نسل جدید هوندا سیویک Type R

معرفی نسل جدید هوندا سیویک Type R با توان تولید 316 اسب بخار در ژنو

جدیدترین نسل از اتومبیل های هوندا سیویک Type R اینک از یک موتور با توان تولید 316 اسب بخار و حالت‌های مختلف رانندگی بهره می‌برد. به ادعای شرکت سازنده، Honda Civic Type R توانایی رکوردشکنی در پیست Nurburging و در بین خودروهای چرخ جلو دیسکی را خواهد داشت.

هوندا در سال 2017 میلادی از یک اتومبیل جذاب برای علاقه‌مندان به اتومبیل های مسابقه‌ای رونمایی کرد؛ یک خودرو Civic Type R که مبتنی بر دهمین نسل خودرو هاچ بک سیویک تولید شده است. این برای دومین سال پیاپی است که نسل جدید اتومبیل سیویک تایپ آر شرکت هوندا است در کارخانه مستقر در سویندون این شرکت تولید و به سراسر جهان عرضه خواهد شد. این اتومبیل با قیمت 32 هزار پوند به فروش خواهد رسید که کمی بیشتر از قیمت مدل اصلی آن است.

در حالی که این خودرو مبتنی بر دهمین نسل خودرو هاچ بک سیویک تولید شده است، پنجمین نسل از اتومبیل Type R شرکت هوندا محسوب می‌شود. هدف اصلی تولید این خودرو، دینامیک کلی قدرتمندتر، توانایی‌های سرعتی بیشتر و بهبود در رانندگی با آن در مسیرهای مختلف با اهدافی متفاوت است.

مشخصات فنی نسل جدید سیویک Type R

این خودرو همانطور که گفته شد، از معماری مدل اصلی سیویک 2017 برخوردار است اما همراه با یک موتور 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر VTEC قادر به تولید توان 316 اسب بخار (10 اسب بخار بیشتر از مدل اصلی) و گشتاور 400 نیوتن‌متر است. قدرت تولید شده نیز توسط یک گیربکس دستی 6 سرعته جدید به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل خواهد شد. هوندا همچنین تلاش خواهد کرد رکورد ثبت شده توسط یک خودرو حاوی چرخ جلوی دیسکی را با این اتومبیل بهبود ببخشد. در حال حاضر رکورددار این کلاس، خودرو فولکس واگن Golf Clubsport S با مدت زمان 7 دقیقه و 49 ثانیه است که حدود 1.4 ثانیه سریع‌تر از نسل پیشین سیویک Type R مسیر پیست Nurburging را پیموده است.

سیستم تعلیق و واکنشی این خودرو اینک مدرن‌تر شده که از مهم‌ترین موارد آن می‌توان به اضافه شدن تعدیل کننده‌های جدید، فنرهای نونوار شده و همچنین تعلیق های مستقل در هر چرخ اشاره کرد. از حالت‌های مختلف رانندگی این خودرو نیز باید به Comfort، Sport و +R اشاره کرد که هر کدام با هدف خاصی طراحی شده‌اند.

از نظر بصری تفاوت چندانی بین مدل جدید Honda Civic Type R با نسل پیشین آن به چشم نمی‌خورد، اما هوندا ادعا می‌کند که این خودرو از آیرودینامیک جامع‌تری برخوردار است. یک اگزوز سه تکه قابل تنظیم و چرخ‌های بزرگ 20 اینچی نیز در این خودرو چشم نوازی می‌کنند. بیشتر تغییرات ظاهری، بیشتر مربوط به داخل کابین این خودرو اسپورت است که شامل طراحی جدید داشبورد نسبت به مدل اصلی سیویک 2017 و همچنین کاهش 50 میلی‌متری ارتفاع صندلی‌ها خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*