پتنت سونی

پتنت سونی گوشی شما را به یک خون آشام تبدیل می‌کند!

این روزها شاهد انتشار پتنت‌های متعددی از محصولات آینده شرکت‌های بزرگی همچون اپل، سونی و سامسونگ هستیم. اما مشخص نیست هیچ‌کدام از این پتنت‌ها تا چه حد به واقعیت نزدیک هستند. خبر بد این است که تجربه نشان داده پتنت‌های مختلف معمولا تا حدی رویایی طراحی می‌شوند و ممکن است ایده‌های آنها هرگز به محصول مورد نظر نرسند؛ این مسئله را می‌توان به طرح‌های مفهومی نیز بسط داد. به عنوان مثال روز گذشته مقاله‌ای از طرح‌های مفهومی آیفون 8 اپل (Apple iPhone 8) منتشر کردیم که تصویر آن بسیار رویایی و جذاب (اما متاسفانه غیر واقعی) بودند. اما حالا انتشار پتنت سونی ما را تا حدی غافلگیر کرده است.

ایده این پتنت سونی که در نوع خود بی‌سابقه است، مفهوم جدیدی را برای گوشی‌های هوشمند تعریف می‌کند. در این پتنت برای محصول جدید این شرکت یک ویژگی عجیب و خون آشامی ثبت شده است؛ این گوشی هنگام قرار گرفتن در اطراف دیگر محصولات هوشمند شارژ آنها را به صورت بی‌سیم دریافت می‌کند. گوشی یا دراکولا، مسئله این است!

پتنت سونی صمیمیت و دوستی شما را ارزیابی می‌کند!

این یک ایده بسیار خطرناک و احمقانه است؛ ممکن است شما نیز همین نظر را داشته باشید، اما نگرانی ما از این موضوع است که شاید سونی واقعا دست به همچین کاری بزند.

پتنت سونی

پتنت جدیدی از محصولات سونی به شناسه US 20170064283 اخیرا روشی را جهت جذب بی‌سیم شارژ از سایر محصولات الکترونیکی معرفی کرده است. این روش در واقع ترکیبی از شارژ بی‌سیم و اتصالات نزدیک میدانی به شمار می‌رود. اما مشکلات این پتنت سونی بسیار زیاد هستند: کسانی که از تکنولوژی شارژ بی‌سیم استفاده‌ کرده‌اند، می‌دانند این فناوری در حال حاضر بسیار محدود است و گوشی باید حتما در جای خاصی قرار گیرد تا عملیات شارژ وایرلس پیگیری گردد. این موضوع به این خاطر است که شارژ بی‌سیم در حال حاضر تنها در محدوده بسیار کمی فعال می‌شود و محدودیت آن حتی از روش کلاسیک سیمی نیز بیشتر است.

حالا با در نظر داشتن ایده بالا، دو گوشی را تصور کنید که بر روی هم قرار داده‌ایم تا این عملیات را پیگیری کنند و از هیچکدام آنها استفاده‌ای نکنیم. احمقانه یا مدرن؟

و این تازه شروع ماجراست. چرا که هنوز پیرامون موضوع انرژی و انتقال آن صحبت نکرده‌ایم. در روشی که پتنت بالا معرفی می‌کند، گوشی سونی بیشتر از آنچه دریافت ‌می‌کند باید انرژی و شارژ‌ از دست بدهد! بدین ترتیب جز خالی کردن شارژ هر دو گجت هیچ سودی از این عملیات نخواهید برد. حالا باتری‌های Li-ion گوشی‌ها را در نظر بگیرید که همیشه مشکل از دست دادن شارژ در مدت‌زمان کوتاه را به همراه دارند؛‌ اگر یک گوشی جانبی شروع به جذب انرژی این باتری‌ها کند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟!

البته در نظر داشته باشید که طراحان این پتنت جدید قطعا بهتر از ما نسبت به مشکلات بالا آگاهی دارند و ما تنها از نقطه نظر خودمان پیرامون این فناوری صحبت کردیم. بنا به دلایلی، انتقال داده و شارژ بی‌سیم تقریبا یک جایگزین عجیب برای شبکه‌های اتصال سیمی Peer-to-Peer به شمار می‌رود.

به هر حال تکنولوژی مربوط به این پتنت هنوز همراه با اسناد آن به بیرون درز نکرده است، با اینکه شایعات اخیر پیرامون ورود این فناوری به عرصه تکنولوژی وعده‌هایی برای آینده داده‌اند؛ البته این شایعات نام کمپانی اپل را جهت استفاده از این ایده جدید ذکر کرده‌اند. به هر حال سوال اصلی ما هنوز مربوط به انرژی و نحوه انتقال سریع آن از یک دستگاه به دستگاه دیگر است. اگر کمپانی سونی به جواب این سوالات برسید، علی رغم بی‌مصرفی آن، ممکن است پرچمدار بعدی خود را با آن همراه کند. نظر شما در مورد این پتنت چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*