کانسپت تویوتا آی تریل

کانسپت تویوتا آی تریل ؛ آینده حمل و نقل شهری با خودروی الکتریکی بدون پدال

شرکت تویوتا در نمایشگاه خودرو ژنو 2017 از یک طرح مفهومی رونمایی کرد که قرار است جایگزین خودروهای کامپکت معمولی، خودروهای حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت‌ها شود. کانسپت تویوتا آی تریل (Toyota i-Trail) یک خودروی جمع و جور الکتریکی است که هیچ پدالی در آن دیده نمی‌شود. شرکت تویوتا در نمایشگاه ژنو ادعا کرده که این خودروی کوچک، آینده حمل و نقل شهری است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قاره اروپا در آینده نزدیک، رشد بیشتری را در شهرهای کوچک و متوسط در نواحی بزرگ شهری مانند لندن و پاریس تجربه می‌کند. کانپست تویوتا آی تریل نیز برای قشر خاص و جدیدی از مشتریان توسعه پیدا کرده است؛ مانند یک زن خانه‌دار 30 تا 50 ساله به همراه دو فرزندش که خیلی زیاد در نواحی حاشیه شهر تردد می‌کنند.

i-Trail توسط شرکت تویوتا موتورز اروپا و استودیوی طراحی این شرکت در شهر نیس فرانسه ساخته شده و از یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند. وزن این خودروی کوچک 590 کیلوگرم، طول آن تنها 275 سانتی‌متر، ارتفاعش کمتر از 1.5 متر، عرض جلوی آن 1219 میلی‌متر و عرض قسمت عقب آن نیز 61 سانتی‌متر است. جالب توجه است که چرخ‌ها و گلگیرهای جلو و همین‌طور مفصل بین محور عقب و کابین را می‌توان از بدنه جدا کرد.

کانسپت تویوتا آی تریل ، تکنولوژی جدید خودروساز موسوم به اکتیو لین یا متمایل شدن خودرو به صورت هوشمند را به نمایش می‌گذارد. این تکنولوژی، پیش از این نیز در کانسپت i-Road معرفی شده بود. شرکت تویوتا معتقد است که تکنولوژی اکتیو لین برای پایداری و چسبندگی خودرو مفید است و رانندگی لذت‌بخش‌تری را در اختیار قرار می‌دهد.

یک موقعیت رانندگی موسوم به «مشغولیت آسان» نیز جهت برآورده کردن نیازهای گروه خاصی از مشتریان ارائه شده است. ارتفاع این حالت رانندگی از حالت عادی بالاتر است و افتادگی بیشتری به سمت عقب دارد. این کار باعث می‌شود راننده، درگیری بهتری با هدایت فرمان داشته باشد. در کانسپت تویوتا آی تریل هیچ گونه پدالی وجود ندارد و راننده می‌تواند پاهای خود را کشیده و از هر نوع کفشی استفاده کند. کنترل فرمان، گاز و ترمز همگی با استفاده از فناوری رانندگی سیمی در ابزارهای ویژه دست‌های راست و چپ پیش‌بینی شده‌اند.

کلیه کنترل‌ها، کلیدها و پنل ابزارها توسط یک نمایشگر سربالا و سیستم جدید رابط کاربری ماشین انسان یا HMI جایگزین شده‌اند. این سیستم بر روی تکنولوژی کنترل صوتی تمرکز دارد و به راننده این امکان را می‌دهد تا با هوش مصنوعی خودرو ارتباط برقرار کند و کنترل سیستم‌های چندرسانه‌ای و سرگرمی را در اختیار بگیرد.

در کابین خودرو، طراحی صندلی‌های یک به علاوه دو باعث شده تا سرنشینان فاصله کمتری با راننده داشته باشند که البته این موضوع در فضای صندلی خللی ایجاد نکرده و سرنشینان مشکلی از لحاظ کمبود فضا نخواهند داشت. تویوتا نیز اعلام کرده که آی تریل برای 3 سرنشین بزرگسال طراحی شده است. همچنین محدوده حرکتی این خودروی الکتریکی در حدود 200 کیلومتر عنوان شده و به لطف تکنولوژی خودران، تویوتا آی تریل قادر است تا این مسافت را خودش رانندگی کند.

گالری تصاویر کانسپت تویوتا آی تریل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*