گوشی انعطاف پذیر سامسونگ

چرا گوشی انعطاف پذیر سامسونگ هنوز عرضه نشده است؟

تولیدکنندگان بزرگ تلفن های هوشمند نیز متوجه شده‌اند که جهت حفظ رکوردهای فروش خود باید محصولاتی متفاوت را روانه بازار کنند. به همین خاطر است که محصولاتی همچون ال جی جی 6 (LG G6)، گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و شاید آیفون 8 اپل (Apple iPhone 8) صفحه نمایشی با نسبت ابعاد متفاوت را به همراه دارند. این سیاستی است که در سال جاری اکثر شرکت‌های بزرگ مد نظر قرار داده‌اند. اما این تغییر کافیست؟ خریداران در انتظار یک انقلاب بزرگ با معرفی محصولی همچون گوشی انعطاف پذیر سامسونگ هستند.

همانطور که می‌دانید، پرچمداران بزرگ امسال با بهره‌گیری از صفحات نمایشی با نسبت ابعاد 9:18 ظاهری بسیار جدید و متفاوت خواهند داشت. سامسونگ نیز این سیاست را در سال جدید مد نظر قرار داده است. حتی این امکان وجود دارد اهالی کوپرتینو به فکر ایجاد تغییرات گسترده در این بخش باشند. اما این تغییرات هنوز هم آنچنان انقلابی نیستند.

چرا هنوز شاهد عرضه گوشی انعطاف پذیر سامسونگ نیستیم؟

کره‌ای‌ها حدود 4 سال پیش از صفحات نمایش انعطاف پذیر سری YOUM خود رونمایی کردند. اما متاسفانه هنوز خبری از عرضه گوشی انعطاف پذیر سامسونگ (Samsung’s Foldable Phone) نیست. در همین راستا اخیرا یک رسانه کره‌ای سعی در توجیه این مسئله داشته است.

سامسونگ در CES سال 2013 محصولاتی را رونمایی کرد که از صفحه نمایش انعطاف پذیر بهره می‌بردند؛ چیزی شبیه به بخش خمیده محصولات کنونی این شرکت. اما در زمینه خم شدن گجت به صورت کامل تنها شاهد صفحه نمایشی بودیم که در حین پخش محتوی تا حدی خم میشد، بدون اینکه آسیبی به کیفیت تولیدی تصویر وارد گردد.

گوشی انعطاف پذیر سامسونگ

از همان زمان تاکنون شاهد انتشار ده‌ها طرح مفهومی مختلف و ایده‌های جدید برای گوشی انعطاف پذیر سامسونگ بوده‌ایم. چند روز قبل شایعه‌ای در رسانه‌های کره‌ای مبنی بر آمادگی سامسونگ جهت تولید هزاران نسخه اولیه از این محصول منتشر شد. در این گزارش آمده بود این محصولات برای بررسی و تست بیشتر توسط اپراتورها در سه ماهه سوم سال جاری آماده خواهند شد. در ادامه گفته شد گوشی انعطاف پذیر سامسونگ یک محصول «فوق‌العاده خاص و لوکس» خواهد بود که هیچ گجت دیگری توان رقابت با آن را ندارد.

اما کارشناسانی که در جریان مشکلات سامسونگ در تولید این محصول هستند، چنین ایده‌ای ندارند. به نظر می‌رسد بخش R&D سامسونگ که مسئولیت تست و آماده‌سازی این گوشی انعطاف‌پذیر را داشته، با مشکلاتی مواجه شده است. کارشناسان این بخش هنوز نتوانسته‌اند راهی جهت تولید انبوه چنین محصول خاصی پیدا کنند. با توجه به مشکلات عدیده گلکسی نوت 7 (Samsung Galaxy Note 7) مسئولان این شرکت فعلا در فکر ریسک‌های بزرگ نیستند.

کره‌ای‌ها می‌خواهند اولین گوشی انعطاف پذیر سامسونگ بسیار باریک باشد و حتی در حالت جمع شده نیز ضخیم‌تر از 10 میلی‌متر نشود؛ چرا که استاندارد ضخامت پرچمداران امروزی همین حدود است و اهالی کوپرتینو، به عنوان مثال، توجه ویژه‌ای به این فاکتور دارند. از آنجایی که شعاع خمیدگی دستگاه فضایی حدود 3 میلی‌متر را اشغال می‌کند، بنابراین گوشی افسانه‌ای کره‌ای‌ها باید در حالت عادی 4 میلی‌متر ضخامت داشته باشد!

برای رسیدن به این هدف سامسونگ باید از بهترین قطعات در داخل گوشی بهره گیرد، چرا که کمتر گجتی این روزها با ضخامت 4 میلی‌متری تولید می‌شود. از طرفی اگر فاکتور ضخامت توسط مهندسان کره‌ای نادیده گرفته شود، گوشی انعطاف پذیر سامسونگ نمی‌تواند یک محصول فوق‌العاده لوکس و خاص شود. موضوع بعدی مربوط به دوام محصول است؛ قطعات قدرتمند به راحتی خم نمی‌شوند. به عنوان مثال ماده چسبنده‌ای که سازندگان از آن جهت اتصال صفحه نمایش به بدنه استفاده می‌کنند باید بسیار بسیار انعطاف‌پذیر باشد و دوام بالایی نیز داشته باشید. به هر حال قرار است این گجت هوشمند در طی سالیان سال خم و باز شود.

با اینکه شکی در مهارت مهندسان حرفه‌ای کمپانی سامسونگ نیست، این منبع در ادامه گزارش اعلام می‌کند با اینکه تولید چنین محصولاتی در تعداد کم تا حدی ساده به نظر می‌رسد اما تولید انبوه آن‌ها کار سختی است که در سال 2017 آماده آن نیستیم. بنابراین این گوشی در سال جاری به قفسه فروشگاه‌ها نمی‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*