خمیدگی صفحه نمایش آیفون 8

خمیدگی صفحه نمایش آیفون 8 کمتر از محصولات سامسونگ است

این روزها بی‌صبرانه منتظر از راه رسیدن روز رونمایی از پرچمداران جدید کمپانی سامسونگ هستیم. گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8) به زودی با ویژگی‌های منحصر به فردی از راه می‌رسند. اما به نظر می‌رسد سال 2017 برای اهالی کوپرتینو و پرچمدار جدیدشان بسیار ویژه باشد. به خصوص که خبرهای داغی از خمیدگی صفحه نمایش آیفون 8 (Apple iPhone 8) و طراحی جدید آن در فضای مجازی منتشر شده است.

همانطور که می‌دانید سال 2017 به عنوان دهمین سالگرد عرضه گوشی‌های آیفون به احتمال زیاد سال ویژه‌ای برای کوپرتینویی‌ها به شمار می‌رود و باید در انتظار رونمایی آنها از یک پرچمدار متفاوت در ماه سپتامبر باشیم.

یکی از داغ‌ترین شایعات پیرامون صفحه نمایش آیفون 8 ، مربوط به خمیدگی‌ آن از دو طرف می‌شود؛ چیزی شبیه به پرچمداران کنونی کمپانی سامسونگ. اپل در حال حاضر به دنبال یک پارادایم جدید لمسی برای صفحه نمایش OLED گوشی iPhone 8 خود است. چرا که احتمالا از این به بعد شاهد عرضه آیفون‌هایی با صفحه نمایش خمیده خواهیم بود. بنابراین طبق گزارش Nikkei، اهالی کوپرتینو در حال حاضر سخت مشغول پیدا کردن بهترین گزینه در آزمایشگاه خود هستند.

یکی از منابع داخلی اپل اخیرا اعلام کرده است که صفحه نمایش خمیده آیفون 8 حدود 5.2 اینچ فضای قابل استفاده خواهد داشت و از جنس OLED خواهد بود. همچنین این پنل از همه طرف خمیدگی بسیار کمی را شامل می‌شود. با این حال این خمیدگی بیشتر جنبه زیبایی داشته و قرار نیست قابلیت خاصی برای آن تعریف گردد. چیزی شبیه به آنچه در گلکسی نوت اج سامسونگ مشاهده کردیم.

خمیدگی صفحه نمایش آیفون 8 صرفا جهت زیبایی محصول خواهد بود

حتی در این گزارش جدید آمده است که خمیدگی صفحه نمایش آیفون 8 اپل حتی از آنچه در گوشی گلکسی اس 7 اج سامسونگ (Samsung Galaxy S7 edge) دیدیم، کمتر خواهد بود. علاوه بر این سال گذشته کره‌ای‌ها نیز از این سیاست خود صرف نظر کرده و خمیدگی صفحه نمایش گلکسی نوت 7 را نسبت به گلکسی اس 7 اج کمتر کردند. این اتفاق به احتمال زیاد برای گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس، که به زودی رونمایی می‌شوند، نیز خواهد افتاد. بنابراین خمیدگی صفحات نمایش پرچمداران بزرگ در سال 2017 به احتمال زیاد تنها جنبه زیبایی خواهد داشت و خبری از تعریف شدن عملکرد نرم‌افزاری خاصی برای این بخش نیست.

همچنین اهالی کوپرتینو حتی ممکن است از یک پنل خمیده و شیشه‌ای در پشت پرچمدار جدید خود بهره بگیرند؛ تامین‌کنندگان این پنل‌ها نیز به احتمال زیاد طبق معمول Biel Crystal و Lens Tech خواهند بود. شایان ذکر است روز گذشته شایعه‌ای در فضای مجازی منتشر شد که خبر از تولید بدنه شیشه‌ای گرمایی توسط Biel Crystal برای بخش پشتی آیفون 8 می‌داد.

منابع Nikkei باز هم در ادامه گزارش بر این نکته تاکید کرده‌اند که هنوز هم کارشناسان اپل در آزمایشگاه به بررسی ابعاد مختلف کار می‌پردازند و مشخص نیست خروجی نهایی این تلاش آنان چه خواهد بود. روز گذشته رسانه Macotakara در گزارشی تایید کرده بود مهندسان اپل در حال حاضر مدل‌های مختلفی را در آزمایشگاه اهالی کوپرتینو بررسی می‌کنند، اما احتمالا پرچمداری که امسال رونمایی می‌شود لزوما همچون این طرح‌های مفهومی جدید رویایی نخواهد بود. حتی ممکن است صفحه نمایش آیفون 8 با پنل OLED تنها در ماه سپتامبر رونمایی شود و عرضه آن چند ماه دیگر اتفاق بیوفتد.

آنچه مشخص است، تمامی گزارشاتی که این روزها مرتبط با اهالی کوپرتینو و آیفون 8 منتشر می‌شوند در حد حدس و گمان هستند و هنوز نمی‌توان از حقیقت داشتن هیچ یک از آنها اطمینان حاصل کرد. با این حال در هر صورت آیفون 8 اپل با صفحه نمایش OLED قطعا بسیار گران‌قیمت خواهد بود!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*