش درآمده در غرفه شرکت منصوری، فراری 488 (Ferrari 488) است که اینک به یک کروک جذاب و زیبا تبدیل شده و تفاوت زیادی را با مدل اصلی آن خودرو دارد. منصوری این خودرو را “4XX Siracusa” نامیده است که از رنگ مشکی مات برخوردار بوده و با آیرودینامیک بهبودیافته‌تر از گذشته همراه است.

درخشش منصوری در نمایشگاه خودرو ژنو

جنس بخش های مختلف این خودرو نیز نظیر سپرها و رکاب از فیبر کربن کولاج ادیتیشن شرکت منصوری است که می‌تواند نمای ظاهری آن را فوق‌العاده‌تر از مدل اصلی فراری 488 کند. در سپر جلو علاوه بر فیبرکربن خاص این شرکت، یک نوار باریک که متشکل از سه رنگ پرچم کشور ایتالیا است نیز به چشم می‌خورد تا منصوری همچنان احترام خود به اصالت ایتالیایی این برند را نشان دهد. این خودرو ارتقا پیدا کرده اینک از یک موتور 8 سیلندر 3.9 لیتری Turbo Queen برخوردار است و توان تولید 661 اسب بخار مدل اصلی اینک به 780 اسب بخار ارتقا پیدا کرده است. شتاب 0 تا 100 کیلومتر این خودرو 2.9 ثانیه بوده و حداکثر سرعت قابل پیمایش با آن نیز 340 کیلومتر در ساعت است.

اما این ارتقا چندان هم ارزان برای علاقه‌مندان تمام نخواهد شد. با توجه به این که قیمت خودروهای ارتقا یافته توسط منصوری به صورت عمومی اعلام نمی‌شود و تنها به خریداران واقعی آنها اعلام خواهد شد، ما نمی‌توانیم به طور قطع در موردشان صحبت کنیم؛ اما پیشبینی می‌شود بنتلی بنتایگا بلک ادیتیشن با قیمتی تا حداکثر 500 هزار دلار و فراری 480 4XX Siracusa نیز با قیمتی در حدود 800 هزار دلار به فروش برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*